Welke processoren kunnen allemaal passief gekoeld worden? dan heb ik het over processors die op socket370/fcpga/pcpga2 draaien zoals p3 of celeron of cyrix, van cyrix weet ik het, maar stel je hebt een celeron 850 gekocht ofzow, of een p3-850 en je zet de FSB op 66Mhz, zodat ie maar op 566Mhz loopt, kun je hem dan met een gewone heatsink koelen? en welke processoren eigenlijk nog meer?
Verwijderd
mijn Duron op 500 mhz en minimum volt houd het passief ca een anderhalf uur vol, daarna te warm
Hier draaien 2 PII 233 op passieve koelblokken in mijn servertje...
Er zit wel een 120 MM fan achter geklapt, maar die hoeft niet perse aan, 's nachts zou dat een ramp zijn...
Er zit wel een 120 MM fan achter geklapt, maar die hoeft niet perse aan, 's nachts zou dat een ramp zijn...
Nee, ik wil dus wel een passief gekoelde processor, die dag en nacht aan kan staan, en liefst zonder te veel case fans enzo
Ik zeg ook, mijn pII 233's draaien passief gekoeld, dus met die 120 MM uit...
Hij zat er toevallig bij in, maar ik heb hem gewoon uitstaan...
Hij zat er toevallig bij in, maar ik heb hem gewoon uitstaan...
Ik heb hier thuis een dell staan (xps t450) met een p3 450 erin, daar zit een passief koelblok op maar de warme lucht word wel afgezogen dmv een soort fanduct
Passief koelen zal je alleen nog met een P133 lukken, en alles daarboven kun je vergeten. Het beste is om gewoon een stille 80x80 in combinatie met een grote heatsink te gebruiken om een PII of sneller actief te koelen.
Met een 80x80 fan in de wand van je kast, en een voldoende grote heatsink, kun je zelfs een Athlon 1GHz prima koel houden.
Wil je het als router gebruiken ofzo? Daarvoor heb je aan een lichte pentium machine al ruim voldoende, en een P75 of P90 wordt helemaal niet zo warm.
Met een 80x80 fan in de wand van je kast, en een voldoende grote heatsink, kun je zelfs een Athlon 1GHz prima koel houden.
Wil je het als router gebruiken ofzo? Daarvoor heb je aan een lichte pentium machine al ruim voldoende, en een P75 of P90 wordt helemaal niet zo warm.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er draaid hier een P166 met alleen een kleine heatsink, verder helemaal GEEN koeling in de kast zelf (mini tower). Hij wordt wel errug heet, maar hij draaid stabiel.Op donderdag 22 november 2001 17:11 schreef Exirion het volgende:
Passief koelen zal je alleen nog met een P133 lukken, en alles daarboven kun je vergeten.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hier draait ook een P166MMX met een passief koelertjeOp donderdag 22 november 2001 17:39 schreef Chaoss het volgende:
[..]
Er draaid hier een P166 met alleen een kleine heatsink, verder helemaal GEEN koeling in de kast zelf (mini tower). Hij wordt wel errug heet, maar hij draaid stabiel.
Het is een Dell pceetje en die passieve koeler zat er al standaard op dus
Dell heeft ook nog P200MMX pc's uitgebracht met passieve koelers.
Ik heb een jaar of 3 geleden een P2 450 en een C450 van Gateway gekocht, die beiden werden gekoeld moet grote koelblokken. Die dingen waren zo lang en breed als een slot-1 cartridge en ongeveer 4 cm lang. En daar zaten geen speciale ducts etc. naartoe, ze zaten gewoon in de buurt van de fan van de PSU (maar da's logisch met de ATX form factor
).
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Mijn p166mmx@210 draait constant passief gekoeld, 0,0 fans. Voeding hangt buiten de kast btw. Proc wordt zo'n 56 graden onder full load (van de alu, niet de fpu: dnetc).
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Ik denk dat dat een P166MMX is en geen gewone P166? De MMX draait op een lagere spanning en verbruikt minder stroom.Op donderdag 22 november 2001 17:39 schreef Chaoss het volgende:
Er draaid hier een P166 met alleen een kleine heatsink,
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Mijn P166MMX wordt gekoeld door een redelijk grote heatsink. Er zit verder nog een casefan en een voedingsfan in die computer. De fan's draaien op 6 volt. Helaas zit er een oude HD in, dat is eigenlijk het enige ding dat 'lawaai' maakt.
De CPU wordt wel behoorlijk heet, maar dat los ik wel op door de casefan beter te plaatsen tov. de CPU.
De CPU wordt wel behoorlijk heet, maar dat los ik wel op door de casefan beter te plaatsen tov. de CPU.
Op mijn werk staan een aantal Compaq Deskpro computers met P2 of p3 tussen 400 en 650Mhz
Je hebt toch ook van die grote waaiers _\|/_ voor op je proc? Daar moet je ook een heel eind mee kopen, op Tweakers.Net stond pas nog een artikeltje...
Je hebt toch ook van die grote waaiers _\|/_ voor op je proc? Daar moet je ook een heel eind mee kopen, op Tweakers.Net stond pas nog een artikeltje...
Mijn P100@133 draait ook zonder actieve koeling (alleen een koelblok), al bijna 5,5 jaar lang! 
Maar ik heb Compaq's gezien met een P3 500 die alleen passieve koeling hadden. Wel was er dan mbv. een soort plastic kap airflow over de processor gericht...
Maar ik heb Compaq's gezien met een P3 500 die alleen passieve koeling hadden. Wel was er dan mbv. een soort plastic kap airflow over de processor gericht...
#
Je kan VIA processoren (voor socket 370) ook passief koelen. Ze worden nauwelijks warm. Echter is de vraag of je deze CPU wel in je systeem wilt hebben
Met een fannetje op 5v moet een (onderklokte) celeron het ook wel uithouden.
Concrete Loop Watercooling
Hmm mijn celeron 600@900 met 1.55v werkte ook met gewone intel stock heatsink. Hij werd stressed met cpuburn wel 60graden maar dat maakte niet uit hij kan toch 90c hebben 
Nu moetik wel zeggen dat ik liever een koele cpu heb.
Nu moetik wel zeggen dat ik liever een koele cpu heb.
Ik heb nog een celeron 333 liggen, daar zit gewoon een redelijk grote heatsink op.
Verder is hij nooit boven de 45C uitgekomen.
Verder is hij nooit boven de 45C uitgekomen.
Verwijderd
Onderklokken
Ik heb in mijn servertje een p2 233@133 2V ipv 2,8 werkt prima, heeft dus alleen een koelblok.
En nog staat ie 95% v/d cputijd niets te doen...
Ik heb in mijn servertje een p2 233@133 2V ipv 2,8 werkt prima, heeft dus alleen een koelblok.
En nog staat ie 95% v/d cputijd niets te doen...
Verwijderd
pent3 450 met originele intel koeler, hoor je bijna niet, en zeker niet als je een voedingfan hebt draaien.
Heb een Siemens PC met P III op 866 MHz
Wordt geleverd zonder fan op de cpu alleen een ENORME koelrip erop en 1 case fan.
Ding staat altijd aan werkt gewoon goed.
Staat altijd te reken met UD ( www.ud.com )vraag me niet hoe warm dat kreng wordt geen idee kan het niet zien in de BIOS ook niet met MBM.
Mischien maar beter ook
Wordt geleverd zonder fan op de cpu alleen een ENORME koelrip erop en 1 case fan.
Ding staat altijd aan werkt gewoon goed.
Staat altijd te reken met UD ( www.ud.com )vraag me niet hoe warm dat kreng wordt geen idee kan het niet zien in de BIOS ook niet met MBM.
Mischien maar beter ook
Verwijderd
Mag ik even een kleine zijsprong maken ? Ik heb hier een P133 draaien als gateway, en het probleem is niet direct de cpu cooler of temperatuur waar ik me zorgen over maak, wel de cooler in de voeding die redelijk luidruchtig is. Zijn er mensen die ervaring hebben met het loskoppelen van de fan in hun voeding ? ENige problemen mee ondervonden ? Deze voeding wordt helemaal niet zwaar belast. Simpel bordje met een P133, wat geheugen, harddisk, en dat is het zowat...Op dinsdag 27 november 2001 19:54 schreef BoZ het volgende:
pent3 450 met originele intel koeler, hoor je bijna niet, en zeker niet als je een voedingfan hebt draaien.
Misschien als je een Zalman 'waaier' koopt en dan een hele stille papst fan neemt als beugel misschien dat je dan wel goed kan draaien met evt. een kleine underclock
AMD K6/III+ 450 met een grote SocketA heatsink en een superklein globalwin 4x4cm fannetje aangestuurd door mn mobo. Of moet ik zeggen niet aangestuurd...
Alleen als die CPU boven de 35 graden komt zwengelt ie mijn fan aan, en dat gebeurt alleen met koe, normaal loopt die linux bak uit z'n neus te vreten tijdens webpages serveren.
Alleen als die CPU boven de 35 graden komt zwengelt ie mijn fan aan, en dat gebeurt alleen met koe, normaal loopt die linux bak uit z'n neus te vreten tijdens webpages serveren.
Ik heb hier een intel® pentium 90 staan, die ik ga gebruiken als routertje...
Zou ik de fan vd heatsink kunnen afhalen?
Kan deze met actieve koeling?
Zou ik de fan vd heatsink kunnen afhalen?
Kan deze met actieve koeling?
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Mijn computer (P1 225Mhz) had ook tijdelijke passieve koeling. De ventilator was stuk
en toch bleef ie werken
Slecht plan; niet doen. Een voeding heeft altijd een (minimale) flow nodig. Wat je wel kan doen is de fan losmaken en op de 5V zetten van een uitgaande stekker; heb ik ook gedaan en gaat prima ...Op zondag 02 december 2001 01:47 schreef xenoke het volgende:
[..]
Mag ik even een kleine zijsprong maken ? Ik heb hier een P133 draaien als gateway, en het probleem is niet direct de cpu cooler of temperatuur waar ik me zorgen over maak, wel de cooler in de voeding die redelijk luidruchtig is. Zijn er mensen die ervaring hebben met het loskoppelen van de fan in hun voeding ? ENige problemen mee ondervonden ? Deze voeding wordt helemaal niet zwaar belast. Simpel bordje met een P133, wat geheugen, harddisk, en dat is het zowat...
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Je kunt een AMD Duron 800 ook passief koelen. Ik heb er hier zelf 1 ie in combinatie met een ALPHA 8045
met een standaard voltage helemaal stabiel is, ook met de
, de enige fan was toen nog van mijn ATX voeding, enne oja van mijn GF3
. Maar het kan dus ook wel met een AMD, gewoon zorgen voor een goede (grote) koeler en een slimme caseflow.
Ik heb een p3 500 en die draait gewoon op 500Mhz maar heb een heatsink erop zitten en daar zit een kap overheen en de voedingsventilator zit onderin en die zuigt lucht weg en tegelijkertijd me warmte van me proc
zit nu achter een 200mmx en die draaide eerst op 166MMX met een p120 heeeleeee platte cooler met 1 fannetje..||||||
------ en daar zat coolertje op...en werd niet warm...
zit nu achter een 200mmx en die draaide eerst op 166MMX met een p120 heeeleeee platte cooler met 1 fannetje..||||||
------ en daar zat coolertje op...en werd niet warm...
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
In principe kan je elke processor passief koelen. Wat belangrijk is, is dat je een heatsink neemt die evenveel warmte kan af staan als opnemen. Een celeron 400 zal je met een kleinere heatsink kunnen koelen als een athlon 1400.
Er zijn grote profesionele heatsinks te krijgen voor transformatoren, ja zal hier zonder veel problemen een athlon 1000 op temperatuur kunnen houden. De bevestiging van de heatsink zal alleen een groter probleem zijn. Daarnaast is het van belang dat je warmte uit je kast wegkan. Dit kan met een fan, maar als je een vrij groot rooster in de bovenkant van je kast maakt, dan zal de luchtstroming ook op gang komen. Warme lucht stijgt immers.
Er zijn grote profesionele heatsinks te krijgen voor transformatoren, ja zal hier zonder veel problemen een athlon 1000 op temperatuur kunnen houden. De bevestiging van de heatsink zal alleen een groter probleem zijn. Daarnaast is het van belang dat je warmte uit je kast wegkan. Dit kan met een fan, maar als je een vrij groot rooster in de bovenkant van je kast maakt, dan zal de luchtstroming ook op gang komen. Warme lucht stijgt immers.