[C++] Compoort aansturing kan dat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 16:10

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Op mijn werk heb ik de vraag gekregen of iets wil programmaren, welke taal maakte niet uit. M'n enige programmeerkennis is nu php en qbasic, ik wilde al langer een andere taal leren.

Ik wil graag C++ gaan leren maar kan ik daar:

- Compoorten (of een ander adres) aansturen/data ervan lezen ?
Het gaat om een digitale ingang op een vrij exotisch moederbord en het gaat hier over poort 409.

- Geluid in windows harder en zachter zetten ?
Hiervan vermoed ik wel dat 't gaat, maar daar moet ik dan even zelf achteraan hoe precies. (Windows API file met sound includen en dan zal het wel een functie zijn, dacht ik)

En dat zowel onder windows 98 als onder 2000.

De bedoeling is zo'n bewegingsdetector die je ook boven automatische schuifdeuren ziet op een computer aan te sluiten en als er iemand voorbijkomt moet het geluid harder gaan.

Kan dit ?

(En NEE het is geen script request, ik wil het zelf aan uitvogelen en proggen, ik heb geen zin om zomaar iemands code te jatten en dat ik niet weet hoe het werkt.)

edit:

het gaat dus over een detector die rechtstreeks op die digitale ingang te pluggen is of via een vrij duur klein kastje op een compoort. Liefst hang ik die natuurlijk op die dititale ingang van 't moederbord :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 22 november 2001 15:53 schreef Roel het volgende:...<knip>...

Het gaat om een digitale ingang op een vrij exotisch moederbord en het gaat hier over poort 409.
ja :)
Hiervan vermoed ik wel dat 't gaat, maar daar moet ik dan even zelf achteraan hoe precies. (Windows API file met sound includen en dan zal het wel een functie zijn, dacht ik)
ja :)

met MFC kan dat vrij eenvoudig.
En dat zowel onder windows 98 als onder 2000.
Ja, ook al.
De bedoeling is zo'n bewegingsdetector die je ook boven automatische schuifdeuren ziet op een computer aan te sluiten en als er iemand voorbijkomt moet het geluid harder gaan.

Kan dit ?
Ja, kan ook. Maar dat zal niet makkelijk worden als je net begint met C++. Maar toch succes ermee. Er zijn genoeg mensen hier die je kunnen helpen. :)

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 16:10

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Thanx ! :)

Ik heb weinig school de laatste tijd dus tijd zat om C++ te leren... En m'n baas weet er ook vaag iets vanaf, heeft misschien nog wel wat leuke boeken.. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Op donderdag 22 november 2001 15:53 schreef Roel het volgende:
Op mijn werk heb ik de vraag gekregen of iets wil programmaren, welke taal maakte niet uit. M'n enige programmeerkennis is nu php en qbasic, ik wilde al langer een andere taal leren.

Dan vertel je nog niet veel. C++ werkt ongeveer op alle
moederborden, ook niet-PC, en dan is "poort" een tikje
vage naam.
En als het een PC is, is het een DOS/Win95/WinNT/
Linux/BSD? Het OS claimt zelf meestal de COM poort, en
je moet't aan het OS vragen. Nou kan dat in C++ altijd,
maar hoe, dan moet je in de OS docs kijken.
"geluid" is nogal beperkt - welk ? De Audio Mixer lijkt
op het eerste gezicht op wat je nodig hebt.
Zoek op de Microsoft MSDN library naar
MIXERCONTROL_CONTROLTYPE_VOLUME

Kan dit ?
Ja, natuurlijk. 't Kan waarschijnlijk makkelijker in
hardware, en in elk geval zonder een Win32 systeem.
Die Audio Mixer API == :?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Zoek eens een boek op in de bibliotheek daarin is alles wat je wilt weten erg simpel te vinden.

Dit topic is gesloten.