[xml] "acces denied"

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05
ik ben bezig in javascript te xml-en. het lukt al aardig totdat ik de foutmelding krijg : "acces denied"

achtergrond info: ik heb een xml bestand op een aparte server staan, en als ik hier van lees krijg ik acces denied, toen ik alles op 1 server had staan toen werkte het perfect:
code:
1
2
3
var xml = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM")
xml.async="false"
xml.load("http://172.25.29.76/data.xml")

als ik met mijn html met javascript ook op .76 zit dan werkt het, als ik op .86 zit werkt het niet meer, hoe te verhelpen??

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Lees- en schrijfrechten van bestanden op de server goedzetten... ;)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Crysania
we hebben de server zelf geschreven in C en die is goed

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Voor zover ik weet wordt Javascript nog altijd client-side uitgevoerd. Dat zou dus betekenen dat het JS het bestand moet ophalen vanaf een andere computer (van 76 naar 86). Heeft ie daar zeker weten de rechten voor?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk valt dit onder de noemer 'sandbox'-beveiliging, en dat is maar goed ook!!

Waarschijnlijk mag je alleen maar met de originating host connecten. maw .. de enige oplossing is of alles op de .86 server zetten of alles op de .76 server zetten.

De derde oplossing (die is er ook nog) is een soort proxy op 1 van de machines zetten die bv het spul van .86 haalt en vanaf .76 weer wegstuurd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Crysania
jippie, het is opgelost,

oplossing:

ga naar start>settings>control pannel>internet options> en zet daar wat security dingen omlaag, zodat hij activeX wel download

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HAHAH LOL

Ik was daarstraks in gesprek met Tsjipmanz en had al voorspelt dat er zo'n oplossing zou komen |:( |:(

Er zijn redenen voor dat die beveiliging erin zit. De bedoeling is dat mensen zoveel mogelijk zich hier aan houden. In dit geval is de oplossing ook erg simpel. Zorgen dat het van dezelfde server komt. Een oplossing als "zet je security settings naar beneden en het wekrt" is IMHO dan ook een oplossing op het aller domste nivo en getuigd van een hoge mate van onkunde en naiviteit!

• Crysania
deze applicatie is voor intern op het bedrijf, dus die site bij de trusted sites is niet echt erg,

ik weet dat het een knullige oplossing is, maar ik heb op dit moment niet beter, jij wel zo te horen aan jou opmerking?? zeg dan ff hoe het moet

ik ben nu nog aan het zoeken naar een andere manier om dit aan de gang te trekken dus dit is niet de final solution

p.s. janoz ik wacht met smacht op je alles oplossende reply
ik ben benieuwd

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 23 november 2001 14:20 schreef THE_CR0SS het volgende:
deze applicatie is voor intern op het bedrijf, dus die site bij de trusted sites is niet echt erg,

ik weet dat het een knullige oplossing is, maar ik heb op dit moment niet beter, jij wel zo te horen aan jou opmerking?? zeg dan ff hoe het moet

ik ben nu nog aan het zoeken naar een andere manier om dit aan de gang te trekken dus dit is niet de final solution

p.s. janoz ik wacht met smacht op je alles oplossende reply
ik ben benieuwd
Zoals ik al zei zijn er 3 oplossingen.
1 - alle bestanden op .76 zetten
2 - alle bestanden op .86 zetten
3 - je serverprogje in c die jullie gemaakt hebben en dus goed is uitbreiden met een proxy achtig iets die een request dat binnenkomt op .86 tunnelt naar .76 zodat het voor buiten lijkt alsof het van .76 opgehaald wordt.

IMHO lijkt me dit
1 - netter
2 - op de lange termijn minder intensief (je hoeft niet voor elke computer op de zaak die server aan de trusted to te voegen)
3 - veiliger (Wie weet voegt iemand wel perongeluk alle sites aan de trusted toe of verlaag ie z'n security settings met hetzelfde effect)
4 - Schaalbaarder (als er eens een keer gebruikt gemaakt gaat worden van bijvoorbeeld extranet)

Pagina: 1