Toon posts:

Winroute, IIS en MSN, jaja

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok de situatie is als volgt:

De NT 4 serverbak draait IIS en Winroute. Als ik Winroute start doet de HTTP server (op poort80) het niet meer. Als ik poort 80 met Winroute map naar de server zelf, werkt het wel.

MAAR, MSN messenger werkt dan niet meer op de clients.

De site op een andere poort hosten is geen optie omdat bedrjven vaak alles dichtgooien.

Hoe zorg ik dat de HTTP server werkt op poort 80 en dat de rest van het netwerk er geen last van heeft?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

ehm zorg onder winroute dat alle onnodige services NIET worden gestart. In de default configuratie van winroute worden een aantal services gestart.. misschien ook iets op poort 80.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mailserver, de DNS forwarder, de DHCP server en de proxy server uitstaan... er zijn toch niet meerdere services?

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Op donderdag 22 november 2001 15:31 schreef RedDot het volgende:
Ik heb de mailserver, de DNS forwarder, de DHCP server en de proxy server uitstaan... er zijn toch niet meerdere services?
jawel ook een proxy server.. remote access en maybe nog wel meer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 15:56 schreef robbertb het volgende:

[..]

jawel ook een proxy server.. remote access en maybe nog wel meer
Eh, proxy heb ik gezegd :). En remote access staat idd ook uit. Ik vraag me af of het echt aan de services ligt.

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Op donderdag 22 november 2001 16:11 schreef RedDot het volgende:

[..]

Eh, proxy heb ik gezegd :). En remote access staat idd ook uit. Ik vraag me af of het echt aan de services ligt.
ow sorry niet goed gelezen..
Ik zeg ook niet dat het daaraan ligt.. maar dat zou je kunne proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik weet het nu! In een ver verleden heb ik een keer poort 1863 gemapt naar een client. Waarom weet ik niet. Nu heb ik die weggehaald en port 80 weer gemapt zoals ik het had staan.

Alles werkt. Bedankt voor de hulp. Dit had niemand kunnen weten.
Pagina: 1