Toon posts:

Twee vraagjes (slightly OT...)

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik wil op de HCC een 1600+ kopen: ik wil 'm NIET oc'en. Moet ik dan alsnog een stevige dure koeler kopen? Of kan ik dan ook vooruit met een simpel geval? En wat voor één dan (een stille!).

2. Ik wilde eerst een 7200 RPM hd kopen, om m'n systeem nóg sneller te maken. Ik heb echter al een 5200RPM met meer dan genoeg ruimte. Kan ik dan niet beter dat geld besteden aan een 1700+ of 1800+? Wat is 'minder zonde' van m'n geld? Dit alles in combinatie met een GeForce 3 kaart (ik denk de Ti200).

Verwijderd

Mijn ervaring is dat een 7200rpm schijf in het standaard windows en game werk weinig voordeel oplevert. Wanneer je veel met (grote) bestanden werkt is het echter wel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, bedankt. Dan ga ik dus een snellere cpu kopen. Of misschien tich een 1600+ en wat leuke spelletjes. je moet tenslotte ook nog wat dóen met al die hardware... ;)

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op donderdag 22 november 2001 15:23 schreef hellogoodbye het volgende:
Mooi, bedankt. Dan ga ik dus een snellere cpu kopen. Of misschien tich een 1600+ en wat leuke spelletjes. je moet tenslotte ook nog wat dóen met al die hardware... ;)
maar die spellen zijn niet zo duur d8 ik :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Het voordeel van een duurdere koeler, is ook de hogere kwaliteit, dus minder kans op storing omdat ie simpelweg duurzamer is. M.a.w.: niet op bezuinigen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! Als er íets is dat écht goedkoper is op de HCC-dagen , dan zijn het wel spelletjes. maar we dwalen af, jongelui: heeft er iemand nog iets toe te voegen dat met m'n vragen te maken heeft?

Verwijderd

Hoewel ik je gelijk moet geven in het feit dat de snelheidswinst tussen een 5600 rpm en een 7200 rpm schijf klein is... moet je je goed realiseren dat de snelheidswinst tussen een athlon 1600+ en een 1700+ echt heel veel minder is ! ! ! !

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een 7200 rpm schijf kopen ipv een snellere xp. Heb wel overgeklokt maar merk het verschil tijdens het windows werk en spellen echt niet tot nauwelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als die verschillen echt zo klein zijn hou ik het gewoon op een 1600+ en koop ik van het geld dat ik over hou wat leuke proggies en misschien een iets betere koeler. 300 piek voor 2 fps of zo extra vind ik zonde.

Iemand nog een advies voor die (niet-oc) koeler?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.