cronjob & mail

Pagina: 1
Acties:

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Het volgende:

ik dmv een cronjob een fetchmail die elke minuut een aantal mailboxen ophaald, dit werkt allemaal prima, alleen krijg ik ook elke minuut een mailtje dat dit allemaal goed gaat (root user onder linux) deze mailboxen staan overigens op een exchange 5.5 server die intern staat (via pop3 haalt ie de mailtjes op)

dit alles draait op een SuSe linux 7.2 Pro overigens.

deze mailbox zit nu met 20.000 mailtjes redelijk vol
mijn vraag is dus als volgt, kan ik met een simpel commando de GEHELE mailbox van de root legen? (met pine duurt het vrij lang voordat ik alle mailtjes heb geselecteerd :)

A wise man's life is based around fuck you

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

"rm /var/spool/mail/root"
Overigens dropt dit je hele mailbox .. en dus ook eventuele bezorgde mailtjes die je wil bewaren

en bij je crontab zet je ">/dev/null &2>1" achter je regel zodat je geen mailtjes meer krijgt als het gelukt is!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat met die regel die toegevoegd kan worden, dat had ik al geprobeerd, maar om 1 of andere reden werkte dit niet (??)

thanx voor de tip,

ik draai wel ff een cronjob die elke dag mijn mailbox opschoont :)

A wise man's life is based around fuck you

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan ook ipv een cronjob ook de ingebouwde "cron" functionaliteit van fetchmail gebruiken.

fetchmail -d aantalseconden

dan doet ie hetzelfde als cron, maar zonder output, zonder cron, en zonder een volle mbox : )

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

> /dev/null achter je scrippie

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek