Ik heb een programma gemaakt, waarbij diverse gegevens in Access worden weggeschreven. Nu wil ik deze gegevens steeds opnieuw kunnen weergeven in een Word document. Dit Word document bevat al een aantal standaard teksten. De bedoeling is zodra ik in mijn programmaatje op een button druk dat het Word document opent met de gegevens uit de Access tabellen op een vooraf bepaalde plaats.
ja? en wat wil je dat wij gaan doen?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Lijkt mij handig om eerst 'ns te kijken naar MailMerge vanuit Word.
Een andere oplossing is er volgens mij niet, tenzij je het zelf volledig wilt proggen. Zou dan wel zelf ook de 'teksten op de juiste plaatsen' zetten.
Een andere oplossing is er volgens mij niet, tenzij je het zelf volledig wilt proggen. Zou dan wel zelf ook de 'teksten op de juiste plaatsen' zetten.
Mailmerge is niet wat ik bedoel.
De gegevens in de Access tabellen wijzigen elke week. Elke week zijn de lijsten dus anders. De volgorde van de gegevens wijzigt ook elke keer.
Wat mijn probleem is hoe open ik 'onder water' het Worddocument en schrijf vervolgens de gegevens, uit de Access tabellen, weg op een bepaalde plaats op het Worddocument?
De gegevens in de Access tabellen wijzigen elke week. Elke week zijn de lijsten dus anders. De volgorde van de gegevens wijzigt ook elke keer.
Wat mijn probleem is hoe open ik 'onder water' het Worddocument en schrijf vervolgens de gegevens, uit de Access tabellen, weg op een bepaalde plaats op het Worddocument?
Reference maken naar Word. Dim wordObj As Word.Application.
KOMT IE WEER!! F1
KOMT IE WEER!! F1
oogjes open, snaveltjes dicht
Ik zou toch maar eens gaan kijken naar mailmerga en dan met name naar de functies voor refresh. Dan moet het met VBA toch wel te doen zijn, denk ik zo. Bijv. Op het moment dat het word document geopend word automatisch de info laten verversen.
Met Dim WordObj as Word.Application open ik toch alleen word nog maar? Hoe open ik het document dan, waarop de gegevens uit de Access tabellen zijn weggeschreven?
Verwijderd
Referentie aanzetten naar Word Object Library
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Dim objWord As Word.Application Set objWord = New Word.Application objWord.Documents.Add objWord.Selection.TypeText "Hallo wereld" objWord.Visible = True |
Kan het fout hebben, maar die Visible zou ik eerder doen, ik heb *ooit* met eerdere versies problemen gehad dat als je het Visible maken na het open/adden van een document deed, de toolbars niet visible waren. Dat is wel weer een tijdje geleden...Op donderdag 22 november 2001 15:28 schreef KingGeorge het volgende:
Referentie aanzetten naar Word Object Library
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Dim objWord As Word.Application Set objWord = New Word.Application objWord.Documents.Add objWord.Selection.TypeText "Hallo wereld" objWord.Visible = True
Dat bedoel ik met F1, ga niet alles voorkauwen.Met Dim WordObj as Word.Application open ik toch alleen word nog maar? Hoe open ik het document dan, waarop de gegevens uit de Access tabellen zijn weggeschreven?
oogjes open, snaveltjes dicht
Hoeveel data wil je precies in je document hebben?
Als je in het document gegevens van 1 specifiek record wil tonen zou ik dat via CustomDocumentProperties doen. Helaas zit er een bug in Word waardoor slechts de eerste 117 karakters van zo'n property getoond worden maar meestal is dat wel voldoende.
Als je gegevens van meerdere records wil tonen dan zou ik in Word een tabel aanmaken van 1 regel met het juiste aantal kolommen en dan een bookmark in de eerste cel.
Dan kan je naar dat bookmark springen en na het invullen van elke cel gewoon doortabben.
Als je hele lappen tekst erin wil zetten zou ik een bookmark definieren en dan typetext gebruiken.
Als je wat meer details kan geven kan ik je wat specifiekere hulp geven.
Ik raad je aan om er sowieso een template van te maken.
Als je in het document gegevens van 1 specifiek record wil tonen zou ik dat via CustomDocumentProperties doen. Helaas zit er een bug in Word waardoor slechts de eerste 117 karakters van zo'n property getoond worden maar meestal is dat wel voldoende.
Als je gegevens van meerdere records wil tonen dan zou ik in Word een tabel aanmaken van 1 regel met het juiste aantal kolommen en dan een bookmark in de eerste cel.
Dan kan je naar dat bookmark springen en na het invullen van elke cel gewoon doortabben.
Als je hele lappen tekst erin wil zetten zou ik een bookmark definieren en dan typetext gebruiken.
Als je wat meer details kan geven kan ik je wat specifiekere hulp geven.
Ik raad je aan om er sowieso een template van te maken.
Het zijn ongeveer 250 velden met een gemiddelde lengte van 15 characters. Deze gegevens moeten worden verdeeld over 4 vakken op het Word document.
Pagina: 1