[form] Knoppenprobleem bij op enter drukken

Pagina: 1
Acties:

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben bezig met een site en nu heb ik een probleempje.

Ik heb een form met twee knoppen namelijk een terugknop en een verderknop.

De knop terug staat voor de knop verder en nu is het probleem dat wanneer je op enter drukt ie dus terug gaat inplaats van verder.

Is dit op te lossen :?

oplossing 1 is de knoppen omwisselen dat verder voor terug staat maar das geen optie.

oplossing 2 is het maken van plaatjes voor de buttons.

De laatste oplossing is nog wel een optie maar het liefst hou ik het zoals het nu is met gewone standaard buttons.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 22 november 2001 14:58 schreef izzii het volgende:
De knop terug staat voor de knop verder en nu is het probleem dat wanneer je op enter drukt ie dus terug gaat inplaats van verder.

Is dit op te lossen :?
Ja, gewoon niet op enter drukken :)
Ik doe nooit forms versturen door op enter te drukken; ik ros net zo lang op de tab tot ik de button tegenkom die nodig is om het form te versturen, en perform ik een genadeloze ram op de spatiebalk, en zie daar: formulier wordt verstuurd.

Waarom ik dat doe? Omdat ik zelf ook op sommige sites slechte ervaringen heb met op enter drukken en dan per ongeluk dus de verkeerde submit gebruiken.

Doe je niet zo veel aan, en laat het gewoon lekker aan de gebruiker over zou ik zeggen. Die merkt zelf ook wel dat het verkeerd is gegaan, en welke actie hij moet ondernemen om het weer recht te breien.

Verwijderd

klikkuh met de muis wil ook werken bij forms >:)

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

volgens mij kun je de knoppen in dezelfde volgorde laten.. Dan kun je vervolgens wel de tabindex wijzigen, en misschien wijzig je daarme de button die met enter in actie treed :?
tabindex is volgens mij gewoon een HTML property...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op donderdag 22 november 2001 18:37 schreef j_du_pee het volgende:
volgens mij kun je de knoppen in dezelfde volgorde laten.. Dan kun je vervolgens wel de tabindex wijzigen, en misschien wijzig je daarme de button die met enter in actie treed :?
tabindex is volgens mij gewoon een HTML property...
Helaas werkt ook dit niet :'(

Heb nog een beetje op internet gezocht, zag dat meer mensen hetzelfde probleem hadden maar nog niemand had het antwoord gevonden helaas.