ISDN in Frankrijk

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Ik weet dat over gans Europa eenzelfde 'soort' ISDN gebruikt wordt. Maar is dat ook in gans Europa (meer bepaald Frankrijk) ook altijd gewoon rechtstreeks met RJ45 connector?
Weet iemand dat?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Niemand?

Verwijderd

Volgens mij wel...

Weet het niet zeker...

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Op donderdag 22 november 2001 14:56 schreef poohbeer het volgende:
Ik weet dat over gans Europa eenzelfde 'soort' ISDN gebruikt wordt. Maar is dat ook in gans Europa (meer bepaald Frankrijk) ook altijd gewoon rechtstreeks met RJ45 connector?
Weet iemand dat?
Ik weet het wel zeker :) Ook in Frankrijk wordt gewoon een RJ45 connector gebruikt.

Verwijderd

Zo ver ik weet maakt heel europa gebruik van DSS1.
Zo niet, dan is it ff een klein instellinkje.
To zo ver het protocol, de connector (RJ-45) is over de hele wereld het zelfde (of de monteur had geen flauw benul, zoals ik al eens eerder heb gezien :Z ).

Gr,

Roel.

• Hazel6
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07-2025

Hazel6

Was het maar mijn vader

Je kan gewoon Wanadoo ISDN aanvragen in frankrijk. Is exact hetzelfde als in nederland. Dus gewoon effe naar www.wanadoo.fr

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

ze gebruiken daar toch alleen een ander protocol? niet DSS1 (ofzoiets) of iig hetzelfde als hier in nederland?

edit:

sjit, ik moet toch sneller gaan tikken :p antwoord is daar...

Chriet Titulaer is de man

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Euro ISDN (ETSI)
This variant is to be adopted by all of the European countries. Presently, it contains single octet message types and has five single octet information elements. Within the framework of the protocol there are no Codeset 5 and Codeset 6 elements, however each country is permitted to define its own individual elements.
VN3, VN4 (France)
These variants are prevalent in France. The VN3 decoding and some of its error messages are translated into French. It is a sub-set of the CCITT document and only has single octet message types. The more recent VN4 is not fully backward compatible but closely follows the CCITT recommendations. As with VN3, some translation has taken place. It has only single octet message types, five single octet information elements, and two Codeset 6 elements.
Het zullen de Fransen ook niet zijn. Internationale protocollen vertalen in het Frans :P

Ik heb zelf in ieder geval de ervaring dat je Nederlandse apparatuur gewoon kunt gebruiken in Frankrijk. Alleen het telefoontoestel stelt niet automatisch de tijd in.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Er is idd een ander protocol in frankrijk aanwezig dan het alom bekende DSS1 oftewel eu-ro isdn.
Maar het hoeft niet perse gebruikt te worden, dat verschilt volgens mij per regio in frankrijk...

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

was mijn eerste gedachte dus toch niet helemaal verkeerd :)

weer wat geleerd *D

Chriet Titulaer is de man

Pagina: 1