Te snel beschuldigd van warez request?

Pagina: 1
Acties:

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het valt mij op dat mensen er wel heel erg snel van worden beschuldigd een warez request te hebben gedaan. Zo vroeg er laatst iemand "Weet er iemand nog FTP servers?". Nou zijn er genoeg van dat soort servers (bv ftp.cdrom.com) die alleen freeware/shareware aanbieden, misschien was hij daar op uit. Maar nee, pats boem, slotje + OW.
En net nog vroeg iemand "Waar kan ik RTCW downloaden?". Meteen openden zich de sluisdeuren en het topic stroomde vol met onzinreacties, culminerend in slotje + OW.
Maar het is best mogelijk dat de topicstarter dacht dat er een gratis demo/shareware versie van was en bedoelde hij die. Zo vreemd is dat niet want het originele Wolfenstein had er wel een. Alleen nam niemand de moeite hem te vertellen dat er geen demoversie was en hij het moest kopen. Ik wilde dat net doen maar toen zat het topic al dicht.
Kortom, ik zou zeggen: ga er niet te gauw van uit dat iemand kwade bedoelingen heeft.

Verwijderd

Ik vind dat als je legale ftp-servers bedoelt zoals jij opnoemt, het erbij moet zeggen. Ik denk namelijk dat er ietwat meer illegale servers zijn dan legale, en dat dat niet de enige rede is waarom de kans vele malen groter is dat de persoon in kwestie WEL illegale bedoelingen heeft.
Als je nou gewoon erbij zegt, voor free-/shareware proggies te downloaden, is er niets aan de hand en voorkom je misverstanden. Als je dat niet doet, gewoon dichtgooien als zijnde een illegaal request, vind ik.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Het ging duidelijk over warez.. Als het over demo's of beta's oid gaat moeten ze dat er maar bijzeggen.. En als iemand om een FTP vraagt om RTCW te downloaden hebben ze het echt niet over de demo, dat begrijp je zelf toch ook wel..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

Die ene draad stonk gewoon van de warez request. IMO heeft Grrrrrene hier goed aan gedaan. Als je een demo zoekt, zou je eens moeten kijken op de site van de leverancier :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het ruikt misschien naar een warez request, maar het kan ook goed bedoeld zijn, en dan krijgt iemand ten onrechte een OW. Misschien is een niet-officiele waarschuwing beter. Ter vergelijking: als ik met een betonschaar over de Kalverstraat loop wordt ik toch ook niet meteen gearresteerd wegens fietsendiefstal?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

zijn er ook nog links of hints voorhanden, betreffende het forum, waarin dit gebeurd is? Dan kan ik er even naar kijken :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 22 november 2001 16:53 schreef JvS het volgende:
zijn er ook nog links of hints voorhanden, betreffende het forum, waarin dit gebeurd is? Dan kan ik er even naar kijken :)
De vraag over FTP servers was in SA, user Calimero82.
Die over Wolfenstein in Spielerei, user JADAKISS.
En dan nog iets: na een (al dan niet vermeend) warez request plempt Jan en alleman het topic vol met onzinberichten. Ik vermoed dat ze dit doen om hun techpostcount op te voeren. Kan hier niet eens wat aan worden gedaan?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 22 november 2001 18:34 schreef polaris het volgende:

[..]

De vraag over FTP servers was in SA, user Calimero82.
Die over Wolfenstein in Spielerei, user JADAKISS.
En dan nog iets: na een (al dan niet vermeend) warez request plempt Jan en alleman het topic vol met onzinberichten. Ik vermoed dat ze dit doen om hun techpostcount op te voeren. Kan hier niet eens wat aan worden gedaan?
Dat irriteert mij persoonlijk ook altijd jah... het trash draad knopje jeukt dan :o. Of de feature request "meerdere posts tegelijk deleten" ook :o. Maarja. Ik zeg het er vaak wel even bij...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

Op donderdag 22 november 2001 18:34 schreef polaris het volgende:
En dan nog iets: na een (al dan niet vermeend) warez request plempt Jan en alleman het topic vol met onzinberichten.
Dit is vaak om aan te geven dat deze user zwaar fout zit en om te voorkomen dat een andere user alsnog zijn warez aan gaat bieden
Ik vermoed dat ze dit doen om hun techpostcount op te voeren.
Niet perse, de meeste die reageren zijn de vastere forummembers, en die zullen zeker niet uit zijn op een extra techposts. Ik zelf zit op zo'n 6500 tech posts (± een 100 ofzo :P), dus daar hoef ik het niet voor te doen :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 22 november 2001 16:53 schreef JvS het volgende:
Ja, doeg, zo makkelijk gaan we het niet maken voor je :P Gebruik je mod krachten maar :)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoe zit dit dan?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/326990

zit toch ook copyright op?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zijn korte fragmenten. En (ik ga dit nu voor de 10.000ste keer neerzetten) hij vraagt niet: heeft iemand nog leuke friends fragmenten voor me? Nee, hij heeft het over een personage in friends en ter illustratie plakt hij er een kort stukje video bij.

Dat is heel wat anders.

Dit heeft wederom een heel hoog "maar hij doet het ook mamma" gehalte :O.

Dit soort dingen kan je gewoon het beste in SU neerzetten, als het echt fout is.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 21:31 schreef JvS het volgende:
Dat zijn korte fragmenten. En (ik ga dit nu voor de 10.000ste keer neerzetten) hij vraagt niet: heeft iemand nog leuke friends fragmenten voor me? Nee, hij heeft het over een personage in friends en ter illustratie plakt hij er een kort stukje video bij.

Dat is heel wat anders.

Dit heeft wederom een heel hoog "maar hij doet het ook mamma" gehalte :O.
ik vind het meer een hoog "voorbeeldfuctie" gehalte hebben :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 22 november 2001 21:35 schreef lester het volgende:

[..]

ik vind het meer een hoog "voorbeeldfuctie" gehalte hebben :)
En wat is er fout aan? Zie je dan echt niet het verschil tussen een fragmentje posten en vragen naar FTP's? Dat het ene gewoon druipt van de warez, en dat de andere er niets mee te maken heeft?

Ik word soms een beetje moe dat ik me moet verdedigen tegen dit soort dingen. Je loopt nu gewoon te zeuren namelijk. Zullen we anders maar gelijk ook alle icons verbieden? en alle mooie vrouwen topics? En als we dan toch bezig zijn, sig;s die een quote zijn ook maar? Daar zit namelijk allemaal copyright op.

We willen gewoon niet dat GoT wordt gebruikt om warez uit te wisselen. Dus als iemand om ftp's vraagt (waarvan we echt niet kunnen ruiken dat-ie om legale vraagt) is iets heel anders dan dat er een filmpje ter illustratie wordt aangeboden.

Jammer dat sommige mensen dat nooit willen inzien. Ik snap ook niet wat je probleem is. Wij proberen het hiet draaiende en leuk te houden. Jij lijkt nu alleen maar op het principiele te letten.

We hebben wel een soort ongeschreven regel, die zegt maximaal 30 seconden sample materiaal...

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 22 november 2001 21:47 schreef JvS het volgende:
We hebben wel een soort ongeschreven regel, die zegt maximaal 30 seconden sample materiaal...
Jaah neeh, zodat het voor iedereen meteen duidelijk is mhh :? :P

Misschien handig voor de FAQ om erbij te zetten dat wanneer je iets als een demo of ftp zoekt, dat je er duidelijk bij vermeldt dat het een legale moet zijn zoals hierboven gezegd werd...
Ik vind het af en toe ook wel erg snel, dat slotje, maar goed, dat zal wel een kwestie van smaak zijn... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja zeg, en dan gaan we het ook logisch vinden dat een flame of troll een geintje is? Als je iets vraagt wat verkeerd opgevat kan worden, dan moet je het maar duidelijk aangeven. Heel simpel.

Als ik naar een spel zoek, zoek ik niet naar de demo. Dat is toch logisch? Als ik naar de demo zou zoeken, doe ik dat omdat ik weet dat het spel illegaal is, of niet? En daarbij: als je dat dan weet, waarom zeg je dan niet duidelijk dat je de demo zoekt en niet het spel? Al is het maar om je topic een langer leven te geven.

Ik blijf erbij dat je duidelijke topics moet openen. Als je een topic opent met een warezrequest en dat blijkt achteraf een demo te zijn geweest, dat is lekker. Dan kan ik hier ook om een pub met XP vragen.

"Ow, mag dat niet? Maar ik wilde de demo! Ow, die bestaat niet? Naja, laat maar dan :) "

Snap je? Het is niet te zien of iemand een warezrequest post of een demo vraagt. Bij dit soort delicate zaken is het aan de user om zijn onschuld van tevoren aan te tonen. Niet aan de mod om achteraf te gissen of hij nou de demo _zou_kunnen_bedoelen_ |:(

Tenminste, zo kijk ik er tegenaan...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1