Toon posts:

Mijn eerste probeersel in Delphi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal een Delphi noob, maar ik wil weten of het volgende mogelijk is:

Een tekstlijst kopieren en in een richeditveld zetten, op een knop drukken, de tekst naar een 2e richeditveld kopieren maar zorgen dat alleen regels met een bepaalde waarde erin daadwerkelijk worden geplakt.

Kan dit door middel van een soort filter? Of moeten de tekstregels die de waarde niet bevatten gewist worden?

Kan iemand mij hiermee helpen? Of mij doorverwijzen naar een goede tutorial waar tekstbewerking duidelijk en begrijpelijk wordt uitgelegd?

Alvast bedankt.

Verwijderd

He DruiD, ook hierzo :)

http://delphi.pagina.nl/

Daar staan wel wat tutorials tussen ;)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 23:21

mulder

ik spuug op het trottoir

InStr
Pos
Delete
...F1 (goh wat heb ik die 2 letters vaak getypt vandaag)...

oogjes open, snaveltjes dicht

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05
zo'n opdracht heb ik ook ooit moeten doen op school >:)

jij ook??

Verwijderd

Topicstarter
*kijkt naar zijn post*

Ik zie toch echt het woord school niet.

Kijk, het is voor een spel, om lijsten bij te houden.
Ik wil een lijst met mensen in kunnen voeren. Alle mensen hebben daarin een nummer achter hun naam. Ik wilde de mensen met nummers die ik niet nodig heb dmv een knop weg kunnen halen. Ik moet dus in die lijst, een richedit veld, op zoek naar een waarde. Staat die waarde in een regel dan moet die regel verwijderd worden, zodanig dat de rest van de lijst weer aansluit.

Ik ben compleet nieuw bij Delphi, dus je kunt me vanalles wijsmaken. Liever niet natuurlijk :)

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05
waarom een richedit??

zijn toch betere dingen voor of niet??

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Misscien een listview op reportstyle? Dan er ff doorheen lopen welke waarde in een child staat en die deleten. Kan volgens mijn een heel kort proceduretje worden

if x > 3 then
x.delete :)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Pagina: 1