PSU opgeblazen (poef!)

Pagina: 1
Acties:

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb gisteren voor de tweede keer in twee weken een voeding levend kortgesloten. Eerste keer door twee gestripte draadjes op elkaar te laten vallen, tweede keer door een stekkertje heel ongelukkig precies op een uitstekend schroefje aan m'n kast te laten vallen. Mooie vonk, en dode voeding. Nu weet ik iig dat ik echt niet meer moet gaan knoeien aan een draaiende pc.

Goed, voordat ik weer op jacht ga naar weer een nieuwe voeding, vraag ik me af of ik misschien het doorgebrande zekeringetje kan vervangen. Want dat is hetgene dat kapot is toch? Waar zit dat zekeringetje, en wat voor een moet ik hebben als ik een 250W voeding heb?

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:30
Als je geluk hebt is het inderdaad de zekering; Dat zit in zo'n glazen buisje...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31

DaRoot

Some say...

ALS alleen de zekering er door is, kun je die vervangen. De waarde staat erop.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
gewoon ff openschroeven dan zie je hem vanzelf zitten. Op een van de metalen contactpunten staat wat voor zekering het is en anders gewoon meenemen naar de electroboer.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:26
gewoon mee naar de electronicazaak rennen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Twynn
  • Laatst online: 11:02
Zal waarschijnlijk niet de zekering zijn.. (meestal zijn het in dat soort gevallen de schakeltorren die het begeven!)

Heb je de voeding overingens naderhand nog geprobeert? Vaak zit er een kortsluitbeveiliging in, die de voeding gewoon tijdelijk uitschakelt. Kan best zijn dat hij het na een tijdje weer doet..

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Pas je wel op!
Ook een uitgeschakelde/losgekoppelde voeding kan je nog flinke opdonders geven. In die condensatoren blijft meer zitten dan je denkt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

*raises hand*

dat heb ik een keer meegemaakt met een tv...

can you say AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGG , I know I can :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 14:55 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Pas je wel op!
Ook een uitgeschakelde/losgekoppelde voeding kan je nog flinke opdonders geven. In die condensatoren blijft meer zitten dan je denkt.
Dat heb ik een keer meegemaakt... Kan je vertellen, da's nie fijn.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb et nog niet meegemaakt dat bij een kortsluiting de voeding dood is
ff 10 min wachten en **ZZOEM** deed et weer
Pagina: 1