Toon posts:

dump vraagt om een return 0 ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai beste mede tweakers

ik zit met een probje.
ik wil het linux prog "dump" gebruiken om backups mee te maken. voordeel van dump is dat je er scripts aan kunt koppelen.... nu heb ik een script gebouwd dat zodra een tape vol zit hij hem er uit gooid en detecteert wanneer er een nieuwe in zit... nu staat er in de MAN van dump dat ik return 0 moet geven als hij zelf niet aan de user moet vragen om op enter te drukken om verder te gaan.... en dat is wat ik wil....
Maar ik zou eigenlijk niet echt weten wat een return 0 is...
ik heb het al wel geprobt om het aan het eind van de script te zetten maar dan geeft hij een melding van iets met outstring...ik werk btw met perl en ik ben een vorm van newbie... dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen :P

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:51

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Bedoelt ie niet gewoon dat je een moet afsluiten met een returnwaarde 0? Probeer ipv 'return 0' eens 'exit 0' onderaan je scriptje.

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 22 november 2001 14:44 schreef Nappa het volgende:
Bedoelt ie niet gewoon dat je een moet afsluiten met een returnwaarde 0? Probeer ipv 'return 0' eens 'exit 0' onderaan je scriptje.
Dat denk ik wel.

Wat dump dus van je verlangt is dat je script "ten allen tijden" goed gegaan is als ie klaar is.

De standaard manier van "ik heb het goed gedaan en ben nu gestopt" 'zeggen' is, om bijv "exit(0)" te doen in je code.

Bij een c-programma doe je aan het einde van je main() daarom ook in principe return 0;
Etc.

Als je dus ergens een fout tegen komt tijdens de executie van je script zou je bijvoorbeeld "exit 1" kunnen doen om aan te geven dat het "niet goed ging". Dump gaat dan de gebruiker vragen of die zeker weet dat ie door mag gaan of niet.

Verwijderd

Topicstarter
oke perfect lui

alvast bedankt en dan ga ik het effe proberen dat duurt alleen effe want op een tapie gaat 25 gb.... dus we zullen zien
:9