[java] kan ik de swingall.jar kleiner krijgen

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35
Ik heb een mooie swinglayout gebouwd voor een applet maar nu lees ik net dat wanneer je je applet wil draaien in een browser je de swingall.jar moet hebben. Nu is deze 1,85 mb en als we praten over gebruiksvriendelijkheid is dit natuurlijk zwaaaaaar klote. kan iemand me vertellen of ik de benodigde klasses ook in mijn applet jar kan zetten of is er misschien een andere oplossing om een kleinere jar te krijgen.

greetz

-yrew-

Groetjes

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Wordt geregeld door de java-plugin...

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• yrew
Ja, die is dus 2 mb als hij niet inmiddels geinstalleerd staat op een user pc. Kan bezoekers van mijn pagina niet vragen om dit te downloaden met hun 12move provider en hun telefoonverbinding. ik had hem eerst in AWT maar wilde gebruik gaan maken van images. Toen heb ik een nieuwe UI gebouwd in Swing en krijg ik o.a. Security exception en hij begint te mekkeren ofer jApplet, jFrame etc.

Groetjes

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Oh op zo'n manier.... (volgens mij zelfs 5.2 MB)
Die security exception daar moet je een policy-file voor maken.

Ze kunt natuurlijk de jar uitpakken en alle dependencies van je applet nagaan. Daarna alles wat je niet gebruikt eruit gooien en opnieuw jarren... B-)

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• yrew
Daar ben ik gisteren avond om half twaalf mee opgehouden. Maar het is het misschien wel waard. Kan ik niet de swingalljar downloaden. En dan een programma een jar laten maken van mijn class files en de benodigde class files van de swingall.jar als ik deze in mijn libray path aangeef ? en een een programma aan de

Groetjes

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je hebt ook wel proggies die een jar maken van alle class files die gebruikt worden voor een opgegeven main functie (en soms ook nog de methodes verwijderen die niet gebruikt worden). Moet je anders even kijken op http://www.jars.com, misschien dat daar iets tussen staat. Maar of je daarmee je swingall.jar kleiner kunt krijgen.

Maar als iemand flash gebruikt, dan moet die toch ook een plugin ophalen, zo is dat ook voor java.

• yrew
Ja dat is wel zo, maar de plug in voor java zit al standaard in de browser, vanaf versie X.X. Wanneer een developper echt kiest om gebruik te maken van class files die niet in de standaard plug in zitten moeten ze gedownload worden. In geval van Swing is dat 1,85 mb wat onacceptabel is wanneer het op gebruiksvriendelijkheid aankomt.

Op naar jars.com :-) thnx voor de tip.

Groetjes

Verwijderd

Images zijn trouwens ook wel mogelijk zonder Swing.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Aantal mogelijkheden:

1. Jar file comprimeren, wat waarschijnlijk nog niet is gebeurd.

2. Niet gebruikte look and feels eruit halen.

3. Niet gebruikte GUI componenten weghalen.

Het beste resultaat zou je bereiken door een dependency tracker te gebruiken of tegelijk met de source van Swing te compileren...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• yrew
Images in awt is mogelijk weet ik. Maar vertel me meteen ff hoe. Ik ben er al druk mee bezig geweest, uiteindelijk had ik mijn logo op die aaplet, alleen stond hij op het frame i.p.v het eerste panel op mijn cardlayout.

2 bravenboer : Kun je die laatste zinnen misschien wat verduidelijken. Je kan runnen met de verbose optie aan en dan zie je alle classes die aangesproken worden maar verder?????

Groetjes

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je de source van Swing neemt en jouw source code tegelijk met de code van Swing compileert, wordt alleen dat gecompileerd wat ook echt noodzakelijk is.

Je kan daarna deze klassen in 1 jar zetten en je weet dan zeker dat je de minimale Swing distributie hebt. Nadelen zijn dat het niet zal meevallen om Swing te compileren en er een goede distributie van te maken.

In principe kan dit werk ook gedaan worden door een tooltje die de afhankelijkheden goed checked. Deze zijn er wel, maar ik heb er nog nooit echt mee gewerkt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 18:08

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

op de alphaworks site van ibm hebben ze een progje daar kan je jars heel klein me krijgen: ongeveer 15 procent ofzo.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1