Toon posts:

chippen athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje met het koellichaam zitten klooien en nu zie ik dat er een hoekpuntje van de core is afgebrokkeld. :o

Hier ben ik niet zo blij mee. ;(

Heeft iemand hier ervaring mee (gedeelde smart is halve smart) en van wat voor spul is die core eigenlijk gemaakt. :?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz... zijn zat mensen bij wie dat gebeurd is... gebruik voo de grap de search maar es...

Enne, mijn mening over mensen bij wie dat gebeurd is: dan ben je echt stom... (Flame intended...)

En is die core niet gewoon van siliconen gemaakt? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 22 november 2001 13:51 schreef BrZ het volgende:
Ehm, ik neem aan dat je silicium bedoelt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jezus silicium! Dat is toch een neefje van glas? Geen wonder dat het zo kwetsbaar is.
:( :( :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz... zijn zat mensen bij wie dat gebeurd is... gebruik voo de grap de search maar es...

Enne, mijn mening over mensen bij wie dat gebeurd is: dan ben je echt stom... (Flame intended...)

DAT IS HET! Een core van siliconen! Onbreekbaar, onverslijtbaar. Goede warmtegeleiding.
>:)

Verwijderd

en nog flexibel ook!

Verwijderd

En lekker zacht...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ook voor savonds laat heb je een vertrouwd gevoel >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Op donderdag 22 november 2001 16:01 schreef psygho het volgende:
ook voor savonds laat heb je een vertrouwd gevoel >:)
Daar hebben we andere middellen voor... >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op donderdag 22 november 2001 14:33 schreef jerr het volgende:
Jezus silicium! Dat is toch een neefje van glas? Geen wonder dat het zo kwetsbaar is.
yup.

Glas wordt idd ook van silicium gemaakt geloof ik ofzo :P

maarre, het is algemeen bekent dat je ZEER voorzichtig moet zijn met de proc-die's....Als je 1x je koeler er lomp opzet/iets minder voorzichtig dan is ie naar de kloten jah....

Maar zoals ik al zei, dit is overal bekent, en er wordt goed voor gewaarschuwd. (lees boekje van de koeler maar es)

ik vind het eigenlijk behoorlijk je eigen schult als ie fucket up is....

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

:+

lekker foutje van me :P

Zou wel mooi zijn als dat zo zou zijn... konden kapotte cores gebruikt worden voor borstvergrotingen :o

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ach gut, ben jij de tweakgod dan? Als je een beetje zou rondlezen op tweaksites zou je zien dat iedereen dit wel eens gebeurt. Maar ja....dat kan bij jou natuurlijk niet! Want jij bent de tweak god!

TIP: HOU JE BEK!

(Dit is pas Flame intended!) Lees de regels is door man. Als je niks nuttigs te melden hebt kun je beter je smoel houden i.p.v. iemand (die perongelijk iets fout heeft gedaan) nog een keer in de grond te stampen! Beleef je daar plezier aan?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 23 november 2001 12:04 schreef acidfever het volgende:

[..]

Ach gut, ben jij de tweakgod dan? Als je een beetje zou rondlezen op tweaksites zou je zien dat iedereen dit wel eens gebeurt. Maar ja....dat kan bij jou natuurlijk niet! Want jij bent de tweak god!

TIP: HOU JE BEK!

(Dit is pas Flame intended!) Lees de regels is door man. Als je niks nuttigs te melden hebt kun je beter je smoel houden i.p.v. iemand (die perongelijk iets fout heeft gedaan) nog een keer in de grond te stampen! Beleef je daar plezier aan?
:Z

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
jongens toch..... |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Effe een nutige post dan maar :)

Als je core afbreekt kan het zijn dat je CPU niets meer doet, kortsluit en af fikt of gewoon blijft werken. Ik heb alle 3 gevallen al meegemaakt.

Mijn duron 700 heeft een ovale core aangezien ik met een vapochill kastje aan het klooien was en die koeler erg kloten is. De hoeken zijn compleet weg en sommige randen ook. Toch draait deze nog goed op 1100 Mhz :)

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Was niet echt bedoelt als flame hoor! BEn alleen dat eindeloze gezeik van mensen die toevallig nog nooit zoiets meegemaakt hebben zat.

Moet je zien hoe zielig ze zijn als het dan wel een keer gebeurt!

Bovendien heeft het gewoon helemaal geen zin en draagt het niets bij aan het topic!

:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze opmerking is natuurlijk vragen om ruzie he, nergens voor nodig. Ik heb zelf ook nog nooit een core beschadigd en denk dat het meestal onnodig gebeurt omdat de oorzaak vrijwel altijd onvoorzichigheid is, maar dan nog...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

zoiets is natuurlijk keizonde , maar waarom heb je dan altijd mensen die die mensen juist Xtra hard de grond in willen boren

mij is het nog nie overkomen, maar het is dus achterlijk om mensen daarover te gaan lopen afzeiken.

ik denk dat die mensen die dat doen iets te kort komen ;)

dees is wel offtopic, ik heb ook niks aan het topic bij te dragen, maar ik moest het ff kwijt

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/dead%20proc.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Xandrios
  • Laatst online: 09:31
Op vrijdag 23 november 2001 13:20 schreef The_Greater het volgende:
[afbeelding]
yautsssss !!!!

't doet bijna pijn aan de ogen...arme Athlon :P

sonde !

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, achteraf gezien ben ik inderdaad dom geweest. Maar wie heeft nou alle wijsheid in pacht? En vinden jullie de fabrikant nou ook niet verwijtbaar dat die zon kwetsbare processor op de markt brengt. the_greater: bedankt voor je foto! 8-)

Verwijderd

Of je koeler heeft een erg strakke clip...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de koeler is ok (PEP66T). Ik was zo eigenwijs om de koeler er anders op te zetten dan bedoelt (Op de zijkant i.p.v. rechtop).

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op donderdag 22 november 2001 14:33 schreef jerr het volgende:
DUH, alle chips zijn van silicium, anders zouden ze simpelweg niet werken...

EN OM DE FLAME TE CONTINUEREN: DIE OPMERKING WAS PAS DOM!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 16:22 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

DUH, alle chips zijn van silicium, anders zouden ze simpelweg niet werken...

EN OM DE FLAME TE CONTINUEREN: DIE OPMERKING WAS PAS DOM!
O ja, je hebt zo enorm gelijk. Ja wat ben ik een dommertje he?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jongens, meiden ( :? ) rustig nou eens! zo schiet niemand er iets mee op

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
duh, was ook maar een grapje :D

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Okee, maar wat ik nergens kan vinden: Heb je hem geprobeerd? Doet ie het nog?
Zo ja -> boeie dat iedereen aan het schreeuwen is. Schouders ophalen biertje pakken en vriendelijk glimlachen.
Zo nee -> kut voor je, nieuwe kopen, veel biertjes drinken om het te vergeten en glimlachen omdat je zat bent

Ohja, hij kan niet van een barstje fouten gaan maken ofzo. Hij doet het of hij doet het niet. Als hij het maar een beetje doet ligt het niet aan het chippen.

Verwijderd

Oplossing voor het slopen van je core met orbjes enzow : een spacer ertussen.
Ik heb dus een Athlon Thunderbird en ik heb ook de TT Copper Shim (zie onderaan post... |:( ) en dat scheelt me dus 5 graden EN het beschermt me core prima....
Omdat ik nogal een koel-freak ben, test ik lekker veel met koelers enzo....
Tot nu aan toe is alleen een halve milimeter van m`n core afgebrokkelt, in de rechterbovenhoek... :(
Maar ik ken het dus ook wel erger, iemand die de core gewoon in dezelfde vorm heeft als een atletiekbaan van de bovenkant !!! zo ovaal als het maar kan dus... die proc overleeft het dus echt NIET lang...

Grtz, Quick

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Op vrijdag 23 november 2001 13:20 schreef The_Greater het volgende:
[afbeelding]
Dit is namelijk gebeurd in de winkel, ik heb namelijk van een kameraad gehoord dat een Alpha 6035 + Delta HP een goeie combo was. Dus ik terug naar de winkel, ff die koeler laten plaatsen, heel mooi.... 10C koeler en de nopjes er af.
Vraag me niet waarom...maar volgens mij hebben ze dat gedaan om de contact beter temaken.

Dus ik was nog z'n n00b en ik haalde koeler eraf.
ff nieuwe koel prut er tussen. Er zaten namelijk 3 soorten tussen! Zilver,wit en roze kougum op. Dus om een betere prestatie eruit tekrijgen zat ik het een beetje uiteproberen. Maar bij de laaste keer ging het fout :(. Ik hoorde wat knarsen... Koeler gekanteld... :(

Pc starte nog wel op... Kwam wel in WinMe... en daar kwamen de foutmeldingen.... register,apparaten etc.

Dus terug met die handel. Geen gerantie. Ik had namelijk zelf kapot gemaakt.. k*t...
Dus ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Dus never nooit nopje eraf halen |:(

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 19:13 schreef IFFQuicksilver het volgende:
Oplossing voor het slopen van je core met orbjes enzow : een spacer ertussen.
Ik heb dus een Athlon Thunderbird en ik heb ook de TT Copper Shim (zie onderaan post... |:( ) en dat scheelt me dus 5 graden EN het beschermt me core prima....
Omdat ik nogal een koel-freak ben, test ik lekker veel met koelers enzo....
Tot nu aan toe is alleen een halve milimeter van m`n core afgebrokkelt, in de rechterbovenhoek... :(
Maar ik ken het dus ook wel erger, iemand die de core gewoon in dezelfde vorm heeft als een atletiekbaan van de bovenkant !!! zo ovaal als het maar kan dus... die proc overleeft het dus echt NIET lang...

Grtz, Quick
Ja, zon shim schijnt heel preventief te werken. Ik heb zelf een soort shim gemaakt van een stukje karton. Dat werkt ook heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 14:23 schreef The_Greater het volgende:

[..]

Dit is namelijk gebeurd in de winkel, ik heb namelijk van een kameraad gehoord dat een Alpha 6035 + Delta HP een goeie combo was. Dus ik terug naar de winkel, ff die koeler laten plaatsen, heel mooi.... 10C koeler en de nopjes er af.
Vraag me niet waarom...maar volgens mij hebben ze dat gedaan om de contact beter temaken.

Dus ik was nog z'n n00b en ik haalde koeler eraf.
ff nieuwe koel prut er tussen. Er zaten namelijk 3 soorten tussen! Zilver,wit en roze kougum op. Dus om een betere prestatie eruit tekrijgen zat ik het een beetje uiteproberen. Maar bij de laaste keer ging het fout :(. Ik hoorde wat knarsen... Koeler gekanteld... :(

Pc starte nog wel op... Kwam wel in WinMe... en daar kwamen de foutmeldingen.... register,apparaten etc.

Dus terug met die handel. Geen gerantie. Ik had namelijk zelf kapot gemaakt.. k*t...
Dus ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Dus never nooit nopje eraf halen |:(
Lekkere jongens zijn dat. Als ze het nodig vonden om die nopjes weg te halen voor beter contanct dan hadden ze op je minst kunnen waarschuwen voorzichtiger te zijn. En dan adviseren een shim te kopen. Nu ben jij lekker een paar snipjes lichter. :(

Verwijderd

he daar ben ik het nou ook mee eens

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Voor degene die het interesseerd, die nopjes zijn eraf gehaald omdat een ALPHA PEP66 cooler bij het 'oude' model witte plastic voetjes aan de onderzijde van de cooler heeft zitten en daardoor dus in contact staat met de voetjes op de processor.
Deze zijn net als bij een spacer precies afgestemd op de hoogte van de core zodat deze niet kan afbrokkelen.
Als je de garantie had willen behouden had je dus met een scherp mesje de plastic pootjes van je cooler af moeten halen in plaats van je processor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
kijk es , m'n oude 1200 ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/athloncore.jpg ... niks meer aan te doen....

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Thijn_3D
he daar ben ik het nou ook mee eens
Bent U het echt... Nee kan het niet geloven.....

JA! HET IS SUPERTWEAKER!!!! (applaus..klap...klap..).

Het is een eer U te ontmoeten, Hoogheid! O+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 18:01 schreef Rick2001 het volgende:
Voor degene die het interesseerd, die nopjes zijn eraf gehaald omdat een ALPHA PEP66 cooler bij het 'oude' model witte plastic voetjes aan de onderzijde van de cooler heeft zitten en daardoor dus in contact staat met de voetjes op de processor.
Deze zijn net als bij een spacer precies afgestemd op de hoogte van de core zodat deze niet kan afbrokkelen.
Als je de garantie had willen behouden had je dus met een scherp mesje de plastic pootjes van je cooler af moeten halen in plaats van je processor.
HE rik "goed lezen blijft moeilijk" is toch je subtitel?! Nou je luistert dus niet naar je eigen motto! Want je haalt 2 dingen door elkaar:

The_Greater heeft namelijk geen PEP66T maar Ik!
En bij The_Greater hebben ze de nopjes weggehaald en niet van de PAL maar van de processor (denk ik).

Wat een afgang voor iemand met als subtitel "GOED LEZEN BLIJFT MOEILIJK" WHAHAHAHAHA!!!!!

(Ik ben een beetje :( van die mensen die alles zgn beter weten en doen)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

jerr........zo maak je natuurlijk ook geen vrienden hier....

hij geeft toch alleen maar info? en hij heeft het toch ook niet over bepaalden mensen???

Verwijderd

Dit gaat niets meer worden, na 2 keer ingrijpen moet het toch wel duidelijk zijn dat flames niet gewenst zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.