"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
PC 266 (of PC2100) = DDR geheugen
De KT133(A) werkt met de eerste
De KT266(A) werkt alleen met de laatste
Een Athlon loopt op 266mhz DDR FSB wat neerkomt op 133mhz FSB (dat bedoelde je?)
zo zit het volgens mij
lees wat er op de verpakking staatOp donderdag 22 november 2001 13:37 schreef Maf het volgende:
Hoe zie je of de proc 133 MHz is of 266 MHz?? En het mamabord??
Thanx
lees de faq om te kijken welke boards gewild zijn etc.
FSB is dan 133, dat resulteerd in 266 effectief.
Dus uiteindelijk heb je altijd een 266MHz versie.. (of je moet een oude athlon kopen met 200MHz bus!)
Verwijderd
Ik zou dit graag willen weten omdat de 1,4 Ghz 200 Mhz Athlons steeds schaarser worden en ik eentje op de HCC wil gaan halen.
Hopelijk kan iemand een antwoord geven op deze vraag, ik zal zelf ook nog zoeken of ik het kan vinden.
Ja, en andersom kan ook prima. De cores zijn precies hetzelfde, maar de multiplier is anders ingesteld. That's all, dus als je de multiplier unlockt dan kun je elke Athlon/Duron op 200mhz of 266mhz FSB laten draaien.Op donderdag 22 november 2001 16:55 schreef lord_myrddin het volgende:
Met andere woorden, is een 266 Mhz FSB Athlon backwards compatible en kan die dus gewoon 200 Mhz draaien?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Let er wel op dat je een mainboard koopt waarmee je de multiplier kunt instellen als ie unlocked is, want anders schiet je er nog weinig mee opOp donderdag 22 november 2001 17:13 schreef lord_myrddin het volgende:
Ow perfect, dan haal ik dus gewoon een TB 1,4 met een 266 Mhz bus ipv van eentje met een 200 Mhz. Dan kan ik in de toekomst nog lekker makkelijk upgraden naar een DDR-systeem ook!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je zal officieel niet verder komen dan 1250 MHz.Op donderdag 22 november 2001 17:58 schreef lord_myrddin het volgende:
Bedankt voor de replies trouwens
De KT7-raid heeft 200MHz(100MHz DDR) bus.
Misschien dat je net de 110MHz(of nog hoger) kan halen met busoverklok en de mp op 12,5x dan kom je dicht bij de 1400 MHz
Vergeet btw niet gelijk een GOEDE koeler te halen
kan je niet beter een xp kopen, die is sneller en wordt minder warm op dezelfde kloksnelheid.Vergeet btw niet gelijk een GOEDE koeler te halen . Die tb 1400 is een heethoofdje
idd maar werkt die uberhaupt wel op een KT7-raid?Op donderdag 22 november 2001 18:28 schreef smvs het volgende:
[..]
kan je niet beter een xp kopen, die is sneller en wordt minder warm op dezelfde kloksnelheid.
Waarom? De KT7 borden halen gewoon de 1400MHz hoor. Het trucje is hetzelfde als bij de Asus A7V, de 5x multiplier is remapped naar 14x. Je hebt wel gelijk dat ie daar een 1400MHz met FSB 200Hhz moet hebben met open bruggen (dus niet unlocked). Als je de 1400MHz wilt gebruiken op een KT133 bord dan moet je een 200MHz versie hebben.Op donderdag 22 november 2001 18:06 schreef executor het volgende:
Je zal officieel niet verder komen dan 1250 MHz.
En de Athlon XP werkt NIET met de KT7(-RAID), maar alleen maar de KT7A(-RAID) met revisie 1.3 of hoger. Er zijn lagere versies die blijken te werken, maar ABit geeft daar geen support voor.
Verwijderd
Want dat was natuurlijk wat ik wou weten
Dus als ik het goed begrijp kan een 266 Mhz FSB Athlonn wel op 200 Mhz halen, maar haal je in mijn geval (op een KT133 bord) niet de 1400 Mhz, maar met de 266 Mhz versie wel?
In jouw geval zul je inderdaad met een unlockte 1400MHz maximaal 1250MHz halen met de multiplier op 12,5. Er zijn echter nogsteeds winkels die 200MHz versies verkopen, dus probeer 't eens te vinden.Op donderdag 22 november 2001 21:59 schreef lord_myrddin het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan een 266 Mhz FSB Athlonn wel op 200 Mhz halen, maar haal je in mijn geval (op een KT133 bord) niet de 1400 Mhz, maar met de 266 Mhz versie wel?
Verwijderd
Als koeler zat ik trouwens te denken aan de Thermaltake Vulcano 6 Cu, omdat deze goed koelt (Athlon 1,5 Ghz en hoger AMD Recommended) en niet zoveel herrie maakt (31 dB volgensde site). Bovendien is hij ook nog goedkoop ook!
Als mensen hier anders over denken hoor ik het natuurlijk graag, alternatieven uiteraard ook, voorwaarde is wel dat de koeler vrij stil moet zijn en goed koelt natuurlijk
Verwijderd
Nog even over Gistron: ik neem aan dat ze wel gewone 200 Mhz Athlons meenemen naar de HCC of niet? Er zijn meer mensen naar op zoek denk ik dus ik ga er wel van uit, maar hoe denken jullie daar over?
Voor koelervragen:Op donderdag 22 november 2001 22:17 schreef lord_myrddin het volgende:
Als koeler zat ik trouwens te denken aan de Thermaltake Vulcano 6 Cu, omdat deze goed koelt (Athlon 1,5 Ghz en hoger AMD Recommended) en niet zoveel herrie maakt (31 dB volgensde site). Bovendien is hij ook nog goedkoop ook!
Als mensen hier anders over denken hoor ik het natuurlijk graag, alternatieven uiteraard ook, voorwaarde is wel dat de koeler vrij stil moet zijn en goed koelt natuurlijk
http://www.tweakers.net/nieuws/19282
http://www.tweakers.net/nieuws/19146
http://www.tweakers.net/nieuws/19129
http://www.tweakers.net/nieuws/18930
http://www.tweakers.net/nieuws/17900
http://www.tweakers.net/nieuws/17660
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Ehm, kleine correctieOp donderdag 22 november 2001 22:07 schreef Exirion het volgende:
In jouw geval zul je inderdaad met een unlockte 1400MHz maximaal 1250MHz halen met de multiplier op 12,5.
De instelling voor de 12.5x multiplier geeft in werkelijkheid 13x. Dus zul je maximaal 1300MHz halen.
Klopt, dat was ik vergetenOp vrijdag 23 november 2001 14:55 schreef Twynn het volgende:
Ehm, kleine correctie
De instelling voor de 12.5x multiplier geeft in werkelijkheid 13x. Dus zul je maximaal 1300MHz halen.
Verwijderd
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als lord_myrddin maar kom er na heel wat speurwerk en zeer tegenstrijdige berichten toch niet uit.
Ik heb een MSI K7T Pro2 (200Mhz) mobo met een TB 850 @ 950 en wil graag nog een keer upgraden met dat plankje.
Omdat ik nergens een TB 1400/200 kan krijgen vraag ik me af of het ook lukt met een 1400/266
Met de laatste BIOS update kan ik de multiplier op 15 zetten. Concrete vraag is dus of ik een 1400/266 op 100 x 14 of zelfs op 100 x 15 kan laten draaien? En zo ja, dan neem ik aan dat ik 'em op z'n koppie moet krasse...
Weet iemand dit???
een FSB200 en een FSB266 TB zijn hetzelfde, behalve dat de multiplier anders ingesteld is.
Je kan dus gewoon een FSB266TB op FSB200 draaien en je multiplier omhoog gooien.
Hhmmm ik dacht dat een tb of xp een max mp had van 12,5 ¿:?Op vrijdag 23 november 2001 15:39 schreef Exirion het volgende:
[..]
Klopt, dat was ik vergeten
Verwijderd
Thx! Maar is het echt zo eenvoudig of moet ik 'em dan eerst unlocken? Wordt het niet instabiel(er) omdat de multiplier nu zo'n stuk hoger komt te staan dan bij FSB266?Op vrijdag 23 november 2001 23:57 schreef Masterdam het volgende:
Alle informatie die je nodig hebt om dat te weten stond er toch al?
een FSB200 en een FSB266 TB zijn hetzelfde, behalve dat de multiplier anders ingesteld is.
Je kan dus gewoon een FSB266TB op FSB200 draaien en je multiplier omhoog gooien.
Ja, maar dat geld dus niet voor de 1.4GHz versie.. Daar zit geen 14x multiplier op..Op vrijdag 23 november 2001 23:57 schreef Masterdam het volgende:
Alle informatie die je nodig hebt om dat te weten stond er toch al?
(dus ook al kun jij dat gewoon instellen op je bordje, het gaat gewoon niet werken!)
1300 is iegenlijk dus max. (niet overgeclocked). (12.5x instellen geeft bij de tbirds altijd 13x.. Waarschijnlijk vanwege compatibiliteit met de 1300 Tbirds!)