Verwijderd
hoe hebbe ze dat gemaakt als ik vragen mag?
heel veel cameras tegelijk en dan later die lichtstrepen erbij tekenen ofzo?
Van Blammo: Met o.a. Kraze, Suez, Oase, Crash2.Op donderdag 22 november 2001 13:37 schreef JayAnzee het volgende:
wat is pipslab eigenlijk? een of andere graffiti-crew uit a'dam?
Zal wel een gelegenheidsproject zijn ofzo,
grote namen in ieder geval
Denk op ongeveer dezelfde manier als de matrix, halve boog met stapel camera's en dan draaien maar...Op donderdag 22 november 2001 13:37 schreef ShockWave het volgende:
kewl kewl kewl.... maar hoe is het gedaan??
Verwijderd
There is no writing...Op donderdag 22 november 2001 13:37 schreef ShockWave het volgende:
kewl kewl kewl.... maar hoe is het gedaan??
Ik denk ongeveer zo:
1. zooi camera's met een lange sluitertijd in een halve circel, met de schrijver in het centrum...
2. schijver heeft een spuitbus met een lampje inplaats van een capje, tagd zijn naam in het abolute donker, zolang blijven de sluiters van de camera openstaan...
3. als de schrijver klaar is, maakt hij een pose en flitsen ze 1 keer. daarna alle sluiters dicht.
vervolgens zet je alle plaatjes in een filmstrip en klaar ben je.
Vlgs mij is het iets van doorzichtig plastic wat ze gespannen hebben. Je kan het een beetje aan de onderkant en bovenkant zien, bij crash2 bijvoorbeeld.Op donderdag 22 november 2001 13:59 schreef waxle het volgende:
hoe?
Ik denk ongeveer zo:
1. zooi camera's met een lange sluitertijd in een halve circel, met de schrijver in het centrum...
2. schijver heeft een spuitbus met een lampje inplaats van een capje, tagd zijn naam in het abolute donker, zolang blijven de sluiters van de camera openstaan...
3. als de schrijver klaar is, maakt hij een pose en flitsen ze 1 keer. daarna alle sluiters dicht.
Maar dan zijn die schrijvers uitgenodigd door Pipslab of zijn de schrijvers Pipslab ?Op donderdag 22 november 2001 14:12 schreef 2 het volgende:
Pipslab doet vanalles dat met film en animaties te maken heeft. Vj-en ook geloof ik. Veel shockwave, en veel rare shit, dat weet ik welMaar het is niet echt een gelegenheidsproject iig.
Er staan bij de "artiesten" ook twee "niet-schrijvers"... dat zullen wel mensen van Pipslab zijn.
Ik weet het eigenlijk niet precies, ik gok dat ze er allemaal wel wat mee te maken hebben maar sommigen iets meer dan anderen. Die keez is wel eens bij mij op school langs geweest om een verhaaltje te houden en wat dingtjes te laten zien, hele aardige gast ook. Hadden ze bijvoorbeeld van die quicktime 3d-foto's, die je zo in de ruimte heen en weer kan slepen, maar dan een filmpje. Dat hadden ze dan opgenomen door een camera op een kerstbal te richten ofzoOp donderdag 22 november 2001 14:23 schreef DeFeCt het volgende:
[..]
Maar dan zijn die schrijvers uitgenodigd door Pipslab of zijn de schrijvers Pipslab ?
Alleen niet met een lampje voor de camera maar door met de camera letters te schrijven.
Helemaal leuk is het om dat met TL-licht te doen omdat die een frequentie heeft van 50/60Hz, dan krijg je een dashed-line op de foto
Zal eens kijken of ik ze kan vinden en ff posten...nostalgie
Maar de uitwerking hier is wel een paar procentjes mooier, geinig!
Vraag me echt af hoe gedaan is.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Volgens mij is dit echt met licht gedaan.
Realtime, zoals ik boven uitlegde; heb ooit nog eens zoiets gedaan in een fotostudio, met de sluiter open in het donker een object beschijnen met een fel lampje... dan kun je met licht "tekenen".
Dat hebben ze hier ook gedaan, maar dan met de toevoeging dat er niet 1 maar meerdere camera' s met de sluiter open staan.
Netzo oud als jij ?Op vrijdag 23 november 2001 09:52 schreef OzBoz het volgende:
Concept is al waanzinnig oud..
Om dan toch in het genre te blijven:
"Old School"?
Tis ontzettend vet gedaan. Is een keer weer "wat anders" (niet dat et nooit is gedaan ofzow) ipv scanlines / motion blurred shit+orginal / gefotografeerde lego poppetjes
ik vind et onwijs tof iig !
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Mag jij me gaan uitleggen wat dit met scanlines en motionblur te maken heeft.
Verwijderd
Alleen al met zo'n handschrift schrijven vind ik al een kunst. Hoe het is gedaan is vrij simpel. Als je je sluitertijd maar kunt bepalen. Laat de sluiter 4xmpl 20 sec. open staan (in het donker!) en schrijf met een licht gevend voorwerp een tekst.
Ik heb ook eens zo geëxperimenteerd en zie hier het grapige resultaat :

sorry voor de grote, ehum
Verwijderd
poging 1, onleesbaar [prijsvraag : hoe heet ik?] :

poging 2 , nog steeds onleesbaar, nu met m'n lieve moeder

poging 3 , en papa heet dus jan

alleen jammer dat je zelf dus wel beweegt tijdens 't schrijven, wat jezelf dus onherkenbaar maakt [wat misschien ook maar goed is..]
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon de sluitertijd verkleinen, zie maar hoe veel tijd heb je nodig om je naan te schrijven ? (antwoord=dodo?)Op zaterdag 24 november 2001 17:46 schreef JayAnzee het volgende:
alleen jammer dat je zelf dus wel beweegt tijdens 't schrijven, wat jezelf dus onherkenbaar maakt [wat misschien ook maar goed is..]
3 sec. moet lukken, niet ?
Je doet het digitaal, dus probeer maar raak zou ik zeggen.
Have fun.
Verwijderd
hahaha! nope.Op zaterdag 24 november 2001 22:10 schreef HansLinkSite het volgende:
[..]
(antwoord=dodo?)
goedzo!oja prijsvraag, ik heb gespiekt
Jens
erg vet, alleen snap ik er nog steeds geen zak van. het zal wel een vette n00bvraag zijn maar waarom wordt jij niet op die foto afgebeeldt en bijv wel de wastafel en het lichtOp vrijdag 23 november 2001 23:20 schreef HansLinkSite iets
Verwijderd
Nou Nelis, das simpel jongen. Omdat ik niet belicht wordt !! Stel je voor het is pikdonker, en ik schijn met een zaklamp met een rood filter(dat is al zwak licht)alleen maar op die straal water. Mijn film neemt alleen maar licht op. Wat je niet ziet kun je niet fotograferen.Op zondag 25 november 2001 17:41 schreef nelis het volgende:
[..]
erg vet, alleen snap ik er nog steeds geen zak van. het zal wel een vette n00bvraag zijn maar waarom wordt jij niet op die foto afgebeeldt en bijv wel de wastafel en het licht
Ik heb een camera waarmee ik zo`n 10 beelden over elkaar kan nemen. Dus eerst neem ik een foto van die straal, dan
één terweil ik het zeepje belicht, enz, enz.
oh zo, ik was al moeilijk aan het denkenOp zondag 25 november 2001 22:03 schreef HansLinkSite het volgende:
maarre, dan heb ik nog een vraag, waarom staan die lui op die site nou zo scherp op de foto terwijl je zou verwachten dat ze er juist vaag op staan omdat ze bewegen (net als bij jayanzee)?
Op zondag 25 november 2001 22:22 schreef nelis het volgende:
[..]
oh zo, ik was al moeilijk aan het denken
maarre, dan heb ik nog een vraag, waarom staan die lui op die site nou zo scherp op de foto terwijl je zou verwachten dat ze er juist vaag op staan omdat ze bewegen (net als bij jayanzee)?
Op donderdag 22 november 2001 13:59 schreef waxle het volgende:
hoe?
Ik denk ongeveer zo:
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
oh, denk dat ik het al snap. op het moment dat iemand aan het taggen is wordt hij/zij niet verlicht, dat gebeurt pas op het moment wanneer hij/zij een houding aanneemt, en geflitst wordt, toch?Op maandag 26 november 2001 13:21 schreef Idéfix het iets:
cool, ook maar eens mee experimenteren
Verwijderd
Toch een lampje aan. En snel schrijven en niet bewegen.Op zondag 25 november 2001 22:22 schreef nelis het volgende:
[..]
Waarom staan die lui op die site nou zo scherp op de foto terwijl je zou verwachten dat ze er juist vaag op staan omdat ze bewegen (net als bij jayanzee)?
De flits theorie gaat volgens mij niet op, omdat dat te veel van het goede is. Maar het kan ook goed dat er een vel lampje is gebruikt, waardoor ook hij goed is belicht.
De achtergrond is toch nog wel duister, bij Jens was dat wel anders. Wat voor een licht had jij gebruikt Jens ? Die was lekker duidelijk !
Verwijderd
dat was gewoon een 3piek-roestvrijstaal-bij-de-drogist-op-de-hoek-lampje. niet eens zo fel op zich.
eigenlijk was t in de ruimte zelf toch vrij donker. de duidelijkheidsfactor viel mij derhalve ook niet tegen.
en geen flitser indeed. maar dat lijkt me ook onmogelijk, aangezien een flitser maar een fractie van een seconde werkt, en niet 3 volle seconden achter mekaar
is een hele normale techniek om invulflits te gebruiken en vooral bij nachtfotografie om iets te highlighten.
De betere flitsers kunnen ook sneller achter elkaar flitsen, en wil je een hele sequence dan pas je een stroboscoop toe.
kijk hier voor wat tips.
en hier voor nog wat gekrabbel met licht..(die hele site staat trouwens vol met meesterwerkjes
Verwijderd
Die Stu weet wel waar die mee bezig is zeg, mooi straaltje werk.
ben ik niet met je eens.Op maandag 26 november 2001 23:18 schreef HansLinkSite het volgende:
okay, maar voor huis tuin en vooral keuken fotografie is flitsen dus niet zo'n goede optie.
Ik kan het tegendeel bewijzen en dat ga ik ook proberen te doen.
Moet ik alleen ff die foto's zien te vinden... na een verhuizing, in een verhuisdoos, waar er 11 van op zolder staan

...een antwoord op kan/wil geven ben ik ook weer blijOp maandag 26 november 2001 18:24 schreef nelis het volgende:
[..]
oh, denk dat ik het al snap. op het moment dat iemand aan het taggen is wordt hij/zij niet verlicht, dat gebeurt pas op het moment wanneer hij/zij een houding aanneemt, en geflitst wordt, toch?
is dit nou w&g ?
Komt nog bij dat er relatief veel licht in de keuken (Bulthaup?
Wat die knakkers hebben gedaan:
trek een spuitbus uit de kast, zaag de kop er af, plaats er een batterijgevoed 3 volts lampje op en teken in het (pikke)donker in de lucht.
De camera registreerd alleen het felle licht, mede doordat het diafragma ver dicht staat en er dus weinig licht in de lens kan komen.
Aan het eind van de tekenbeweging gilt iemand dat ie klaar is, of de fotograaf ziet dat, en drukt 1x af met een losse flitsunit; de beweging wordt 'bevroren' op dat moment.
Is er op andere plaatsen gelijktijdig belichting nodig dan kun je 2 dingen doen:
- dek de lens af met de lenscap (zo voorkom je dat de lichtverzadiging van de film doorgaat) loop naar de plaats waar de flits gewenst is, verwijder de lenscap en druk nogmaals de flitser af.
- plaats op statieven zogenaamde slave-units (flitsers die ontladen zodra ze een ontlading(flits) registreren) en laat die dus gelijktijdig met de hoofdflitser afgaan.
Al met al kun je hele bizarre opnames maken zo.
denk aanbijvoorbeeld aan: van plaats naar plaats lopen en jezelf flitsen; uiteindelijk sta je meerdere keren op dezelfde foto.
Duidelijk nelis?
POST HIER JE TRUCAGE FOTO"S
of zo
Verwijderd
siematic.Op dinsdag 27 november 2001 00:07 schreef Hangloozz het volgende:
Jens staat continue op een en dezelfde plaats en beweegt minimaal, de camera heeft dus de tijd dat te registreren en vast te leggen.
Komt nog bij dat er relatief veel licht in de keuken (Bulthaup?)
voor mij nog niet helemaal duidelijk, maar ik ga 't zo nog maar es een keer doornemen. want 't is echt dope om te experimenteren met dit soort shit.Wat die knakkers hebben gedaan:
[uitleg]
Duidelijk nelis?
die foto's van Stu Jenks zijn echt ill
Je weet tochOp dinsdag 27 november 2001 17:20 schreef JayAnzee het volgende:
voor mij nog niet helemaal duidelijk, maar ik ga 't zo nog maar es een keer doornemen. want 't is echt dope om te experimenteren met dit soort shit.
die foto's van Stu Jenks zijn echt ill
Verwijderd
Dit is de laatste serie waar ik ooit mee bezig was. Let eens op het gasstel ! Ook met de zoom kun je leuke dingen doen met licht.

Ik heb eindelijk m'n img's gevonden en deels ingescand.
Morgen ff een showtje in elkaar draaien met ACDSee, want het is te veel om hier te posten.
Wel al een voorafje:
1.)Lange sluitertijd door de voorruit van en auto in de Felbertauerntunnel.

2.)lange sluitertijd, camera gericht op lantaarnpaal en draaien maar.
(let op de aan/uit frequentie van het TL-licht, zichtbaar als gele balkjes)

edit:
sorry. m'n provider lijkt ff problemen te hebben...
Is het mogelijk, ik denk het toch van wel hé!
Maar is kan het wel met dat flits verhaal voor die mensen die dan op 't einde zo gaan staan (eerder in dit topic!)
I don't know, maar ik wil 't wel eens een keertje uitproberen!
(Hans: leuk voor photoshoptennis!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
ik zou zeggen dat 't een vette buddha-joint was, als ik niet beter wist. erg coolOp woensdag 28 november 2001 00:50 schreef Hangloozz het volgende:
cool materiaal HansLinkSite, vooral die gasvlammen idd.
Ik heb eindelijk m'n img's gevonden en deels ingescand.
Morgen ff een showtje in elkaar draaien met ACDSee, want het is te veel om hier te posten.
Wel al een voorafje:
1.)Lange sluitertijd door de voorruit van en auto in de Felbertauerntunnel.
[afbeelding]
Verwijderd
Wat voor digitale camera is voor dit soort grappen nou ECHT de beste?
Verwijderd
surfstation heeft pipslab ondertussen ook ontdekt.
PIPSLAB - go there now.
met them in February, totally amazing, but they didnŽt have a website - so here it is now, finally.
and this is still nothing compared to other stuff iŽve seen by them.
DA SHIT, believe us
als je wilt kun je het hier tsjekken.
Tis helaas een beetje smoezelig materiaal omdat m'n scanner-glasplaat een beetje vet en bezaait met kattenhaar was