HDD BAD, door linux?

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:28
ik heb mijn linux (staat clarkconnect op) HD er uit gehaald.. nu wilde ik alles er af copieren en dan naar mijn HD zetten.. alleen ik heb hem verplaatst naar mijn normale (deze) pc, dan gaat het sneller dan 200KB/s
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/pl.v.d.holst/kaput.jpg

kan ik dit nog reparen of wordt hele dag en nacht kopieren???

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ankh
*schop*

moeilijke vraag denk

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Hmm je kunt een Linux Filesystems HDD niet zomaar copieren.
tenzij je je linux op een Fat partitie heb geinstalleerd.

B.T.W. waarom wil je data van je linux HDD copieren naar een andere schijf.

• Tader
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

Partition Magic kan natuurlijk geen partities vinden als je er geen hebt... >:) Helaas meldt hij dat met 'BAD'... Dat slaat er natuurlijk op dat je geen partitie tabel hebt -> dat is dan een BAD partitie tabel...

Jij bent zeker bij het formatteren vergeten op te geven welke partitie je wilde formatteren... |:( Laat me raden, je hebt geformatteerd met:
# mkfs.ext2 /dev/hda
in plaats van:
# mkfs.ext2 /dev/hda1

Ik weet zowiezo niet hoe je files via windows van een ext2 filesystem zou moeten kopieren (zijn daar drivers voor)? En ik weet al helemaal niet hoe windows HD's zonder partitite tabel vindt... :?

Je kan wel met een dd voor windows (Ghost?) proberen de HD image te kopieren naar een andere HD... Die (file) kan je natuurlijk later weer onder linux mounten... *D

• Ankh
hmm vaag, ik connect altijd met netwerk naar de shared dir (is gemaakt door clarkconnect) enb dan kon ik alles er zo afhalen alleen nu.. denk ik laat ik alles er afhalen zodat ik deze HD weer kan gebruiken .. .maar nee dus.. dat ging niet..

ik wil hem dus niet formateren dan ben ik alles namelijk kwijt en dat is ook niet erg de bedoeling. (als er voor 1GB software opstaat :'( )

en ik ben dus niet gaan formateren (nog niet)

• Tader

Tader

Op donderdag 22 november 2001 18:52 schreef RaMMSTeiN het volgende:
ik wil hem dus niet formateren dan ben ik alles namelijk kwijt en dat is ook niet erg de bedoeling. (als er voor 1GB software opstaat :'( )

en ik ben dus niet gaan formateren (nog niet)
Als dit een reactie is op mijn reactie dan denk ik dat je mij verkeerd begrepen hebt... Ik bedoel dat je hoogst waarschijnlijk toen je deze hd onder linux wilde gaan gebruiken 'verkeerd' had geformatteerd, en er daarna data op had gezet! Jij snap wat ik bedoel?

Ik zou zeggen: Stop de HD weer in je linux doos en kopieer via het netwerk... *D

• Ankh
Op donderdag 22 november 2001 19:20 schreef Tader het volgende:

[..]

Als dit een reactie is op mijn reactie dan denk ik dat je mij verkeerd begrepen hebt... Ik bedoel dat je hoogst waarschijnlijk toen je deze hd onder linux wilde gaan gebruiken 'verkeerd' had geformatteerd, en er daarna data op had gezet! Jij snap wat ik bedoel?

Ik zou zeggen: Stop de HD weer in je linux doos en kopieer via het netwerk... *D
ja en nee :P
ik heb hem niet geformateerd dat heeft het CC router programma gedaan...

en weet je wat leuk is.. -> ik kan maar max 200KB/s halen omdat het een RTL chipset is en die trekt alles weg van de CPU kracht en het is maar een P60 |:( dus ik moet in totaal 4GB moven das dat wordt wel 2 dagen aan laten staan ongeveer |:(

• Tader

Tader

ik kom dan op 6 uurtjes... maar ik ben nooit goed in wiskunde geweest... >:)

:Y) Ik krijg net een ideetje! Waarom stop je niet gewoon een andere HD in je linux bakkie?! Gewoon die schrijf ff mounten en je files kopieren!

• Ankh
Op donderdag 22 november 2001 21:25 schreef Tader het volgende:
ik kom dan op 6 uurtjes... maar ik ben nooit goed in wiskunde geweest... >:)
ik wel, alleen hij check alles lijkt wel 2 keer :P (en het was ook maar als voorbeeld)

Pagina: 1