Epox 8KHA+ welke voeding?

Pagina: 1
Acties:

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:19

ferno

Topicstarter
Hello allemaal,

Ik heb zojuist aan Epox 8KHA+ gekocht (kwam als beste uit een test van mijn favoriete tweakers site "Anandtech") maar ben nu een beetje geschrokken van de postings over problemen voornamelijk met de voeding.
Ik ga vrijdag een Athlon XP 1700+ kopen voor di bordje en ben niet van plan de boel te gaan overklocken (voor het eerst) verder heb ik alleen een Hercules Geforce 2 MX, een IBM GXP60 60GB en een DVD in deze kast ben tevens van plan een Thermaltake Volcano 6cu als koeler te gaan gebruiken.
Welke voeding kan ik het beste aanschaffen?
Ik wil niet 200 piek voor een voeding uitgeven en het moet een stille zijn, tips?

BTW. ik heb nu zo'n oude Mycom Skytower (lots of space) met een 235 wat voeding zou die het trekken?

Alvast dank voor de info.

Ferno.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Verwijderd

Hi zit hier met een 350watt die het maar tot 143fsb trekt omdat mijn 5v op 4.7v zit met een 235watt kwam ik tot 146fsb met 5v op 4.84v ga nu eerst kijken of de 5v omhoog kan gooien door de voeding los te halen als er een pot meter voor de 5v en die proberen hoger te krijgen.

En anders wordt het helaas een antec 400 watt voeding van 209,-

• ferno

ferno

Topicstarter
Maar ik begrijp uit jou verhaal dat het wel werkt met een 235W voeding, mits je niet OCet?

Ik zal in de toekomst ook wel op een durdere voeding overstappen maar nu moet ik nog wennen aan 200 piek uitgeven voor een voeding, wie weet koop ik dan gelijk een nieuwe kast.

Vind deze wel erg :9~ http://www.tweakshop.nl/n/prod/producten.htm

Verwijderd

Als je een voeding koopt dien je ervoor te zorgen dat de output van +3.3 + 5v hoger is dan 200W. MInder dan 200W output betekent dat je pc instabiel gaat lopen (vooral als je veel tweakapparaatkjes erop hebt en een zware geforce kaart etc).

ga ff naar de AMD website voor recommended psu: http://www2.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_1039^1053,00.html

ps. i zou voor een voeding gaan met fortron source inhoud: aopen heeft deze psu's.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Pak a.u.b. geen 235 watt :)
dat was puur om te proberen wat Redheads deed met die 235 watt voeding.

minimaal een 300 watt ,Enlight ofzo of Antec, Powerman enz..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tja, als je voor zekerheid wilt gaan, pak dan een 300+ W voeding.

Je kunt natuurlijk ook gewoon eerst het zootje in elkaar zetten, en gaan proberen hoe het werkt.. Mocht het niet stabiel zijn, dan kun je altijd nog een 300W of meer halen!

Verwijderd

Oops sorry vergeten die 235watt voeding was ff als test bedoelt om te kijken of het echt aan de voeding lag.

Wat de rest ook al zegt minimaal een 300watt en bij OC'en lieft een 400watt

:P :P :P

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 22 november 2001 14:51 schreef redheads het volgende:
Oops sorry vergeten die 235watt voeding was ff als test bedoelt om te kijken of het echt aan de voeding lag.

Wat de rest ook al zegt minimaal een 300watt en bij OC'en lieft een 400watt

:P :P :P
//Offtopic//
Weer aan het snipperen :)
//Offtopic//

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ferno

ferno

Topicstarter
Hmm,

Ik heb er een Powerman in zitten maar helaas maar 235W.
Zijn die Powerman dingen goed?
Ik heb weinig verstand van PSu's maar deze is wegoon stil en tot nu toe met Pentium's en een Abit BH6 heeft hij altijd goed gewerkt, helaas is de Athlon gulziger en zal dat lastiger gaan.
ik zou het eerst kunne proberen maar dan zit ik morgen met alle spulletjes thuis en werkt het niet, dan is mijn hartje gebroken :+

offtopic:
BTW. ik heb een Oude AT kast waar ik erg aan gehecht ben en dus niet weg wil doen, ik heb er nu een Gygabyte mobo in die zowel een At psu als een ATX psu aan kan maar ik zit nu een beetje met de power button, dat is zo'n ding met twee standen als ik een ATX voeding (de powerman) in die kast wil hangen zal dat werken met die twee standen knop?
Ik ben bang dat het problemen zal geven, ik kan nog altijd de reset button ervoor misbruiken maar als er een truk zou zijn om de gewone power button te blijven gebruiken dan zou dat erg cool zijn.
Het vervangen van de powerbutton is geen optie (speciale vorm).

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 22 november 2001 13:02 schreef ferno het volgende:..... een Thermaltake Volcano 6cu als koeler te gaan gebruiken.....
Als je deze koeler gebruikt, hoef je je geen zorgen te maken over het geluidsniveau van de voeding :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Ha die SPEEDY-J nee ff op het werk even gekeken tussen de bedrijven door.

moet kunnen :+

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Een test van voedingen bij anandtech
http://www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=17

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• ferno

ferno

Topicstarter
[hoe quote-je ook al weer]
Als je deze koeler gebruikt, hoef je je geen zorgen te maken over het geluidsniveau van de voeding
[/quote]

Hmm,

Heb je opzich wel gelijk in maar bij een koeler kan ik het nut van een krachtige fan wel inzien maar bij een voeding hoeft dat wat minder, verder is het zo dat als ik bij de voeding wat win dan kan ik het weer bij de koeler gebruiken. :+

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gewoon een ENERMAX 350 of 431watt aanschaffen. Hier trekt je systeempje het wel mee. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• ferno

ferno

Topicstarter
Ik zal morgen op de HCC wel effe kijken wat ik tegen kom.
Ik ben aleen niet van plan 200 Piek uit te geven en ik ben bang dat Enermax dat wel kost, ik hoor trouwens betere dingen over antek en Aopen voedingen.

• ferno

ferno

Topicstarter
Heeft iemand hier een antwoord op?

BTW. ik heb een Oude AT kast waar ik erg aan gehecht ben en dus niet weg wil doen, ik heb er nu een Gygabyte mobo in die zowel een At psu als een ATX psu aan kan maar ik zit nu een beetje met de power button, dat is zo'n ding met twee standen als ik een ATX voeding (de powerman) in die kast wil hangen zal dat werken met die twee standen knop?
Ik ben bang dat het problemen zal geven, ik kan nog altijd de reset button ervoor misbruiken maar als er een truk zou zijn om de gewone power button te blijven gebruiken dan zou dat erg cool zijn.
Het vervangen van de powerbutton is geen optie (speciale vorm).

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 23 november 2001 00:07 schreef ferno het volgende:
Ik zal morgen op de HCC wel effe kijken wat ik tegen kom.
Ik ben aleen niet van plan 200 Piek uit te geven en ik ben bang dat Enermax dat wel kost, ik hoor trouwens betere dingen over antek en Aopen voedingen.
Antec voedingen zijn okay. Aopen zijn wat minder.
Koop in ieder geval een voeding van minimaal 350watt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Bij tweakshop.nl staat een Enermax 350 W voeding te koop voor 179,- .. die zal dit hele zooitje echt wel trekken.. er zitten ook 8x 5,25" aansluitingen op :9~

• ferno

ferno

Topicstarter
Ik vind het een partij geld voor een voeding >:(
Ik moet hier duidelijk nog aan wennen, normaal kocht je een kast en daar zat een voeding in Period!

Ach ja tijden veranderen vroeger kocht je een zielige koeler van en tientje nu vindje 35 piek al het geodkoopst wat je kan gaan.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 07:27 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Bij tweakshop.nl staat een Enermax 350 W voeding te koop voor 179,- .. die zal dit hele zooitje echt wel trekken.. er zitten ook 8x 5,25" aansluitingen op :9~
die trekt het inderdaad prima kan ik uit ervaring zeggen :)

• The PyroPath
  • Laatst online: 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja mijn voeding trekt op max belasting en 1,95 volt en een Duron erin een 4,93 valt het te verwachten dat dat nog veel lager word of gaat ik het daar wel mee halen?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

[Offtopic]
Wat zijn die HCC dagen eigenlijk? Is dit in Belgie of Nederland? :? :?
[Offtopic]

• ferno

ferno

Topicstarter
HCC dagen zijn in Nederland (in Utrecht) ik kom er net vandaan, gekke huis daar. :r
Ik zeg elk jaar volgend jaar kom ik niet meer maar ga toch elk jaar weer |:(

Nou jullie hebben het voor elkaar ik heb 180,- voor een PSU uitgegeven :'( , ik heb op jullie advies een Enermax 350W bij CTW gehaald.

Verder heb ik een Athlon XP 1700+ bij Powerline gescored (465,-) en een Maxtor D740X6L 60 GB schijf voor 385,- ook bij Powerline, de IBM GXP60 kon ik nergens vinden de enige die IBM svhijven verkochten waren van die vage tentjes en ik wist niet zeker wat het model nr. van de GXP60 was verder stond er alleen Dekstar etc. op.
Iemand ervaring met deze Maxtor?

Ik heb net de Athlon op de Epox gezet en daarna de Coolermaster EP5-6i11 en wat ging dat moeilijk zeg ik moest echt een hoop kracht zetten om dat klipje dicht te krijgen, nu hopen dat ik de core niet beschadigd heb, ga de boel vanavond erin hangen (in de kast).

• ferno

ferno

Topicstarter
Not to bad i guess :)

Bij X-Bit Labs is een review verschenen over de Maxtor D740X-6L hardeschijf. Deze hardeschijf is met één 40GB platter uitgerust die 7200 rondjes per minuut draait. Opzienbarender is de interface; de hardeschijf maakt gebruik van de nieuwe ATA-133 specificatie. Uit de benchmarks blijkt dat de hardeschijf prima presteert, maar dat niet te danken is aan de ATA-133 ondersteuning. Evenals bij de eerste ATA-66 en ATA-100 hardeschijven is de feature meer een marketingtruck. Maar dat neemt niet weg dat de hardeschijf een prima alternatief kan vormen voor de Seagate Barracuda ATA IV of de IBM Deskstar 60GXP:

En hopelijk is hij een stuk koeler dan de GXP60.

• ferno

ferno

Topicstarter
Jongens het werkt!

Bedankt voor de info!

Alles in een keer werken, gewoon super.

Alleen het onboard geluid wil nog niet, niet dat dat nou zo jammer is maar ik wil het wel een keer zien werken voordat ik het disable >:)

Het board en de Athlon zijn lekker snel maar ik moet de boel nog naar de nieuwe HD ghosten dus de hardeschijf houd de boel een beetje op, wat ook irritant is (maar dit heb ik al een stuk langer maar nooit aandacht aan geschonken) is dat als er een CD in de CDrom zit elke explorer die ik open de boel gaat zitten wachten op het opspinne van dat ding, super irritant! :r

Anyways ik ben blij!

Pagina: 1