Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Topictitel is een beetje misleidend, eigenlijk wil je gewoon weten hoe je een waarde uit een form teruggeeft naar de plek waar de form opgeroepen werd (uh zoiets dan).
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Makkelijkste is een functie in de form gebruiken, die de form toont en daarna een waarde teruggeeft.
Netter vind ik het (maar is wel iets meer code) om de form een event te laten raisen als er een waarde is geselecteerd, en uiteraard in die event handler in je control de waarde in de tekstbox zetten.
Wat je ook nog kan doen is een soort van init functie maken die je als parameter een reference naar de textbox mee geeft, en in de form dan die reference gebruikt, iets als:
en vanuit je usercontrol aanroepen als
Load Formpje
Formpje.Init(Text1)
Formpje.Show vbModal
Zijn natuurlijk nog wel meer mogelijkheden, maar ik vind het zelf vrijwel altijd wel handig om met events te werken, dus meestal gebruik ik die er dan voor (is ook handig voor als je dezelfde form ook nog ergens anders wilt gebruiken, alleen dan niet de waarde in een textbox wilt zetten).
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Makkelijkste is een functie in de form gebruiken, die de form toont en daarna een waarde teruggeeft.
Netter vind ik het (maar is wel iets meer code) om de form een event te laten raisen als er een waarde is geselecteerd, en uiteraard in die event handler in je control de waarde in de tekstbox zetten.
Wat je ook nog kan doen is een soort van init functie maken die je als parameter een reference naar de textbox mee geeft, en in de form dan die reference gebruikt, iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ' in de form
Private m_Textbox as TextBox
Public Sub Init(ByRef txt As TextBox)
Set m_Textbox = txt
End SUb
' ok button:
m_Textbox.Text = geselecteerde_waarde |
en vanuit je usercontrol aanroepen als
Load Formpje
Formpje.Init(Text1)
Formpje.Show vbModal
Zijn natuurlijk nog wel meer mogelijkheden, maar ik vind het zelf vrijwel altijd wel handig om met events te werken, dus meestal gebruik ik die er dan voor (is ook handig voor als je dezelfde form ook nog ergens anders wilt gebruiken, alleen dan niet de waarde in een textbox wilt zetten).
Exact expert nodig?
Misschien dat iemand weet of er al zo'n component bestaat...
Ik heb dus een control die er zo uitziet:

Deze roept (als je op de button met de drie puntjes drukt een formuliertje aan die er zo uitziet:

Vervolgens als er in dit schermpje selecteer gedaan wordt, wordt de geselecteerde waarde in de control geplaatst.
Iemand een idee?
Ik heb dus een control die er zo uitziet:

Deze roept (als je op de button met de drie puntjes drukt een formuliertje aan die er zo uitziet:

Vervolgens als er in dit schermpje selecteer gedaan wordt, wordt de geselecteerde waarde in de control geplaatst.
Iemand een idee?
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Je bent een beetje way off. Er is geen component dat dat voor jou gaat doen. Dat is nl een beetje onzinnig, want daar heb je code voor. Wat je moet doen, is als op die '..' button wordt geclickt is het form loaden, vervolgens de waarde aan dat form meegeven. Door bv een procedure SelectInList
Form1_ButtonClick
Load Form2
Form2.SelectInList(txtWaarde.text)
Form2.Show
End
EDIT: Wat Crazy_D dus ook al zei
Form1_ButtonClick
Load Form2
Form2.SelectInList(txtWaarde.text)
Form2.Show
End
EDIT: Wat Crazy_D dus ook al zei
oogjes open, snaveltjes dicht
Oh, wat zit ik op verkeerde knopjes te drukken....
Lieve Adjes,Op donderdag 22 november 2001 15:48 schreef El_Mundo het volgende:
Oh, wat zit ik op verkeerde knopjes te drukken....
Kunnen we misschien een testforum krijgen? Waar users kunnen proberen hoe ze kunnen editten en quoten?
Alvast bedankt
Ik wil niet herhaling vallen, maar kijk nog even naar m'n eerdere post. Misschien brak uitgelegt, maar ik geef 2 (of 3?) manieren om een waarde terug te krijgen vanuit een andere form.
Exact expert nodig?
Ik weet wel hoe het werkt, maar Metallica staat zo hard aan, dat ik enigzins verdwaasd ben...Op donderdag 22 november 2001 15:56 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
Lieve Adjes,
Kunnen we misschien een testforum krijgen? Waar users kunnen proberen hoe ze kunnen editten en quoten?
Alvast bedankt
Die usercontrol staat op een ander formulier (form1) en roept zelf dat keuzeformulier aan.
Nou is het probleem dat het keuze formulier (form2) niets afweet van die usercontrol.
Ik kan natuurlijk op form1 een variabele aanmaken die form2 vuld en die de usercontrol later uitleest.
Maar mijn bedoeling is een helemaal op zichzelf staand component te maken die ik gewoon ovweral kan neerzetten ZONDER daarvoor dingen op het formulier te moeten definieren die de werking van dit component mogelijk maken.
Een eventhandler wil ik liever ook (kan ik volgens mij ook)niet gebruiken omdat ik meerdere van die componenten op een formulier wil zetten en die weten niet voor welk component een bepaalde event is omdat al die usercontrols allemaal hetzelfde zijn.
Mijn vraag komt er dus eigenlijk op neer kan een object (usercontrol) een reference of een pointer van (naar) zichzelf meegeven aan een ander object (formulier)???
Alweer alvast bedank.
Nou is het probleem dat het keuze formulier (form2) niets afweet van die usercontrol.
Ik kan natuurlijk op form1 een variabele aanmaken die form2 vuld en die de usercontrol later uitleest.
Maar mijn bedoeling is een helemaal op zichzelf staand component te maken die ik gewoon ovweral kan neerzetten ZONDER daarvoor dingen op het formulier te moeten definieren die de werking van dit component mogelijk maken.
Een eventhandler wil ik liever ook (kan ik volgens mij ook)niet gebruiken omdat ik meerdere van die componenten op een formulier wil zetten en die weten niet voor welk component een bepaalde event is omdat al die usercontrols allemaal hetzelfde zijn.
Mijn vraag komt er dus eigenlijk op neer kan een object (usercontrol) een reference of een pointer van (naar) zichzelf meegeven aan een ander object (formulier)???
Alweer alvast bedank.
Op donderdag 22 november 2001 15:59 schreef El_Mundo het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe het werkt, maar Metallica staat zo hard aan, dat ik enigzins verdwaasd ben...
Weer een reden om Metallica te verbieden, het tast het klikvermogen aan
Naja als de topicstarter nog ff wil laten weten of het werkt (naja niet of, maar dat
(met Rush is het trouwens prima klikken
Exact expert nodig?
Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is maar kan je geen UserControl property op Form2 maken?
Dan krijg je dus zoiets in het Click-event:
Zo zou Form2.ucoBron dus moeten verwijzen naar de bron usercontrol.
Je moet dan wel de events van Form2 goed indelen, dat het Load event dus niet allemaal dingen gaat doen met ucoBron terwijl ie dan nog niet gezet is.
Dan krijg je dus zoiets in het Click-event:
code:
1
2
3
| Load Form2 Set Form2.ucoBron = Me.ucoPeriode Form2.Show vbModal |
Zo zou Form2.ucoBron dus moeten verwijzen naar de bron usercontrol.
Je moet dan wel de events van Form2 goed indelen, dat het Load event dus niet allemaal dingen gaat doen met ucoBron terwijl ie dan nog niet gezet is.
Zie (dus) Lister's reactie om 'm als property te zetten, of mijn eerdere reactie door het via een Init functie te doenOp donderdag 22 november 2001 16:12 schreef Nutcaze het volgende:
Exact expert nodig?
Pagina: 1