Toon posts:

Verkeerde configuratie HD'S?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem(en ik heb de search gebruikt...)
Ik heb de volgende configuratie:

sony dvd-rom 16 speed primair master
IBM (IC35L060AVER07-0) 72000 ata 100 60 GB op primair slave
Plextor 16/10/40 op secondary master
Mactor (53073h6) 7200 ata 66 30 GB op secondary slave

Via 4in1 geinstalleerd.(v35)
DMA staat aan "if possible"
Ik heb op alle twee schijven maar een partitie (behalve op de IBM daar staat ook linux partities op).
Verdere heb ik netwerk shares aangemaakt(zie picture, alleen de Ljouwert shares). maakt dit het systeem trager???

Als ik een bestand van 160 mb copieer van de ene HD(netwerkshare) naar de andere duurt dat 18 min....

waar ligt dit aan???

Afbeeldingslocatie: http://www.fopma.com/roelof/hd.png

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik had zowieso je opstart schijf op primary master gehangen, de 2e harde schijf op primary slave,
de cdromspeler op secondary master, en de brander op secondary slave...
Deze standaard hanteren wij hier altijd bij eventuele systeem assemblage, en we hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Probeer het eens. :)
edit:

Is je netwerk niet gewoon traag ofso. of zijn dat lokale share's ?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn lokale shares die ook te zien zijn in het netwerk. Maar als je hiervan kopieert gaat het toch niet over het netwerk????

Oja, ik heb Edonkey aan staan op de ene schijf maakt dit ook wat uit????

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Edonkey, muziek share progje mag ik aannemen.
Als je van de ene hd naar de lokale share kopieert dan zit het er dik in dat ie het via het netwerk doet, gezien hij zoals je laat zien in het pictogram de drives als netwerk drives hebt en dus allicht ook de netwerk route ernaar toe zal nemen, maar als je vanaf c naar d kopieert in je windows verkenner zal ie het interne bussysteem gebruiken

Probeer dat anders eerst eens, van je lokale c naar de lokale d, en niet naar een netwerk drive mapping, alleen wel in dezelfde folder (degene die als netwerkdrive is aangeduid dan).
Als dat sneller gaat, dan gebruikt ie dus idd het netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk... (ik meende dat dit niet het geval was, want ik zag mijn Netwerk lichtje, rechtsonder in de tray, niet oplichten)
Ik dacht ik heb het mooi voor elkaar. Nu moet ik dan maar weer subst(dos command) gebruiken om meerdere "virtual drives" te maken.
Of heeft iemand nog een andere oplossing???