Verticale lijne CTX 1792UA Trinitron

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb sinds kort twee verticale lijnen opmijn beeld waar het beeld ietsje donkerder is. Nu heb ik al een search gedaan en daar zeiden ze dat het twee draden waren die tegen elkaar zaten. De oplossing zou slaan zijn. Ik heb m'n hele monitor verrot gebeukt |:( , maar de lijnen gaan niet weg. Volgens mij is dat het dus niet.
Ik heb net ook even een andere resolutie geprobeerd en dan zijn de lijntjes er ook, maar op een andere plek. Dus het kan ook niet meer aan de draden liggen.
Hoe los ik dit op?

Verwijderd

Bedoel je niet horizontaal?

Want met zo'n soort monitor heb je dat altijd. Dat zijn draden die je raster op z'n plaats houden. Daar moet je gewoon even aan wennen. :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
als het horizontale draden op 1/3 en 2/3 van je beeld zijn dan hoort het, als ze dadwerkelijk verticaal zitten dan zou ik maar eens garantie claimen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Oscar Mopperkont
Nee ik bedoel verticaal, van boven naar beneden. De horizontale lijntjes zitten er ook, maar dat hoort nu eenmaal bij trinitron.

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 21:52

FireFlash

need a light?

In de reference van Iiyama, ook al is het geen trinitron staat dat als er verticale lijnen op het beeld voorkomen, je een lichte tik moet geven tegen de zijkant... weet niet of dit ook voor de trinitron geldt. Een lichte tik kan niet zoveel kwaad. Komt waarschijnlijk door het transport, waar ie te ruw behandeld is...

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als de lijnen met een andere resolutie op een andere plaats liggen zal het wel niet aan de beeldbuis liggen. Heb je die monitor al eens op een andere computer geprobeerd?

Verwijderd

Werkt degaus ook niet?

Of porbeer anders de moire instelling is te veranderen.

• Oscar Mopperkont
Degauss werkt ook niet en zoals ik al zei heb ik er al flink op getikt. En het zal waarscxhijnlijk niet aan de draadjes liggen, omdat de verticale lijnen op een andere plek zitten, 2cm verderop als ik de resolutie verander. Als ik het beeld verschuif blijven de lijnen wel op dezelfde plek zitten en schuiven ze dus niet mee. Ik snap er niks meer van :?
Andere computer proberen gat helaas niet zo makkelijk.
Pagina: 1