Toon posts:

Onzuiver bij bekijken DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat dit in het goede topic is geplaats, mischien ligt het wel aan DVD...... :?

Een goede vriend van mij heeft onderstaand systeem:

Pentium 3 733@770
Asus Mobo (weet niet precies welk)
320 mb sdram
Asus V6600 32 mb (geforce 256)
12* DVD Aopen
SBlive 1024
52* CD-Rom Aopen
17" Monitor (bekijken DVD's op resolutie 1280*1024 32bit)

Nou waren wij gister DVD's aan het kijken en het viel ons op dat het net lijkt als of de DVD's op 16 bits worden afgespeeld. Je krijgt dan van die (hoe zal ik het noemen) overgangsvlakken. kleuren lopen een beetje over zeg maar. Dit effect krijg je ook (weliswaar extreem) als je je comp bijvoorbeeld met 256 kleuren opstart.

Heb de search gebruikt, maar kon daar geen goeie oplossingen vinden.

Verwijderd

da's 'colour banding'.

Normaal zou hij dat weg moeten werken. Misschien doet 'ie dat niet omdat hij geen overlay gebruikt bij het afspelen van de DVD ?

Probeer je resolutie wat lager te zetten, of je refresh rate. Kijk of dat verschil maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee resolutie help niet echt veel.

Zijn refresh rate kan maar tot 70 Mhz. Zou het daar aan kunnen liggen? Of ligt het er mischien aan dat hij een verouderde versie van ASUSDVD gebruikt? Is er niet een programma waarmee je die instellingen bij het afspelen van DVD's kan regelen. (Niet zoals powercolor ofzo maar echt iets specifiek voor afspelen DVD's?)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
sluit het ff aan op de tv. Kijk of je verschillen zie.

Een Gforce is niet bepaald gemaakt om DVD's te bekijken.
Hiervoor kan je beter een Radeon of een Matrox G400 nemen oid.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Zit geen TV-out op.

Op mijn eigen comp. kan ik de DVD's met "perfecte" beeldkwaliteit bekijken. Is wel een nieuwer systeem maar zoveel zal dat toch niet schelen?

Het is namelijk echt net of hij de DVD verkeerd afspeelt ofzo. stel je hebt een blauw vierkant in het midden van je scherm. Normaal moet hij bij de rand blauw zijn. Maar bij hem begint het iets lichter en dan pas echt blauw. (beetje fictief beschreven wat het probleem is. Hopelijk hebben jullie er iets aan!)

Verwijderd

heb je geen voorbeeld van een screenshot? Vaak zegt 1 beeld meer dan 1000 woorden :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Is een DVD wel 32 bits kleur dan?

Stukje van de website denon.nl:
DENON DVD-Video Speler
Ontwikkelt voor gebruik bij de DENON AVR-1602 en AVR-1802 A/V Home Cinema Receivers, biedt de aantrekkelijk geprijsde maar hoogwaardige DVD-800 DVD-Videospeler een hoge-resolutie 10-bit, 27 MHz video D/A converter...
Mag ik hieruit concluderen dat DVD 10 bits kleur heeft? (dat kan ik eigenlijk niet geloven) Ik vind 1024 kleurtjes best weinig.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Da's wel een idee. :)

Ik zal zsm proberen een screenshotje te maken en posten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 16:07 schreef Varienaja het volgende:
Is een DVD wel 32 bits kleur dan?

Stukje van de website denon.nl:
[..]

Mag ik hieruit concluderen dat DVD 10 bits kleur heeft? (dat kan ik eigenlijk niet geloven) Ik vind 1024 kleurtjes best weinig.
Da's iets wat ik niet zo goed weet? Is daar geen progje voor om dat na te gaan?

Verwijderd

DVD heeft in 9 van de 10 gevallen 24 bits kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt dus zeker niet aan de DVD..........?

24 Bits moet toch genoeg zijn hè!

Verwijderd

Ja, maar probeer het eens met PowerDVD. Dat programma speelt zeker goed af.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met de demo van PowerDVD gewoon alles of heeft dat heel erg veel beperkingen? Anders heeft dat geen nut, heb geen zin om $50 Dollar te betalen voor zo'n progje.
Nou ja ik zal anders maar eens gaan "zoeken" ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Een demo is te patchen zal maar zeggen >:)

Verwijderd

Topicstarter
ah ha....... maar dan is het toch geen demo meer ...... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd om een screenshot te maken van een stuk waarin het probleem in te zien is. Helaas het lukt me niet. Heb het geprobeerd met gewoon srceenshotje en met Hypersnap. Krijg iedere keer paars beeld ofzo.

Maar ja... heb powerDVD geïnstaleerd en het scheelt heel erg veel. De kwaliteit is stukken vooruitgegaan. Raar dat ik met AsusDVD 2000 ik zo'n slechte kwaliteit kreeg.

Maar ja probleem opgelost!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op donderdag 22 november 2001 15:10 schreef Chello200 het volgende:
Een Gforce is niet bepaald gemaakt om DVD's te bekijken.
Hiervoor kan je beter een Radeon of een Matrox G400 nemen oid.
Lariekoek. Heb zelf een Radeon en een GeForce, beeld ziet er net zo goed uit. Waar halen mensen toch die onzin vandaan?? |:(
Pagina: 1