[nt4,2k] Geheugen kan niet worden "read" c0000005

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Een foutmelding die hier (binnen het bedrijf) erg vaak optreedt is "het geheugen kon niet worden read" het is een algemene foutmelding, de melding wordt hier gegeven door Quincy (dr. Watson variant van Lotus) de werkelijke nt foutmelding is anders. (bijvoorbeeld in het geval van Word : De gegenereerde uitzondering was c0000005 op adres 03bcbdd4 (schending van toegang) (<nosymbols>))
Dit soort foutmeldingen komen als een toepassing probeert te lezen of te schrijven naar een geheugenadres dat niet aan de toepassing toe is gewezen. De toepassing kan dan eventueel het geheugen adres overschrijven en de programma code die dan in dat geheugen adres zit kan corrupt raken.
Deze foutmelding (access violation) kom ik ook hier op het forum regelmatig tegen en misschien kunnen we elkaar een beetje helpen. Ik ben al bezig met microsoft, maar ben zelf al verder gekomen dan met hun standaard support, vanaf vandaag ga ik door naar professional support, (waarom ze dat niet meteen gedaan hebben weet ik ook niet) maar ik moet toegeven dat support tot nog toe niet veel voorstelde (wel heel erg correct, snelle behandeling en altijd snel terug gebeld)

Dit zijn de problemen die tot nu toe geconstateerd zijn:

Bij Microsoft Word 97 gebeurd dit zodra msgr_nl.lex geladen wordt. Word doet dit echter niet altijd (dan een read error geven) en er zullen dus speciale omstandigheden voor nodig zijn. Uitgebreid testen laat zien dat het probleem zich niet meer voor doet als msgr_nl.lex niet meer bestaat en wel optreedt als het bestand er wel staat. Wissen van de .lex file is echter geen wenselijke oplossing omdat dit de nederlandse spellingscontrole file is. Het vervangen van deze file door een Office XP/2000 variant helpt, echter werkt dan de grammatica controle niet meer. De enige tot nu toe volledig werkende oplossing is het wissen van alle "proofing tools" sleutels, + MSSP2_NL.LEX MSSP232.DLL (C:\Program Files\Common Files\Microsoft shared\Proof)
Dit heeft geen zichtbare gevolgen voor de spelling/gramatica controle.

Bij Lotus Notus waarschijnlijke oorzaak & oplossing: Er schijnen problemen te zijn met NLNOTES.exe 5.02 t/m 5.05. Een mogelijke oplossing is het upgraden naar 5.07. (in de knowledge base van Lotus staat dat de problemen niet meer zouden moeten optreden bij 5.07) Misschien zijn er nog wel wat problemen, maar omdat deze problemen niet reproduceerbaar zijn is het erg moeilijk te testen..

Bij Internet Explorer/explorer is de oorzaak onbekend / Echter treden de problemen met SP6a niet meer op. Omdat niet alle problemen met (i)explorer reproduceerbaar zijn is het erg moeilijk te testen.

Misschien weten jullie nog meer te vertellen/ hebben jullie wat aan mijn verhaal.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
schopje

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset