Toon posts:

Chello Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Chello is weer eens bezig..
Op het moment heb ik na een verse reboot ongeveer 3 tot 4 minuten verbinding.Probleem ligt niet bij netwerk kaart ( 2 geprobeerd).Bij helpdesk hebben ze geen idee dus sturen ze maar een monteur (geen zorgen meneer we zetten u op de ping-monitor :P ). Na deze 3 tot 4 minuten,heb ik een reboot + het aan/uit zetten van modem nodig om weer verbinding te krijgen. OS: Win2k

Iemand anders bekend met dit probleem?

edit: zou het kunnen dat dit probleem os related is?

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Draai je een andere versie van windows naast 2000 of niet ?
Zet um eens in je dualboot en kijk dan of het andere OS systeem daar ook last van heeft ... zoniet dan zit er iets in win2k niet goed (drivers updaten?) als het probleem zich voor blijft doen kan het zijn dat het modem gewoon defect begint te raken ...
Je weet voorderest zeker dat je netwerkkaart geen conflict heeft en dat je nic NIET direct onder de videokaart zit ivm storing .. ? (of heb je er voorheen nooit problemen mee gehad?)

Verwijderd

modemreboots geven verbinding terug? vreemd. ik neem aan dat je de pc ondertussen aan laat staan.

kun je eens een ping -t ergens naartoe doen en kijken wat er gebeurt wanneer de verbinding weer "weg" is?

als je een dynamisch ip hebt (terrayon bijvoorbeeld), heb je al een keer geprobeert het vrij te geven en vernieuwen?

die 2 dingen zouden kunnen helpen.