Toon posts:

kabelmodem steeds resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vandaag windows xp.. en nu heb ik steeds geen link met mijn kabelmodem... ik moet de kabelmodem dan resetten (stekker eruit en weer erin) en dan doet ie het weer... dit heb ik nu steeds en dat is pas sinds ik met xp werk... weet iemand een oplossing?

Han

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
je netwerkkaart hard op 10MB half duplex zetten.
bij stekker eruit/erin doet ie opnieuw een auto-detect van de snelheid.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoe doe je dat?

Ik heb nog eens getest zodra ik mijn systeem opnieuw opstart is de link weg... trek ik de stekker van de kabelmodem erruit en doe hem weer terug erin dan is er direct weer een verbinding! en kan ik weer internetten

Please Help ME!

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 12:24 schreef paulhekje het volgende:
je netwerkkaart hard op 10MB half duplex zetten.
bij stekker eruit/erin doet ie opnieuw een auto-detect van de snelheid.
Wat bereik je hier mee? Ik heb exact hetzelfde probleem onder Win2k..

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb dat probleem ook gehad onder Win2k
de helpdesk van de kabelmatschapij
gaf mijn firewall de schuld (Black ICE)
ik had hem uit gezet maar dat hielp niet
toen heb ik mijn systeem maar geformateerd omdat de kabelmatschpij ook niks kon vinden in de modem
--(ja dat kunnen ze van afstand of zo??? :))
en nu doet hij het weer vlekeloos
mischien ff het probeeren waard

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heel Veel! want mijn problemen zijn nu wel opgelost !
Ik veranderde hem en meteen had ik verbinding!

Bedankt !!!

Han

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op donderdag 22 november 2001 12:26 schreef hansaat het volgende:
Ja hoe doe je dat?

Ik heb nog eens getest zodra ik mijn systeem opnieuw opstart is de link weg... trek ik de stekker van de kabelmodem erruit en doe hem weer terug erin dan is er direct weer een verbinding! en kan ik weer internetten

Please Help ME!
configscherm-> netwerk -> eigenschappen (je inet kaart) dan staat er ergen wel een optie full/half duplex ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

het lukt allemaal wel alleen naar een hibernate kan opnieuw mijn modem resetten :(

• paulhekje
dit heeft niks met het modem te maken maar alles met je pc. hibernate werkt met sommige hardware gammel. dit is een bekend probleem. bij m'n laptop met win2k en wireless kaartje haal ik de volgende truc uit na wakker worden uit suspend/hibernate: hardware stoppen, kaart eruit en er weer in: werken.
Of: hibernate uitschakelen
Of: netwerkaart hard instellen op juiste snelheid en GEDULD hebben. Als jij 's morgens wakker wordt, ben je dan gelijk in topvorm? Laat je pc eerst "koffie drinken" ;)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 12:41 schreef hansaat het volgende:
Hoi

Heel Veel! want mijn problemen zijn nu wel opgelost !
Ik veranderde hem en meteen had ik verbinding!

Bedankt !!!

Han
Liever geen begroetingen onder en boven posts!

Verwijderd

Geldt dit ook voor een usb-modem van Chello? En waarom half-duplex en niet full?

Verwijderd

Topicstarter
waarom half duplex? ik zou het niet weten vraag het aan
Paulhekje die zal het wel weten

• paulhekje
Een paar jaar geleden was de netwerkstandaard 10Mb ethernet, half duplex. Dwz omste beurt zenden en ontvangen. Dit werkt met elke netwerkaart-switch-hub combinatie die 10Mb snelheid aan kan. Later werden switches gangbaar die full duplex mogelijk maakten. Bij 2-richting verkeer is dit iets sneller omdat tegelijk heen en weer wordt gepraat.
Aangezien je via het kabelmodem op een lagere snelheid werkt dan 10Mb ethernet maakt het niks uit of je full/half duplex draait. Veel netwerkaarten werken "auto". ze detecteren zelf of het 10/100Mb en half/full duplex moet zijn. Als dit niet goed werkt kan je het handmatig instellen. In dit geval op de laagst snelheid die het meest compatibel is: 10Mb half duplex.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 15:56 schreef hteunissen het volgende:
Geldt dit ook voor een usb-modem van Chello? En waarom half-duplex en niet full?
Chello heeft geen USB-kabelmodems

• paulhekje
in de specs van het kabelmodem moet vermeld staan of ie half of full duplex kan. in de praktijk werkt half duplex altijd, full duplex soms, afhankelijk van het appararaat.
NB: @home geeft dit ook aan in de aanwijzingen voor zelf aansluiten netwerkkaart op kabelmodem.
een usb netwerkkaart maakt niks uit

Verwijderd

Topicstarter
wat ik ook pruts met full/half duplex de ene keer heb ik gewoon wel verbinding en spring ik een gat in de lucht..en de andere keer gewoon niet. Vanmorgen zet ik mijn pc aan jippie hij doet het gewoon! maar dat zegt dus helemaal niks ik snap het gewoon niet. Is er echt niemand die het weet het moet echt iets te maken hebben met windows XP in win98 had ik dit probleem echt NOOIT

mmm het loopt nu wel alleen duurt het gewoon 1 minuut voordat ie verbinding krijgt tot die tijd kan ik weinig met mijn pc doen. :r
Pagina: 1