Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Hot swappable is heel wat anders dan raid. Je kan het zelfs met voedingen
En je kan het zeker niet met raid 0. Dan ben je gewoon alles kwijt
En je kan het zeker niet met raid 0. Dan ben je gewoon alles kwijt
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
als ik een mobo koop met raid (1 = mirror/backup ???) kan ik dan terwijl de machine draait de (kapotte) schijf wisselen ?
gaat hij dan automatisch synchroniseren ?? of MOET ik rebooten ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Simpel antwoord, je hardware moet het ondersteunen. Niet alleen je raid controler, maar ook je schijven opzet. En het lijkt me niet meer dan logisch dat een hotswapable raid automagisch gaat synchroniseren.Op donderdag 22 november 2001 11:56 schreef xychix het volgende:
als ik een mobo koop met raid (1 = mirror/backup ???) kan ik dan terwijl de machine draait de (kapotte) schijf wisselen ?
(eens met een mooie hp gewerkt, twee scsi channels, 6 drives per channel. Was 2 keer raid 1 met 2 schijven 't stuk en 2 keer raid5 met 3 schijven. De twee overgebleven schijven waren hotspare's (dacht alleen voor de raid 5). Maar ja, dat was dus geen el cheapo)
Nah, ik ken sowieso geen enkele onboard IDE controller die hot-swappable ondersteuning heeft.
Dan kom je toch echt in het professionelere gebeuren, en dus veel duurder!
Dan kom je toch echt in het professionelere gebeuren, en dus veel duurder!
Aha....een kleintjeOp donderdag 22 november 2001 12:08 schreef ascii het volgende:
(eens met een mooie hp gewerkt, twee scsi channels, 6 drives per channel. Was 2 keer raid 1 met 2 schijven 't stuk en 2 keer raid5 met 3 schijven. De twee overgebleven schijven waren hotspare's (dacht alleen voor de raid 5). Maar ja, dat was dus geen el cheapo)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nogmaals, hot swap is niet hetzelfde als RAID. Al horen de termen wel vaak bij elkaar.
Hot swap kan ook, zoals al gezegd, je voedingen zijn en je (PCI) sloten.
Hot swap kan ook, zoals al gezegd, je voedingen zijn en je (PCI) sloten.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
nee.. het ligt aan je controller of die dat ondersteund... wat wel altijd kan is pc uitzetten schijf wisselen en je raid 1 wordt weer opgebouwd.Op donderdag 22 november 2001 11:56 schreef xychix het volgende:
overigens raid 1 is GEEN backup. regelmatig een backup maken is nog steeds noodzakelijk....
Verwijderd
Een raid set is nooit een backup, bij een brand in de server ruimte ben je toch meestal al je schijven kwijt.Op donderdag 22 november 2001 12:38 schreef betweter het volgende:
[..]
nee.. het ligt aan je controller of die dat ondersteund... wat wel altijd kan is pc uitzetten schijf wisselen en je raid 1 wordt weer opgebouwd.
overigens raid 1 is GEEN backup. regelmatig een backup maken is nog steeds noodzakelijk....
(btw een raid 1 met fiber dinges ertussen en dan de disken op fysiek andere plaatsen neerzetten komt een heel end in de richting van een vrij aardige backup, hoewel dan moet je eigenlijk ook je servers dubbel uitvoeren, ach laat ook maar dan maar een paar tapejes.
btw raid 1 is toch een mirror set en raid 0 striping ?
Pagina: 1