Toon posts:

Goede, stille fan nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een pc (amd athlon 1100) die ik nou gebruik als m'n eigen pc, maar deze wil ik thuis in gaan zetten als een server die 24/7 draait. Maar de huidige van maakt nog al aardig wat kabaal, en aangezien die server in onze woonkamer moet komen te staan krijg ik probs met m'n ouders :r

Welke fan kan ik ut beste kopen.

Ohwja, ik heb het over een CPU fan.... ;)

Alvast thanks

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hmm... dit is al wel vaker langsgekomen... kijk effe in de search...

maaruh, ik zal je vraag alvast een beetje op gang helpen: Papst fans zijn zo'n beetje de stilste fans, en koelen ook nog erg goed... (maar ze zijn wel prijzig) ;)

Verwijderd

Probeer zalman coolers eens ;)

Na de HCC kan ik vertellen of die stil zijn.

PS neem ook de voeding van zalman (tussen 20 en 25 dB)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Panaflo, net zo stil als Papst maar de helft goedkoper

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een 60mm >> 80mm fan adapter kopen en dan een mooie fan uitzoeken uit 1 van deze 2 lijsten:

Lijst 1
Lijst 2

Verwijderd

Kort maar krachtig: Papst :9~

Deze kan je inderdaad gebruiken in combinatie met een fan adapter.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iedere fan is stil op 7 volt ;)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 12:38 schreef YT-Croc het volgende:
iedere fan is stil op 7 volt ;)
Probleem is dat niet alle fans op 7V willen draaien. Papst is (niet meer hoorbaar voor het menselijk oor) stiller op 7V dan andere fans :+

Verwijderd

Mhh,
bij mij willen alle fans wel draaien op 7 volt. Sommige 80mm en vrijwel alle 120 mm fans willen wel op 5 volt draaien. Vaak zijn bij mij ook Panaflo fans stiller dan een zelfde CFM gevende Papst, omdat de lagering stiller is.

Verder zal het meer helpen om die PC terug te klokken naar b.v. 900 Mhz en een VCore van zeg 1,65 Volt. Vaak kun je dan zonder casefans draaien. Voor de CPU zou ik dan een betere koeler met een stille 80 mm fan nemen, eventueel een 80->60 fanadapter.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 12:42 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Probleem is dat niet alle fans op 7V willen draaien. Papst is (niet meer hoorbaar voor het menselijk oor) stiller op 7V dan andere fans :+
Oh nja dat wist ik niet, ik heb hier en spire cooler op 7 volt en me duron 800 wordt (maar) 48 graden.
Maaruh vergis je niet, mijn 3 80 mm fans hoor je ook NIET :) En die heb ik gewoon uit de voeding van een oude 486 gesloopt!

Verwijderd

PAPST=COOL&SILENT *D

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb Papst en Panaflo fans. Ik ben over beiden zeer te tevreden. Voordeel van de Panaflo's is inderdaad dat ze wat goedkoper zijn.

"Choose life"

Verwijderd

Wat ik persoonlijk een voordeel vind van de Papst fans is dat ze met noisecontrol verkrijgbaar zijn! :z (Heeft Panaflo dat ook?)

Verwijderd

Hoe werkt dat noise control dan?
En welke papst van heeft de beste airflow-geluidsproduktie verhouding?

Welke papst gebruiken jullie als casefan, en welke als voedingsfan??

Verwijderd

en mooie papst fan niks voor jou?

Verwijderd

Noisecontrol is dat wanneer de temp van de lucht 'hoog' is de fan harder gaat draaien en wanneer deze 'laag' is gaat hij weer zachter draaien. Zelf heb ik 1 Papst 8412NGL (noisecontrol) fan voor in de voeding en 1 voor op de cpu.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 08:44 schreef Brabus het volgende:
Noisecontrol is dat wanneer de temp van de lucht 'hoog' is de fan harder gaat draaien en wanneer deze 'laag' is gaat hij weer zachter draaien. Zelf heb ik 1 Papst 8412NGL (noisecontrol) fan voor in de voeding en 1 voor op de cpu.
Damn die moek hebben voor me kast.. en die fan regelt dat helemaal zelf dan? Of moet je die dmv software aansturen? Hoe stel de de temperatuur dan in?

Verwijderd

Het gaat allemaal vanzelf... B-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31

Epsilon

ik zou ook voor een papst gaan
die zijn idd erg stil. Als je het voor elkaar krijgt moet je proberen een 24v fan te krijgen en die op 12v laten lopen. Dan doet hij het altijd, en 7v is geloof ik ook nog net mogelijk (moet wel op 12v starten dacht ik)

die hoor je dan echt niet meer
ik heb nl 5 120x30mm 24v papst fans liggen >:)
gekocht voor een prikkie bij de electroboer.
Pagina: 1