Toon posts:

Aopen HQ45 pro front usb en audio montage

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze kast heb ik maar moet ik nog wat aanschaffen, bijvoorbeeld een kastje om die usb en audio van voren aan te sluiten. of zit dat bij het moederbord, ik zat te denken aan de asus a7v266 of de abit KG7-raid

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik heb in dit type kast meerdere malen geassembleerd, maar volgens mij zal AOpen zelf een bepaald kitje hier voor hebben. Als je weet waar je die kan kopen hoor ik het graag

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

montatie montage :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:39 schreef HlpDsK het volgende:
montatie montage :)
je neemt wel de moeite om iemand erop te wijzen, maar verbeterd te topictitel niet :?
zal trouwes wel belgisch zijn ofzo, zo klinkt het in elk geval wel :P

Verder: waar moet dat USB gedoe met die kit van Aopen komen dan? Ik zie op m'n Aopen HQ45 nerges plaats daarvoor. Of je moet een drivebay gaan gebruiken ofzo, maar dat lijkt me ook een beetje vreemd voor USB :D

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor dat 'montatie' ik kon ff niet op t goeie woord komen.
Maar in ieder geval, ik heb het over de HQ45 pro waar front usb en audio zit, en wat niet op de gewone Hq45 zit

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De Aopen H600A bied de mogelijkheid ook om front USB/Audio/Vuurdraad aan te sluiten.

Deze moeten dan ook op het mobo(duh) aangesloten worden.
Ik heb echter geen idee waar die dingen te krijgen zijn,
ik ga wel ff bij Aopen speuren.

update: Helaas, het is niet te vinden :(

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ik heb hem bij een Belgisch postorderbedrijf gevonden voor 7,43 euro, dus ongeveer 16,50!

http://www.mpl.be/cgi-bin/mpl.pricelist.detail.html?1

Was getekend, enz. | specs

• BlauweFles
  • Niet online
+2 behulpzaam

Kan je misschien posten hoe ie er uit ziet?
Foto'tje ofzo?

En hoe sluit je hem aan op het moederbord?

Nog een vraagje: Weet je misschien of ie ook op de H600a past?

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Op zondag 25 november 2001 14:05 schreef Peewee het volgende:
+2 behulpzaam
Dankjewel :) T was gewoon via Google..
Kan je misschien posten hoe ie er uit ziet?
Foto'tje ofzo?

En hoe sluit je hem aan op het moederbord?
Helaas, ik heb hem (nog) niet! Ik heb MPL eens een mailtje gestuurd over de verzendkosten en betalingswijzen, ik hoop daar morgen antwoord op te krijgen. Ik heb ook vriendinnen in België, dus dan wil ik even kijken wat het goedkoopst is. Daarnaast heb ik een probleem als het alleen via creditcard kan, want die heb ik niet..
Nog een vraagje: Weet je misschien of ie ook op de H600a past?
Ik vermoed van wel, de opties zijn namelijk hetzelfde. Enige nadeel voor mij is dat in het plastic paneeltje in het plastic front van mijn HQ45 Pro weer geen gaatje voor firewire zit! (Hoe optioneel kun je een kast maken?! :D)

• BlauweFles
  • Niet online
Nou als je hem binnen hebt post het dan ff.

Toch stom van Aopen om de optie wel te geven, maar vervolgens het heel moeilijk te maken om er aan te komen.

Ik zal als ik de kast koop aan CTW vragen of ze er aan kunnen komen. Het lijkt me namelijk stug dat ie in Nederland niet te krijgen is. Er zitten leveranciers van Aopen in Nederland dus er moet aan te komen zijn.

Vind het trouwens niet echt duur ongeveer 20 piek ex verzendkosten.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Op zondag 25 november 2001 16:42 schreef Peewee het volgende:
Toch stom van Aopen om de optie wel te geven, maar vervolgens het heel moeilijk te maken om er aan te komen.
Gebeurt helaas nog vaak, probeer maar eens een optioneel accessoire voor je moederbord te krijgen, zelfde verhaal.
Ik zal als ik de kast koop aan CTW vragen of ze er aan kunnen komen. Het lijkt me namelijk stug dat ie in Nederland niet te krijgen is. Er zitten leveranciers van Aopen in Nederland dus er moet aan te komen zijn.
In theorie wel.. Er worden 4 genoemd op de site, die heb ik aangeschreven en Aopen zelf ook. Ben benieuwd of ik respons krijg.
Vind het trouwens niet echt duur ongeveer 20 piek ex verzendkosten.
Neu, maar t moet ook geen 30 kosten..

• BlauweFles
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 17:30 schreef Kris2904 het volgende:
Neu, maar t moet ook geen 30 kosten..
True, true

Als je een reply krijgt hoor/zie ik het (hopelijk) wel :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

titel ff aangepast :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ongelofelijk, je mailt 4, 5 bedrijven en ruim een week later nog geen 1 respons :(

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Volgens mij zijn ze verkrijgbaar bij CTW! Ik heb even een mailtje gestuurd of de kabeltjes er ook bij zitten (Da's wel handig), maar kreeg een auto-reply dat het even kon duren voor er antwoord kwam :(

Jullie horen het nog wel..

Verwijderd

Ik heb er zo'n ding van Sitecom inzitten, maar dat is alleen USB:

Afbeeldingslocatie: http://kip.piranho.de/pc.jpg

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Klopt, maar het punt is dus dat er in de HQ45 Pro een speciale ruimte voor zit met USB en audio :) Voordeel van zo'n interne hub is dat er ook een stroomaansluiting op zit, dat zit op het Aopen dochterbordje helaas niet..

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 12:40 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

zal trouwes wel belgisch zijn ofzo, zo klinkt het in elk geval wel :P
Nee, ik moet je teleurstellen, dit is geen "Belgisch" (zelfs niet in ons dialect). Wij zeggen ook 'montage'. (Komt trouwens :P van het Frans) En verder wil ik je er vriendelijk op wijzen dat de term "Belgisch" als het op taal aankomt, niet bestaat.
Het is ofwel Nederlands (Vlaams), ofwel Frans (Waals). en dan was ik nog bijna het Duits vergeten (Oost-Kantons)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ik weet waar je um kan kopen, www.ecl.nl

dit is alleen een distibuteur, kunnen je vast wel een dichtsbijzijnde dealer doorgeven

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
hehe, die dingen monteren we inmiddels ongeveer standaard in onze systemen :) alleen de HQ 45 vanaf dat ze met 300 watt voeding komen hebben ze onderin een extra schuifje waar ze achter kunnen (2x USB, audio in/out)

FF voorkant eraf, 1 schroef eruit (pas dan kan schuifje omhoog) en printje van binnenuit in het metalen kooitje plaaten, 2 schroeven en klaar :)

• BlauweFles
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 19:32 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
hehe, die dingen monteren we inmiddels ongeveer standaard in onze systemen :) alleen de HQ 45 vanaf dat ze met 300 watt voeding komen hebben ze onderin een extra schuifje waar ze achter kunnen (2x USB, audio in/out)

FF voorkant eraf, 1 schroef eruit (pas dan kan schuifje omhoog) en printje van binnenuit in het metalen kooitje plaaten, 2 schroeven en klaar :)
kewl,
maar hoe sluit je die aan op je mobo? En zat er ook niet een vuurdraad aansluiting bij of is die geschrapt?

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ik kreeg de indruk dat je het op je mobo aansluit via headers, maar ik ben dan heel benieuwd waat voor aansluitingen er voor de audio gebruikt moeten worden..

• BlauweFles
  • Niet online
Ik heb hem vandaag gezien bij CTW. Zowel de kast als de front USB en Audio.
Het zijn, zoals al bekend, twee USB poorten en twee audiopoorten (in/uit?).

Ze worden aangesloten via een pinnetje op je mobo, ik weet niet hoe die dingen heten.
De nieuwere mobo's ondersteunen ze iig.
Bij de USB gaat ie naar je mobo op dezelfde manier dat je bv je tweede en derde USB poort aansluit.
De Audio gaat naar je soundcard. Deze moet dus ook wel compatible zijn. Ik weet van de Audigy dat ie het kan voor de rest weet ik het niet.

Het is wel een mooie dingetje, maar als je dus een oud mobo hebt kan je het shaken ;)

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Ik heb de documentatie van de Audigy er eens op nageslagen en ik heb daar GEEN connector voor front I/O op gezien (nee, ook niet onder een andere naam). De enige plek waar ik hem tot nu toe op gezien heb is de MSI K7N420 Pro..

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

En de ECS K7S5A! :)

Maar wat nou echt extreem gaaf zou zijn is als er een spotgoedkoop geluidskaartje zou zijn met zo'n aansluiting, voor mensen met oudere moederborden..

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Bij informatique is hij te koop voor 15 piek. En volgens de site gewoon op voorraad.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

moet je ook een aopen moederbordje gebruiken
www.computerkiosk.nl
hier kan je die dingetjes wel bestellen

• nova
  • Laatst online: 13-08 16:20
he check ff EQP.nl die verkopen ook Aopen kasten.
Zo'n ding heet volgens mij een daughter board maar weet het niet zeker.
Dacht eigenlijk dat het alleen voor de HQ48PRo was..

AOpen komt trouwens weer met een nieuwe lijn kasten.
En die zijn LELIJK :r

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Pagina: 1