Toon posts:

Informatief vraagje over processors

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef alvast toe ik ben geen echte wizzkid op het gebied van hardware anders had ik de volgende vraag niet gesteld:

Wanneer ik non-stop mijn processor laat draaien op 100% heeft dat dan invloed op zijn levensduur of wat voor onprettigheden dan ook. (Denk bijv. aan een ud-client)

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Tja de levensduur wordt er wel iets korter door ja.
Maar dat moet je dan zien als ipv 30 jaar, slechts 25 jaar (ik gok maar wat als voorbeeld).
Dus echt boeiend is het niet, want tegen die tijd is je processor hopeloos verouderd.

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

Als de temperatuur binnen het redelijke blijft, mag het mi de levensduur ed niet negatief beinvloeden.
En stel dat de levensduur van 10 naar 8 jaar gaat is er nig niets aan de hand, het apparaat is tegen die tijd al hopeloos verouderd.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

Op donderdag 22 november 2001 11:17 schreef Rene59 het volgende:
Tja de levensduur wordt er wel iets korter door ja.
Maar dat moet je dan zien als ipv 30 jaar, slechts 25 jaar (ik gok maar wat als voorbeeld).
Dus echt boeiend is het niet, want tegen die tijd is je processor hopeloos verouderd.
paranormaal begaafd?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tjah, in principe zou het wel invloed moeten hebben op de levensduur..
Echter is de processor daarop wel berekend, en als het ding gewoon goed genoeg gekoeld is, zul je hem eerder vervangen vanwege een upgrade dan dat hij het begeeft!

Overigens heeft het ook weer voordelen. Je hebt dan namelijk minder temperatuurswisselingen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Inprinciepe heeft het opzich zelf geen andelige effecten.

Echter door je CPU op 100% te laten lopen wordt deze redelijk warm, heb je geen goede koeling dan wordt het warm in je kast wat nadelige effecten kan hebben op de stabiliteit van je systeem.

Het heeft wel als voordeel dat je CPU op ongeveer de zelfde temp blijft inplaats van te verwarmen en af te koelen, dan weer warm worden en dan weer afkoelen. Al is dit met de gebruikte stoffen in een CPU eigenlijk niet meer van toepassing.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=cpu slijten stress]

[topic=142281/1/50]

:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.