Database export naar excel en emailen

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:36
hoi,

ik wil data van een html pagina naar een database pompen, dit lukt, maar nu wil ik dat die database dan een export maakt naar een (al bestaand) excel document en die dan emailt naar mij toe.
kan dit ?!? :)

Verwijderd

Als je SQL Server van M$ gebruikt kan dat via de DTS.
(Data Transformation Service)
Hierin kan je een export maken naar Excel en volgens mij daarna ook automatisch laten emailen.

• ArjanC
ik gebruik geen sql server, gewoon een mdb file.

kan het dan niet?

Verwijderd

Vast wel, alleen op een andere manier...
(bv. via VB in Access)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Bedoel je dat Access om de x aantal tijd een emailtje moet genereren of wil je het handmatig doen?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• ArjanC
hij hoeft niet automatisch een email te schrijven, alleen als iemand nieuwe data erin propt.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op donderdag 22 november 2001 13:11 schreef burp2001 het volgende:
hij hoeft niet automatisch een email te schrijven, alleen als iemand nieuwe data erin propt.
Hmmm... dan zou je idd met VB moeten gaan werken...
Ben je daar bekend mee?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• ArjanC
nee :'(

ben ook niet bekend met java, eigelijk alleen bekend met HTML.. :(

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

waarom ben je dan in Access aan het rommelen?
Wat jij wilt kan niet vanuit Access. Je kan nl geen code laten uitvoeren op het moment dat iemand nieuwe data toevoegt.

Gezien het feit dat je alleen HTML kan, krijg ik het idee dat je ergens een database met een webform hebt, en een melding wilt krijgen als iemand iets invult? Kan je dan niet met je form-processing stukje code doen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ArjanC
ik heb nog niets kunnen vinden hierover,

ik ga wel 2,3,4 december naar access op cursus en 11,12,13 december naar ASP op cursus.
ik hoop dat ik daar wat dingen van ga leeren..
heeft er iemand een scripie hierover gezien op 1 van de gratis script sitez?

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met welke talen en technieken ben je bekend, het kan namelijk op beste een aantal manieren geloof ik. Java, C, C++, VB, PHP, etc. Welke eil je gaan gebruiken ?

Misschien gaat het dan sneller om iets te zoeken.

En welke besturingsysteem gebruik je. Windows neem ik aan ?

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:44 schreef burp2001 het volgende:
hoi,

ik wil data van een html pagina naar een database pompen, dit lukt, maar nu wil ik dat die database dan een export maakt naar een (al bestaand) excel document en die dan emailt naar mij toe.
kan dit ?!? :)
Het kan heel makkelijk als je Windows XP gebruikt, tenminste als je database in je html wel in een tabel staan. Ga naar de url en klik met je rechtermuisknop op de tabel en jawel: Exporteren naar Exel staat erbij, jahoe!

Als je eenmaal daar bent kun je steeds weer meer importeren vanuit exel, als er meer gegevens op de url komen.

Kheb het ook pas net uitgevonden, Khoop in ieder geval dat je ook XP draait.

Good luck *D

Verwijderd

Er zijn bibliotheken voor PHP waarmee je een excel-file met SQL-queries kunt bestoken. Dan kun je dus ook dingen invoegen en het kreng naar jezelf mailen.

Misschien kun je ook een template maken in Excel met een waard //tekst// erin ofzo. Laat daarna een script die waarde vervangen door een $waarde ofzo - ook ingevuld. Template inlezen in geheugen, bewerken en dan over de mail gooien.

Suc6!
Pagina: 1