Ik heb in mijn pc een Abit KT7 met een WD 18,2 GB schijf. De configuratie van mijn IDE aansluitingen ziet er zo uit:
PRI. IDE Master : WD 18.2 GB (ATA66 kabel)
PRI. IDE Slave : Leeg
SEC. IDE Master : Leeg
SEC. IDE Slave : Leeg
De cd-rom drives enzo zitten op een SCSI controller.
Het probleem is dat in zowel Win2K en WinXP deze HD niet op UDMA wil draaien, terwijl als ik de pc opstart hij (net voor dat windows wordt gestart) wel ATA66 aangeeft. Hij geeft dus in windows bij de eigenschappen van de PRI. IDE controller "PIO Mode" aan. Ik heb vervolgens de laatste VIA 4 in 1 drivers gedownload en geinstalleerd, PC rebooten en toen stond hij op Ultra DMA. Ik denk YES, maar na de volgende reboot stond hij plotsling op gewoon DMA, en na weer een reboot stond hij weer terug op PIO Mode.
Waar kan dit nu aan liggen??
Vind het een erg raar probleem, dit was trouwens zowel in win2k als in winXP
PRI. IDE Master : WD 18.2 GB (ATA66 kabel)
PRI. IDE Slave : Leeg
SEC. IDE Master : Leeg
SEC. IDE Slave : Leeg
De cd-rom drives enzo zitten op een SCSI controller.
Het probleem is dat in zowel Win2K en WinXP deze HD niet op UDMA wil draaien, terwijl als ik de pc opstart hij (net voor dat windows wordt gestart) wel ATA66 aangeeft. Hij geeft dus in windows bij de eigenschappen van de PRI. IDE controller "PIO Mode" aan. Ik heb vervolgens de laatste VIA 4 in 1 drivers gedownload en geinstalleerd, PC rebooten en toen stond hij op Ultra DMA. Ik denk YES, maar na de volgende reboot stond hij plotsling op gewoon DMA, en na weer een reboot stond hij weer terug op PIO Mode.
Waar kan dit nu aan liggen??
Vind het een erg raar probleem, dit was trouwens zowel in win2k als in winXP