Toon posts:

Ghost 2002 via netwerk, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier Ghost 2002 met het boekje, maar in het boekje kan ik niet vinden wat ik zoek.

Ik heb een standaard image van een client, en die staat in een partitie op de server.

Nu wil ik met een toekomstige client opstarten vanaf de ghost-bootdisk met lan-ondersteuning. Ik heb bij het aanmaken van de bootdisk aangegeven dat DHCP alles moet regelen. En de w2kserver heeft DHCP aanstaan. Als ik met de client opstart en in Ghost TCP/IP-->Slave kies, dan krijgt ie een ipadres wat in de scope zit die ik heb aangemaakt, maar verder gebeurt er niets. Wat moet ik nu?

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Omdat je het image 'gewoon' op een share hebt staan moet je eerst een verbinding maken met die share met NET USE... dan kun je met Ghost.exe het image van de share lezen.
Een IP adres is alleen genoeg als je een Ghost Server geinstalleerd hebt... dan maakt zelfs het Subnet niet uit, als je maar een fysieke verbinding hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een Ghost-server? Een programma wat ik als service in Win2k kan installen? Hoe kan ik daar aan komen?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ghost kent 2 verschillende versies, en misschien ligt daar het verschil.

Ghost Corporate Edition & Ghost Enterprise Edition
Ghost corporate kent geen server systeem.

Echter Ghost Enterprise kent een centrale server waarmee via het netwerk image's van clients kunnen worden gemaakt en terug gezet worden.
Ghost corporate kan wel vanaf de client een image van een netwerk computer trekken, maar dat is het ook.

Wil je vanaf een centrale (server) image's terug zetten via het netwerk, dan zul je dus de Enterprise editie moeten hebben, deze kost alleen wel pak 'em beet 1800 piek. ;(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ghost 2002 wil niet werken met een netwerkdrive, althans bij mij begint ie te piepen. Wat je moet hebben is Ghost 7.0 Enterprise Edition.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
>Ghost corporate kan wel vanaf de client een image van een
>netwerk computer trekken, maar dat is het ook.

Betekent dit dat beide computer opgestart moeten zijn met de Ghost 2002 bootdisk met netwerkondersteuning, of is het ook mogelijk om images van een draaiende win2k fileserver af te halen vanaf de client?

Verwijderd

2e optie, mbv Windows file sharing/SMB

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:48

shades

huh ?

je kan ghost 2002 ook i.c.m USB gebruiken waarbij de ene de slaaf en de andere de meester is.. Ik heb de optie zelf nog nooit gebruikt.. Probeer dat eens..
Je moet voor nw-support ook een aparte nw-bootflop maken geloof ik

https://k1600gt.nl

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op donderdag 22 november 2001 13:15 schreef casper21 het volgende:
>Ghost corporate kan wel vanaf de client een image van een
>netwerk computer trekken, maar dat is het ook.

Betekent dit dat beide computer opgestart moeten zijn met de Ghost 2002 bootdisk met netwerkondersteuning, of is het ook mogelijk om images van een draaiende win2k fileserver af te halen vanaf de client?
De server kan als het goed is een draaiende Win2K server zijn...
Pagina: 1