UTP/STP + COAX

Pagina: 1
Acties:

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Topicstarter
Gegroet allen,

Ik ga een abootje op chello nemen, maar het signaal komt op de begane grond binnen (duh) en ik woon op de 3e. Daarom wil ik binnenkort een UTP kabeltje trekken van de begane grond naar de 3e verdieping.

Het tv-signaal wordt 3x gesplitst mbv versterkers en ik zit aan het eind. Die coax kabel wil ik van beneden naar boven opnieuw aanleggen zodat ik het signaal bij het begin kan aftappen en dus zo sterk mogelijk binnenkrijg en ik niet meer bang hoef te zijn dan benedenburen per ongeluk mijn kabeltje lostrekken of dat daar de stroom uitvalt en de versterker het dus niet meer doet. (da's erg erg annoying)

Die kabels moeten door plafonds, langs muren e.d. en wil ik het dus in een buisje stoppen, maar nou vraag ik me af of UTP en COAX wel samen in zo'n buis kunnen? Krijg je geen interference ofzo? Of kan ik dan beter STP gebruiken?

alvast bedankt!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Zou moeten kunnen denk ik. Ik heb zelf de kabel modem in de kelderstaan naast de server, en vanaf daar gaan er 10 UTP kabels terug naar de kamer. Dus over een afstand van 8 meter liggen 1 Coax kabel en 10 UTP kabels naast elkaar. En dit gaat al heel lang goed.

Suc6

Verwijderd

Coax heeft bijna geen(last van) EMI. Kan dus.

• Apie!

Apie!

Topicstarter
tnx guys, ik was al bang dat ik STP moest aanschaffen :)

Blown past falling sands

Verwijderd

utp zou moeten kunnen, maar door goedkope netwerkkaartjes is de afscherming van utp niet zo geweldig vandaag de dag.. STP zou uiteraard de beste oplossing zijn, maar dit type kabel is een stuk dikker en kost een behoorlijke kluit geld meer per meter. De beste manier om een 'tv'kabel aan te leggen is ook door dikke kabel (dikke groene kabel die de kabelmaatschappij gebruikt) te gebruiken. De afscherming hiervan is echt stukken beter, en de demping gering. dus deze 2 dingen bij elkaar in een gootje, en jij bent verzekerd van een toppie tv beeld en van je inet aansluiting :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:17 schreef TheBooZe het volgende:
Coax heeft bijna geen(last van) EMI. Kan dus.
Hmm?? nee natuurlijk niet, een fiets heeft ook geen last van EMI.. zelfs niet van RFI.. :)

Maar het signaal dat er door de coax kabel gaat wel. Het hangt een beetje van je kabelmaatschappij af, van het aantal aftakkingen op de coax lijn, hoe de aftakkingen uitgevoerd zijn (t splitsing of niet), hoeveel en watvoor versterkers (en watvoor impedantie,admidantie er op de lijn te zien is) watvoor kabel er gebruikt wordt, hoelang, of hij ergens opgerold is, in een knik ligt.. of er andere kabels naast liggen.. en het belangerijkste.. hoe de lijn afgesloten is.. 99% van de mensen weten niet dat ze een 75Ohm afsluitweerstand aan het uiterste einde moeten bevestigen voor een goede aanpassing op de signaallijn.. je beeld zal hierdoor 100% toppie worden.. het kan zijn dat het beeld zwakker wordt door deze weerstand, maar dat betekend dat je een niet zo toppie kabel gebruikt, en dat je evt een (of meeR) van bovenstaande zaken (kabel,splitsing,versterkers) niet zo goed in orde hebt. Doe het goed, en u zal versteld staan. :)

• Apie!

Apie!

Topicstarter
maar door goedkope netwerkkaartjes is de afscherming van utp niet zo geweldig vandaag de dag..
d'r staat 3Com op m'n kaartjes dus ik mag toch aanemen dat die wel ok zijn :)
99% van de mensen weten niet dat ze een 75Ohm afsluitweerstand aan het uiterste einde moeten bevestigen voor een goede aanpassing op de signaallijn..
eehhhhh voor een coax netwerkje wist wel dat je zo'n terminator nodig hebt, maar voor tv? nee... kweet eerlijk gezegd niet eens hoe een 75Ohm afsluitweerstand er uit ziet...

hoe sluit je dat weerstandje aan dan? via een T-splitsing?

Blown past falling sands

Pagina: 1