Gigabyte 7VTXH en W2k/XP/ME

Pagina: 1
Acties:

• maquiz921
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb gisteren mijn moederbord (Gigabyte 7VTXH) en AMD XP 1600+ binnnengekregen; alles werkt op zich naar behoren, maar ik heb een probleem met het installeren van de installatie van Windows ME/2000/XP.
Elke keer dat ik m installeer blijft hij voor het zoeken na de hardware hangen.
Alleen resetten helpt nog.. Van mijn vorige moederbord had ik nog een Windows NT-ghost staan die wel werkt, maar zodra ik wil upgraden van NT naar 2000 hangt hij naar de eerste reset.
De BIOS-instellingen staan op Standaard met de ingebouwde NIC
en geluidskaart uit.
Verdere hardware: 2x 256MB Crucial DDR ECC (wordt ondersteund zegt Crucial)
ATI Radeon SDR
3Com 905TX
Terratec X-Fire 1024
Coeler: Global-Win FKP32(60 C);
wordt vervangen door betere cooler
Voeding: 300W
Weet jullie waar dat aan zou kunnen liggen?

Farting is Futile

Verwijderd

Wellicht ten overvloede: zorg dat alles mechanisch goed zit en kijk ook altijd ff naar de bios chip, druk m desnoods aan.

Probeer n schone installatie met alleen je grafische kaart en default bios (load setup defaults oid). Wanneer dit lukt voeg je 1 voor 1 pci kaarten toe en disabled waar nodig de onboard onderdelen. Probeer ongedeelde irq slots te gebruiken. Ik zou trouwens eerst eens voor de gein met onboard LAN draaien, kijken hoe dat gaat.

Be cool

Verwijderd

Ik hem ook zo'n plankje! maar ik heb even een vraagje, weet jij of je de multiplier ok kan instellen in bios?? FSB kan je wel instellen! of moet je dat op moederbord instellen?

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 12:10 schreef alex21 het volgende:
Ik hem ook zo'n plankje! maar ik heb even een vraagje, weet jij of je de multiplier ok kan instellen in bios?? FSB kan je wel instellen! of moet je dat op moederbord instellen?
Doe jezelf n plezier en lees de manual.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op donderdag 22 november 2001 12:25 schreef deGrad het volgende:

[..]

Doe jezelf n plezier en lees de manual.
;)

• maquiz921
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem is al "opgelost": koeler die ik heb was veel te licht, want @1400MHz werd die 80C, dus ff tijdelijk teruggeklokt @1050MHz waardoor ie fatsoenlijker draait
Dus zwaardere koeler maar kopen ;)

Farting is Futile

Pagina: 1