[n00b] Karma

Pagina: 1
Acties:

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kweet niet of dit het goede forum is, maar /15 en /43 zijn ook niet echt de juite denk ik :)

Hoe zit het precies met Karma? Volgends de FAQ verloopt mijn karma niet, maar gisteren had ik 44 en opeens heb ik er nu weer 37 :?

Ik heb de laatste postings nagekeken, en het is niet zo dat ze omlaag gemodd zijn.

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeer zeker het goede forum, al zou je kunnen verdedigen dat het misschien in TFF hoort.

Maar goed: voor de duidelijkheid 'karma' zoals in je profiel staat, verloopt niet. Het is wellicht aan schommelingen onderhevig als reacties nog gemodereerd worden. Wat verwarrend kan zijn is dat het karmasysteem niet real-time werkt (ik ben dit ook wel eens bij mezelf tegengekomen).

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze reactie van jou. Die heeft een tijdje lang op +4 gestaan. Het kan goed zijn dat er karma is toegekend op basis van die +4, dat jij daarna bent teruggemod naar +3 (waar ie nu staat) en dat de bijbehorende terugval in karma pas bij de volgende karma-berekenronde mee is gekomen. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, je had een hoge waardering... je krijgt erg veel karma cadeau.... het wordt omlaag gemod naar een juist niveau... jij ziet je karma .... scrippie karma ziet dan lagere reacties en herscript... karma is omlaag.

Zo zal het verhaal gegaan zijn.

* Delerium denkt dat karma een van de minst boeiende dingen is.

• Nielsz
  • Niet online
Ah, handig :)

thanx :)

• korenwolf
  • Niet online
You're welcome. :)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

* botoo denkt dat karma een van de minst boeiende dingen is.
Als je er voldoende van hebt boeit het idd niet, maar veel bezoekers hebben geen hoog karma, willen het wel, en dus maken zij het wel belangrijk...
de term karmwhore komt ook niet zomaar uit de lucht vallen

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 10:04 schreef botoo het volgende:

[..]

Als je er voldoende van hebt boeit het idd niet, maar veel bezoekers hebben geen hoog karma, willen het wel, en dus maken zij het wel belangrijk...
de term karmwhore komt ook niet zomaar uit de lucht vallen
Ok. Maar ondertussen is er wel een heel systeem voor gebouwd, en staan hier ook topics like: [topic=325807/1/25]

Of zie ik het nu heel erg verkeerd?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX aka -=GiLeX=- boeit het niet echt, kijk af en toe wel, maar echt er voor reageren om karma te scoren nee.
Ik reageer ook in verhouding weinig :) in verhouding met de tijd dat ik op t.net zit dan >:)
  • Registratie datum 25-11-2000 22:46 Laatste posting 21-11-2001 14:00 Aantal reacties 179 Gemiddelde per dag 0.5 postings Reacties totaalscore 291 Karma 294 (#236)
Modden staat nog steeds voor mij op de eerste plaats, en af en toe reageer ik in een draad "waar ik me thuis voel" om het maar eens zo te zeggen :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 22 november 2001 10:19 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ok. Maar ondertussen is er wel een heel systeem voor gebouwd, en staan hier ook topics like: [topic=325807/1/25]

Of zie ik het nu heel erg verkeerd?
Ach, dat komt door de losse sfeer die we hier (af en toe) een beetje proberen te creeren

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 10:30 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Ach, dat komt door de losse sfeer die we hier (af en toe) een beetje proberen te creeren
jaja ;)

Ik heb net btw bijna voor zo'n 100 punten lopen modden, en de que is toch een stukkie leger. De grote draden heb ik voor jullie overgelaten :P

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 10:35 schreef Nielsz het volgende:

[..]

jaja ;)

Ik heb net btw bijna voor zo'n 100 punten lopen modden, en de que is toch een stukkie leger. De grote draden heb ik voor jullie overgelaten :P
Alle hulp is welkom, dus bedankt! Kom eens wat vaker langs, zou ik zeggen. :)

Verwijderd

Karmawhore's!

:)

/edit

Even een vraagje van mijn kant: kunnen jullie het redden met de "standaard" hoeveelheid mod-points?

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 10:53 schreef RenevdVeen het volgende:
Karmawhore's!

/edit

Even een vraagje van mijn kant: kunnen jullie het redden met de "standaard" hoeveelheid mod-points?
Even een antwoordje van mijn kant: nee. :P

Anyway, het valt misschien ook wel mee, maar ik heb zelf niet veel modpunten meer (minder actief geweest de vorige week) en ineens komen daar de nieuwsposters met een offensief van heb ik jou daar... |:(

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Karmawhore's!

/edit

Nee zie het andere draadje hier in /16 :{
[topic=327636/1/50]

een beetje extra hulp kan geen kwaad :)
dus schud al die Lieve Adjes wakker en stuur ze hier heen

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Is het geen mogelijkheid dat serieuze modders wat extra moderator punten krijgen?
Ik zie nu draadjes/reacties in TMF dat sommige modders niet meer kunnen modden omdat ze een gebrek aan punten hebben. Aangezien ze nuttig werk doen, en zeker totdat de PM er is, het overwegen waard denk ik..
Dit staat in het Crew-forum...

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 11:02 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Dit staat in het Crew-forum...
Nu ben ik eigenlijk best benieuwd wie dat dan gepost heeft? :Y)

• Nielsz
  • Niet online
Karmawhore's!

/edit

Nee!

Geintje hoor, die ene keer per week dat ik mijn punten gebruik, ach...

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:04 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

Nu ben ik eigenlijk best benieuwd wie dat dan gepost heeft? :Y)
Wie denk je?

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 11:05 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Wie denk je?
Jij?

Anyway, stomme vraag, maar 'hoe' wil je dat precies aan gaan pakken? Mensen meer punten geven? Moet je daarvoor niet heel erg diep in de database duiken?

Ik denk dat je misschien beter een structurelere oplossing kunt verzinnen.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hmz over powermod gesproken >:)
post net een nieuw topicje daarover............

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:08 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

Jij?

Anyway, stomme vraag, maar 'hoe' wil je dat precies aan gaan pakken? Mensen meer punten geven? Moet je daarvoor niet heel erg diep in de database duiken?

Ik denk dat je misschien beter een structurelere oplossing kunt verzinnen.
Vandaar mijn draadje, het wachten is op een reactie van iemand die weet het precies in elkaar zit. Als de PM er is zal het probleem wel verdwenen zijn denk ik..

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 11:09 schreef RenevdVeen het volgende:

Als de PM er is zal het probleem wel verdwenen zijn denk ik..
Een mogelijkheid die wij wel eens overwogen hebben, is om de PM de mogelijkheid te geven een bepaalde ratio aan users toe te kennen. Bijvoorbeeld ratio's van 0, 0.5, 1 en 1,5. Als je als user een ratio van 1.5 hebt, krijg je dus 1.5 maal zoveel modpuntjes als je normaal zou krijgen...

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel lief van Rene om aan ons te denken. :)

Ik kan me nog de tijd herinneren dat Femme's prutswerk modpunten gewoon opvrat. Iets met tegengestelde tijd van verkrijgen en verlopen (bug zit overigens nog steeds in karma-punten). Toen kon je alleen modden als je een serieuze reeks replies neerzette en vervolgens daarmee de week uitzat.

Gelukkig is die bug na 5 maanden zeiken opgelost. Zo zie je dus dat flink zeiken wellicht slecht voor een persoon z'n imago is, maar wel een probleem van talloze gebruikers oplost. Gellie zou puur op tweakotine voldoende modpunten kunnen binnenhalen.

[edit] een PM is een vliegende keep, als je van een PM inderdaad een superuser maakt die anderen modpunten-ratio's toebedeeld dan maak je er een waardeloze user van aangezien die alleen maar vanwege vermeende vriendjespolitiek gezeik aantrekt. Niet doen dus

* Delerium heeft rond de 1000 karmapunten, zodoende boeit karma geen reet.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

Ja, ik heb er doorgaans 100 - 200+ tot mijn beschikking, en dat volstaat voor mij iig wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• spook
  • Niet online
Ik loop regelmatig tegen een tegen een tekort aan :'(
maar ik reageer dan ook heel erg wijnig en moet het puur van de tweakotine hebben, maar das mijn keuze.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Het enige zinnige is dat als je in karma stijgt dat je de mogelijkheid krijgt een post "in te zetten" op een beginscore van +2.

Dat is handig als
- je een geweldige flame gaat posten die no matter how naar -1 zal gaan, en je wil je post zo lang mogelijk "in zicht" houden (dus boven de 0). ;)
- je vind dat je de objectiviteit hebt om alvast je eigen posting te beoordelen. Dat je er dus van overtuigd bent dat de posting minimaal van niveau 2 is.

Dus niet zo heel zinnig :)

* mr_a gebruikt die 2 wel eens. Gewoon als ik vind dat mijn mening gehoord moet worden, wel een beetje stout!

Wat wel een probleem is dat als je iets hoger inzet en het blijft daar op staan dan krijg je automatisch weer karma punten, waardoor je weer meer posts hoger in kan zetten.... dat is ondervangen door de hoogte te begrenzen tot 2. De term karma-whore was hier vooral van toepassing op..

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1