Wanneer ik gegevens uit een tabel trek met een select en ik wil met die gegevens steeds in 2 tabellen langs elkaar afdrukken, hoe doe ik dat dan?
vb:
wanneer de select 4 records op leverd moet dat stuk code dus 2x uitgevoerd worden, bij 6 records 3x enz.
Mijn probeem is: dat het hele stuk code geloopt moet worden in een while lus (waar ik de gegevens in print door middel van bv mysql_fetch_object/array) terwijl hij in die lus 2 verschillende records moet printen (hij moet dus haverwege de lus 1 record verder springen in het object).
Hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is, en dat iemand het andwoord weet :-)
Greetz,
Bram
vb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <? $sql"select bla from tabel"; $res=$mysql_query($sql); while ($record=mysql_fetch_object($res)) { print ("<table>"); print ("<tr><td>"); print ("<table>"); print ("<tr><td>$record->bla</td></tr>"); //1E RECORD print ("</table>"); print ("</td><td>"); print ("<table>"); print ("<tr><td>$record->bla</td></tr>"); //VOLGENDE RECORD print ("</table>"); print ("</td></tr>"); print ("</table>"); } ?> |
wanneer de select 4 records op leverd moet dat stuk code dus 2x uitgevoerd worden, bij 6 records 3x enz.
Mijn probeem is: dat het hele stuk code geloopt moet worden in een while lus (waar ik de gegevens in print door middel van bv mysql_fetch_object/array) terwijl hij in die lus 2 verschillende records moet printen (hij moet dus haverwege de lus 1 record verder springen in het object).
Hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is, en dat iemand het andwoord weet :-)
Greetz,
Bram