Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje heb ik een oude Rio mp3 spelertje staan en deze wil ik in mijn jvc auto radio bouwen opdat ik dan mijn cd's met mp3's kan afspelen als ik in de auto zit op vakantie naar bijv. zwitserland.
Heeft er iemand een idee of dit kan, en hoe je en waar je dit precies kan doen.

Verwijderd

Dit is heel makkelijk, er zijn bandjes tekoop waar je je mp3speler kunt op aansluiten. Er zit dan een kop in dat bandje wat het signaal als het ware faked. Dat bandje doe je in je autoradio en klaar is kees.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 20:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eej, hij heeft een cdspeler en vraagt of ie zun rio kan slopen en die op 1 of andere manier kan inbouwen in zijn cdspeler, zodat ie mp3cd's in zijn cdspeler kan afspelen :)

Antwoord is btw: nee, kan niet :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 17:11

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Misschien als je zeer gedetaileerde schema's van die radio en mp3 speler hebt (met alle info van custom ic's en de sourcecode v/d software die die dingen draaien) en heel veel verstand van electronica/embedded software, dan gaat het je heel misschien lukken.

m.a.w. : nee, kan niet.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Op donderdag 22 november 2001 17:41 schreef Aaargh! het volgende:
Misschien als je zeer gedetaileerde schema's van die radio en mp3 speler hebt (met alle info van custom ic's en de sourcecode v/d software die die dingen draaien) en heel veel verstand van electronica/embedded software, dan gaat het je heel misschien lukken.

m.a.w. : nee, kan niet.
Niet zo negatief, gewoon even je DAC in je JVC opzoeken, een extra buffer aanbrengen tussen die DAC en de feed en net na de buffer de volledige RIO zonder z'n RAM gooien. Genoegen nemen met het feit dat een audio CD nu 10 seconden trager reageerd en je MP3tjes werken prima *D

If you can't win fair, cheat!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 17:11

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 22 november 2001 17:49 schreef EvilPlatypus het volgende:

[..]

Niet zo negatief, gewoon even je DAC in je JVC opzoeken, een extra buffer aanbrengen tussen die DAC en de feed en net na de buffer de volledige RIO zonder z'n RAM gooien. Genoegen nemen met het feit dat een audio CD nu 10 seconden trager reageerd en je MP3tjes werken prima *D
Maar hij wil MP3's van CD afspelen, dus je zal moeten zorgen dat de RIO bij het filesystem van de CD kan, aangezien een audio CD speler iets anders in elkaar zit dan een CD-ROM drive zal je eerst die moeten aanpassen zodat hij ook data kan lezen, verder moet je een microprocessor hebben die het ISO9660 filesystem kan decoden en de files naar de mp3 decoder chip van de RIO kan sturen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 14:17
Hte lijkt mij ook niet echt makkelijk, kun je niet zo;n bandje gebruiken of zo'n nieuwe type autoradio kopen (1 met mp3speelfunctie ingebouwd). Dat lijkt me veel makkelijker en veiliger dan wat je nu wil...

Ik wens je iig veel suc6 met het voltooien, en als het gelukt is eis ik foto's :9

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 18:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Maar hij wil MP3's van CD afspelen, dus je zal moeten zorgen dat de RIO bij het filesystem van de CD kan, aangezien een audio CD speler iets anders in elkaar zit dan een CD-ROM drive zal je eerst die moeten aanpassen zodat hij ook data kan lezen, verder moet je een microprocessor hebben die het ISO9660 filesystem kan decoden en de files naar de mp3 decoder chip van de RIO kan sturen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/smilies/worship.gif

Verwijderd

Topicstarter
OKay ten eerste mijn excuses voor de onbreking. (mijn late reply dus)
Ik heb contact opgenomen met JVC voor eventueele info over de bouw van de radio. Ze waren niet bereid deze te geven. Wel mijn complimenten voor hun snelle reactie, echter jammer dat ze niet mee willen werken.

Verder ben ik overtuigd en besef ik dat dit onmogelijk is. Dus dan moet ik maar voor zo'n grapje gaan die je kunt aansluiten op je cd-wisselaar van je autoradio.
Pagina: 1