Ik probeer al een paar dagen om simpelweg sendmail te configureren op mijn redaht 7.0 bak. (pentium 200MMX met twee netwerk kaarten, eth0=chello ip, eth1=192.168.0.1)
Ik heb de nieuwe software geinstalleerd sendmail-8.12.rpm (dacht ik) en ook de bijbehorende sendmail-cf-8.12.rpm. Na de default installatie probeerde ik mijn eerste mailtje te versturen maar al gauw stond in de log's : DNS Data Error.
Dus heb ik de sendmail.cf file aangepast en de volgende regels toegevoegd.
define(`SMART_HOST',`smtp2.arnhem.chello.nl')dnl
MASQUERADE_AS(chello.nl)dnl
Als ik nu mail verstuur vanaf mijn linux bak (hij gebruikt dan root@localdomain als relay)
Nu kan er wel een SMTP server gevonden worden die reageerd, maar vervolgens wil sendmail dat mijn host waarmee ik de mail verstuurd terug traceren (relay hoost lookup) maar dit gaat fout, om dit te omzeilen moesten er nog een paar regels worden toegevoegd aan de sendmail.cf
FEATURE(allmasquerade)dnl
FEATURE(masquerade_envelope)dnl
FEATURE(`access_db',`hash -o /etc/mail/access')dnl
Helaas had dit geen effect, sendmail blijft in de mist gaan bij de check om de sending host (relay host) terug te vinden.
Op het net is hier helaas ook te weinig nuttige info over te vinden. ik kom steeds uit op een sendmail howto van een oudere versie 8.9 dacht ik. Hier wordt een voorbeeld gegeven en beschrijft exact mijn situatie hier. maar dit werkt weer niet voor sendmail 8.12 , nu wil sendmail niet meer starten
sendmail.cf waar ik het nu over heb is volgend.
divert(-1)
include(`/usr/lib/sendmail-cf/m4/cf.m4')
OSTYPE(`linux')dnl
define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')
undefine(`UUCP_RELAY')dnl
undefine(`BITNET_RELAY') dnl
FEATURE(redirect)dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(local_procmail)dnl
FEATURE(nouucp)dnl
MAILER(procmail)dnl
MAILER(smtp)dnl
Kan iemand mij verder helpen ? Ik zit muur vast ...
Ik heb de nieuwe software geinstalleerd sendmail-8.12.rpm (dacht ik) en ook de bijbehorende sendmail-cf-8.12.rpm. Na de default installatie probeerde ik mijn eerste mailtje te versturen maar al gauw stond in de log's : DNS Data Error.
Dus heb ik de sendmail.cf file aangepast en de volgende regels toegevoegd.
Als ik nu mail verstuur vanaf mijn linux bak (hij gebruikt dan root@localdomain als relay)
Nu kan er wel een SMTP server gevonden worden die reageerd, maar vervolgens wil sendmail dat mijn host waarmee ik de mail verstuurd terug traceren (relay hoost lookup) maar dit gaat fout, om dit te omzeilen moesten er nog een paar regels worden toegevoegd aan de sendmail.cf
Helaas had dit geen effect, sendmail blijft in de mist gaan bij de check om de sending host (relay host) terug te vinden.
Op het net is hier helaas ook te weinig nuttige info over te vinden. ik kom steeds uit op een sendmail howto van een oudere versie 8.9 dacht ik. Hier wordt een voorbeeld gegeven en beschrijft exact mijn situatie hier. maar dit werkt weer niet voor sendmail 8.12 , nu wil sendmail niet meer starten
sendmail.cf waar ik het nu over heb is volgend.
divert(-1)
include(`/usr/lib/sendmail-cf/m4/cf.m4')
OSTYPE(`linux')dnl
define(`confDEF_USER_ID',``8:12'')
undefine(`UUCP_RELAY')dnl
undefine(`BITNET_RELAY') dnl
FEATURE(redirect)dnl
FEATURE(always_add_domain)dnl
FEATURE(use_cw_file)dnl
FEATURE(local_procmail)dnl
FEATURE(nouucp)dnl
MAILER(procmail)dnl
MAILER(smtp)dnl
Kan iemand mij verder helpen ? Ik zit muur vast ...