Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
De moderatiequeue is het probleem niet eens, eerder een symptoom. Want de reacties in de modqueue zijn überhaupt nog niet gemod; je schrikt pas als je de wél gemodde reacties ziet...
/me heeft nu 44 punten en wil die voor de zekerheid even bewaren.

Never stop seeking what seems unobtainable...
was eergisteren en toch te laat.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
[sub]EDIT: Heb een de ModQ een beetje korter gemaakt. Vanavond ga ik voor deel 2
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
oplossing: niet reageren!! (maar dat is natuurlijk een beetje teveel gevraagd voor BeavesOp donderdag 22 november 2001 14:05 schreef Beaves het volgende:
Ik heb wel veel (1000+) modpoints, alleen post ik redelijk veel in de diverse nieuwsitems waardoor ik die punten niet kan gebruiken wat af en toe heel irritant is. (Vooral in de diverse MS en Intel/AMD postings).
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
hehehOp donderdag 22 november 2001 17:12 schreef mr_a het volgende:
[..]
oplossing: niet reageren!! (maar dat is natuurlijk een beetje teveel gevraagd voor Beaves![]()
)
kloon tje nemen
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik kijk tegenwoordig maar niet meer in de Q, want daar wordt ik bij vlagen redelijk depressief van. Mede in acht genomen dat als er zoveel ongemod in de Q staat dat de wel gemodde reacties in desbetreffende draden dan vaak dramatisch staan. *zucht*
Er stelt zich op den duur gewoon een nieuw evenwicht in.
dat er af en toe verkeerd beoordeeld wordt kan ik wel behapstukken, waarschijnlijk is dat een ergernis die eenieder heeft, soms lees ik zo'n reactie nog eens na en besluit dat ik wat beter op spelling en zinsbouw moet letten, soms is er gewoonweg sprake van foute beoordelingen (maar hierbij moet opgemerkt worden dat die meer meetellen juist als er te weinig gemod wordt, van een reactie met 8 beoordelingen kan je ervan uitgaan dat dit een redelijk goed beeld geeft hoe je post gewaardeerd wordt)
een belangrijke verandering zou wat mij betreft moeten zijn dat het moderatiewerk zelf ook direct mee zou moeten tellen met je Karma, een goed moderatie systeem houdt Tnet in leven, voorkomt dat de horden van 'Attila de Troll' en 'Dzjengis Flame' de zaak hier niet overnemen.
nu is dat hoogstens indirect door tweakotine, maar kan me voorstellen dat 250 gemodde mod-points je ook een puntje karma drbij opleveren, een ander idee is misschien om niet gemodde modpoints als negatief karma te laten tellen, iemand die dus veel post en daarvoor redelijke scores haalt, echter zelf niet de tijd neemt om gewoon te modden zal dan minder snel stijgen in Karma, hoe meer karma je hebt hoe meer modpoints je krijgt, dus zal je ook meer werk moeten doen dit te behouden, tot je op een gegeven moment op een break even punt komt.
wat ook een minder puntje is, is de huidige methode van 'weging' van de post die niet meegenomen wordt in je modpoints, als je modereerd op een oudere post die gewoonweg fout staat kost dat je een heel punt, ook wanneer je moderatie slecht voor 0.50 wordt meegenomen, dat is in zekere mate mensen bestraffen die alsnog de moeite doen te proberen oudere, maar verkeerd gemoddereerde posts goed te zetten.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Een 'probleempje' dat hier dan om de hoek komt kijken is, dat je niet weet of iemand zijn modpunten 'goed' of 'fout' gebruikt.Op donderdag 22 november 2001 22:52 schreef RM-rf het volgende:
Het ontbreken van moderaties is momenteel bij mij ook de grootste ergernis. Keek net nog naar de laatste tien posts die ik gedaan heb, daarvan waren 4 niet beoordeeld (laatste reactie had ik gisterochtend geplaatst. Dus naw blijft dat zo)
Dat er af en toe verkeerd beoordeeld wordt kan ik wel behapstukken. Waarschijnlijk is dat een ergernis die eenieder heeft; Soms lees ik zo'n reactie nog eens na en besluit dat ik wat beter op spelling en zinsbouw moet letten, soms is er gewoonweg sprake van foute beoordelingen, maar hierbij moet opgemerkt worden dat die meer meetellen juist als er te weinig gemod wordt.
Van een reactie met 8 beoordelingen kan je ervan uitgaan dat dit een redelijk goed beeld geeft hoe je post gewaardeerd wordt)
Een belangrijke verandering zou wat mij betreft moeten zijn dat het moderatiewerk zelf ook direct mee zou moeten tellen met je Karma, een goed moderatie systeem houdt Tnet in leven, voorkomt dat de horden van 'Attila de Troll' en 'Dzjengis Flame' de zaak hier niet overnemen.
Nu is dat hoogstens indirect door tweakotine, maar kan me voorstellen dat 250 gemodde mod-points je ook een puntje karma drbij opleveren.
Uhh, ergens zie ik dat niet zitten (waar weet ik nog niet.)Een ander idee is misschien om niet gemodde modpoints als negatief karma te laten tellen, iemand die dus veel post en daarvoor redelijke scores haalt, echter zelf niet de tijd neemt om gewoon te modden zal dan minder snel stijgen in Karma, hoe meer karma je hebt hoe meer modpoints je krijgt, dus zal je ook meer werk moeten doen dit te behouden, tot je op een gegeven moment op een break even punt komt.
Iig is je karma een afspiegeling van de 'kwaliteit' van je reacties. Momenteel dan wel niet een al te beste, maarja
Uh, dat kloptWat ook een minder puntje is, is de huidige methode van 'weging' van de post die niet meegenomen wordt in je modpoints. Als je modereerd op een oudere post die gewoonweg fout staat kost dat je een heel punt, ook wanneer je moderatie slecht voor 0.50 wordt meegenomen. Dat is in zekere mate mensen bestraffen die alsnog de moeite doen te proberen oudere, maar verkeerd gemoddereerde posts goed te zetten.

Lullig 'detail' hierin is, is dat _waarschijnlijk_ juist de 'verkeerde moddereters' degenen zijn die de eerste modpuntjes uitdelen. (maar om nou bij 0.3 te beginnen, en dan omhoogwerken naar 1 is een beetje raar
Uiteindelijk zal je het het zover moeten krijgen dat er 'alleen' maar serieuze moddereters overblijven. Dit is dan wel een utopie, maar iig wel een 'nobel streven'.
Ik hoop dat het voorstel, hedenmiddag/avond door Dhr. Thor neergelegd (geholpen door de PM) enig licht in donkere dagen kan laten schijnen
Stijl van quote 'ietsjes' aangepast; Enters toegevoegd, sommige komma's in punten veranderd, en zinnen met hoofdletters begonnen
interessant dat je dat ter sprake brengt;Op vrijdag 23 november 2001 00:07 schreef Jaymz het volgende:
Een 'probleempje' dat hier dan om de hoek komt kijken is, dat je niet weet of iemand zijn modpunten 'goed' of 'fout' gebruikt.
Tnet heeft een heel grappig en interessante oplossing ooit eens gebracht om te controleren op 'verkeerde' moderaties: de Metamod-bot
maar uit de recente plannen meen ik op te maken dat Femme misschien met het idee speelde deze weg te halen, nu de PM die taak over zou nemen (dat laatste betwijfel ik sowieso, me dunkt dat de taak van de PM niet is om specifieke moderaties zelf te controleren, maar de beoordeling zelf in de gaten te houden)
ik kan me eerder voorstellen dat je zou gaan pogen de meta-modbot uit te breiden, niet enkel op -1 flamebait en troll checken, maar juist op de algemene teneur in iemands moderaties: als een mod een -1 geeft aan een post op 2, en deze komt alsnog op 3, valt er een gerede twijfel te plaatsen bij de motivatie van de mod, zoiets zou strafpunten op kunnen leveren.
natuurlijk is zoiets afhankelijk van voldoende en in meerderheid juiste moderaties.
een automatisch systeem vereist geen verdere persoonlijke inzet, en nadeel is mogelijke server- en db-belasting, maar door deze buiten piekuren te draaien kun je misschien wel wat beheerbaars maken
he gatsie serieus ...Uiteindelijk zal je het het zover moeten krijgen dat er 'alleen' maar serieuze moddereters overblijven. Dit is dan wel een utopie, maar iig wel een 'nobel streven'.
en ook nog eens 'alleen'
mwoh, Attila de Troll is een fijne vent, die ook nog eens toffe liedjes weet te zingen, mag er van mij best bijzitten hoor, zolang ze maar in de minderheid blijven en er genoeg moderatieforce is zodat posters geen motivatie verliezen hun moeite te doen kwalitatieve en toevoegende post te schrijven.
dat is uiteindelijk volgens mij de plek van het modereren, een 'belangrijke bijzaak', maar als die verslonst haalt dat wel heel Tnet naar beneden
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Alleen komt daar ook weer een 'klein' probleempje bij kijken:
ServerLoad.
De momentele plannen zijn dat de PM 'kan' metamodereren, maar dit aleen zal doen op 'vermoeden' of uitkomsten van de modbot.
Persoonlijk ben ik erop tegen dat de bot verdwijnt (hetgeen ik ook duidelijk heb gemaakt
Een slimme jo-jo deelt dus overgewaardeerd's uit, en ontsnapt aan de mazen van het metamodbotnet.
Over de PM:
Jah, de primaire taak van de PM is idd de moderaties. Vandaar we 'de PM' ook hebben opgedeeld in een 'moderatief' en 'administratief' deel.
Het moderatief deel is onderhand wel redelijk uitgewerkt (maar moet nog eens een keer _goed_ omschreven worden
Het administratief deel loopt daar iets op achter, maar gaat ook de goede kant op. Alleen verwacht ik dat over de invulling, en werking nog niet het laatste woord geproken is.
Feitelijk zal de PM (het moderatief deel) genoeg 'dingen' ter hande krijgen om reacties op de juiste score te krijgen, zonder het modsysteem in gevaar te brengen voor 'laksheid'. (Daar is iets leuks voor verzonnen, al zeg ik het zelf
De administratieve kant van het verhaal heeft momenteel de 'symptoonbestrijdende' tools in handen (alsmede wat ingrijpendere tooltjes).
Hoe we die twee 'kanten' uiteindelijk gan verdelen is nog niet helemaal duidelijk (voor mij wel, maarja ik kan vrij weinig beslissen
Vandaar 'concretere' uitspraken mijerzijds nog wachten op het 'gehele plaatje'. Sommige dingen zijn namelijk alleen uit te leggen als je het hele plaatsje kent, en juist daarover moeten de neuzen nog dezelfde kant op komen te staan