3 x XP, maar 2 in netwerk te zien

Pagina: 1
Acties:

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
We hebben hier 3 pc's in een netwerk via een hub, hub is aangesloten op kabelmodem. Nu is het probleem dat van die 3 pc's maar 2 pc's in het interne netwerk te zien zijn. Internet werkt wel op alle 3 de pc's. Het kan toeval zijn maar de pc die niet te zien is heeft een ISA netwerkkaart en de andere 2 een PCI, kan het daar aan liggen of zie ik iets anders over het hoofd?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55
Je ziet waarschijnlijk iets anders over het hoofd. :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Dus 1 PC ziet de 2 anderen niet, en de 2 anderen zien die 1ne niet? Maar alle 3 kunnen wel op internet? Dan gok ik ff op een andere IP reeks/submask op de 'verdwenen' pc. Maar met zo weinig info is dat echt een wilde gok.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik lees dat de HUB aangesloten is op het kabel modem :?
Je bedoeld van chello ofzo :? Levensgevaarlijk ;)

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Wat ook kan zijn is dat je misschien op die ene PC een typo hebt gemaakt in de workgroup.
(heb ik ook eens gehad.... was sindsdien opgelost)

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

als je een XP als update hebt geinstalleerd zou ik een schone installatie doen, want de update gaat meestal mis!!

There's no place like 127.0.0.1

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 07:52 schreef Fox-Web het volgende:
Ik lees dat de HUB aangesloten is op het kabel modem :?
Je bedoeld van chello ofzo :? Levensgevaarlijk ;)
Kabelmodem van @home, zo wordt verteld dat het gedaan moet worden, ik heb al vaker gehoord dat het gevaarlijk is maar ik heb nergens last van en firewall staat aan, zit wel te denken om er een router tussen te zetten.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 09:07 schreef MatHack het volgende:
als je een XP als update hebt geinstalleerd zou ik een schone installatie doen, want de update gaat meestal mis!!
Zijn alle 3 schone installaties

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 07:49 schreef Sepans het volgende:
Dus 1 PC ziet de 2 anderen niet, en de 2 anderen zien die 1ne niet? Maar alle 3 kunnen wel op internet? Dan gok ik ff op een andere IP reeks/submask op de 'verdwenen' pc. Maar met zo weinig info is dat echt een wilde gok.
Ik geloof dat die ene pc inderdaad op een ander submask zit, is daar iets aan te doen of niet?

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 17:38 schreef Henkie20nl het volgende:

[..]

Ik geloof dat die ene pc inderdaad op een ander submask zit, is daar iets aan te doen of niet?
Weet iemand dit?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Subnet aanpassen??
Configuratiescherm -> Netwerk -> LAN connectie -> Properties -> TCP-IP properties -> Subnetmask aanpassen (in de meeste gevallen is dat 255.255.255.0)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op vrijdag 23 november 2001 13:31 schreef blackd het volgende:
Subnet aanpassen??
Configuratiescherm -> Netwerk -> LAN connectie -> Properties -> TCP-IP properties -> Subnetmask aanpassen (in de meeste gevallen is dat 255.255.255.0)
Ja dat snap ik, maar doet internet het dan nog via het toegewezen ip-adres?

Verwijderd

Ja, tuurlijk en anders ff die sub ook aanpassen!!
Pagina: 1