[FreeBSD] Hoe krijg ik /bin terug?

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Vraag me niet hoe, want dan heb ik 6 pagina's nodig om het uit te leggen, maar er zijn een aantal bestanden (grep, tar e.d.) verwijderd uit de /bin directory van mijn server. Ik durf dat ding dus niet te rebooten, want dat ben ik bang dat 'ie belangrijke boot files mist.

Hoe krijg ik die bestanden terug? Kan ik gewoon het /bin package opnieuw installen met /stand/sysinstall? Ik draai 4.4 btw

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

jep

Een 'bin' package lijkt me niet te bestaan, maar het is te proberen :)

Mischien ken je iemand die ook FBSD 4.4 heeft en kan hij /bin voor je intarren en sturen? Je kunt hem alleen niet untarren :D

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Nee, je hebt gelijk het heet geen bin package. Maar je kunt wel via /stand/sysinstall die bin package (ik weet echt geen ander woord) opnieuw installeren via custom install geloof ik... Zou dat gaan?

BTW: Iemand hier met FreeBSD4.4??

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op donderdag 22 november 2001 06:49 schreef wzzrd het volgende:
Vraag me niet hoe, want dan heb ik 6 pagina's nodig om het uit te leggen, maar er zijn een aantal bestanden (grep, tar e.d.) verwijderd uit de /bin directory van mijn server. Ik durf dat ding dus niet te rebooten, want dat ben ik bang dat 'ie belangrijke boot files mist.

Hoe krijg ik die bestanden terug? Kan ik gewoon het /bin package opnieuw installen met /stand/sysinstall? Ik draai 4.4 btw
Ja FreeBSD 4.4 is great.

Misschien moet je met cvsup ff alle systeemsources ophalen kost zo'n 300 meg in /usr (tenzij je deze al bij het intalleren hebt meegeinstalleerd)

doe in /usr/src een make world (of in 2 delen make buildworld en make installworld) je hele basis os word nu van source af aan weer gecompiled.

!!!! -> maak dan een useraccount aan waar je standaard onder werkt en SU naar root alleen als je admin stuff wilt doen !!!!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
haha ik ken dit, op een gegeven moment was ik ls kwijt > foutje :+ en dat is best lastig :p

Maar er is inderdaad een package met de /bin, maar ik dacht dat deze ook files overschreef in /etc > stel dus je config files veilig ;)

dan gaat men naar /stand/sysinstall > configure > Distributions en dan selecteer je Bin. Als het goed is moet dat hem zijn, ik wil het hier alleen niet uittesten ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Kan één van de heren 4.4 draaiers misschien ff hun /bin directory op ftp gooien?

puterwzzrd@Hotmail.com

Verwijderd

Post anders even je oplossing .. handig voor de Tweakers KB

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Als je iemand anders zijn /bin meuk gebruikt is het maar de vraag of het werkt.

Als je nl. aan het CVSuppen/make world'en bent geweest heb een andere kernel, en werken veel apps al niet meer :(

Je moet dus iemand hebben met een standaard install ;)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Ik ben niet aan het cvsuppen geweest. Daarnaast gaat het niet om hoe je je kernel compileerd, maar om welke sources je gebruikt. Iemand die dus gewoon een 4.4 install heeft, is dus goed (PLZ!)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
grep, tar enzo staan niet in /bin. Wat ben je precies kwijt? deze programma's heb je echt niet nodig om te booten

Daarnaast is het make buildworld'en niet genoeg, je zou dan ook een nieuwe kernel moeten maken.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Dan toch het verhaal:

bij het testen van wat scripts moest een /home/bla/bin directory worden gemaakt. Scripts werkten niet (goed) en ik typte in frustratie rm -R bin
Tenminste dat denk ik nu, want eerst dacht ik per ongeluk /bin getypt te hebben. Tar en grep werken iig niet meer. Ik dacht dat die in /bin stonden, maar het kan natuurlijk ook /usr/local/bin of /usr/bin geweest zijn. Dom. Ik heb echt geen idee. Goed dat is dus het verhaal, wat is nu de oplossing???

Heb ff op mijn andere (4.3) BSD bak gekeken, en tar en grep staan in /usr/bin. Die moet ik dus hebben.

(Overigens is /usr/bin weer niet helemaal leeg. Het lijkt erop dat alleen tar, grep, gzip etc. weg zijn, maar fetch, su, ssh e.d. zijn er nog)

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Voor iedereen die geholpen heeft: thanks!
Gelukkig zijn 4.4 systemen binary compatible met 4.3 systemen :) en daar had ik er al eentje van :) Gelukkig :D

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
EDIT: Laat maar! :)
Pagina: 1