Computer 24u/d aan laten voor DPC

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
Ik was ook ooit zo iemand die mijn computer dag en nacht aan liet staan voor die maffe koe.
Doe dat nu niet mensen, het kost zoveel energie! Vergeet die plaats van je op de ranglijst.
Het kost je (ouders, werkgever) geld en het ergste is nog het milieu.
Ik weet dat de helft van jullie nerds nooit aan voortplanten toekomt, maar doe het dan voor mijn nageslacht! :-)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op donderdag 22 november 2001 03:52 schreef Dr. Vork het volgende:
Ik was ook ooit zo iemand die mijn computer dag en nacht aan liet staan voor die maffe koe.
Doe dat nu niet mensen, het kost zoveel energie! Vergeet die plaats van je op de ranglijst.
Ik weet dat de helft van jullie nerds nooit aan voortplanten toekomt, maar doe het dan voor mijn nageslacht! :-)
Op zich ben ik het helemaal met je eens, maar vertel eens, heb je thuis een afwasmachine of was je zelf af, want zo'n ding kost aardig wat meer energie als ik mij natuurkunde boek mag geloven.
* JustMe verwacht trouwens wel dat ie aan voortplanten toekomt, ooit :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
Op donderdag 22 november 2001 06:00 schreef bram538 het volgende:

[..]

Op zich ben ik het helemaal met je eens, maar vertel eens, heb je thuis een afwasmachine of was je zelf af, want zo'n ding kost aardig wat meer energie als ik mij natuurkunde boek mag geloven.
* redwing verwacht trouwens wel dat ie aan voortplanten toekomt, ooit :)
Een gemiddelde afwasmachine zal per jaar minder energie verbruiken dan je PCtje die 24 uur/dag aan staat (een afwasmachine staat nl. veel minder aan).
Een gemiddelde PC (uitgaande van 100 W gemiddeld kost ongeveer f 500,- )

* redwing is ook al hard aan het oefenen, en denkt dat dat ook wel gaat lukken ;)

[removed]

Verwijderd

Ik heb me al 2x voortgeplant, en daarnaast heb ik ook nog een dubbele tariefmeter voor de stroom... :)

Het heeft me echter wel een voeding gekost á F. 119,-- :(

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
...
Wij zitten thuis op groene stroom, dus bevorderen wij het aanleggen van Windmolens.
Het grootste deel van de dag staat monitor/printer/scanner/geluidsset uit, dat scheelt al 2/3 van het totaalverbruik van de PC.

Als jij zo aan het milieu denkt dan gooi je toch ook je auto weg, ga je op sprokkelhout koken en doe je de inductieplaat het huis uit.
Hoe kan jij uberhaupt op internet komen zonder een electriciteits-veelvraat-computer :? :)
M.a.w. Ik heb het zelf een keer berekend en het kost me bijna niks.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als er iets slecht is voor de toekomst en het milieu dan is het wel voortplanten!
De wereld is al redelijk overbevolkt, en dat wordt alleen maar erger met alle gevolgen van dien: houtkap, meer energieverbruik, honger en armoede etc.
Kortom: ik denk dat een kind meer energie kost (letterlijk en figuurlijk) dan dat ene koetje van mij ;)

Intentionally left blank

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Als je op een boerderij woont heb je meestal wel zo'n windmolen in de backyard. Dat is toch echt groenestroom. Aangezien we toch allemaal boeren zijn :9

• DSmarty
  • Niet online
Crisp --> Amen :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb m echt niet 24/dag aanstaan voor alleen dat koetje (eccp109) maar wat 230v kosten betreft, dat loopt in zo'n jaar nog best op ik ben er wel een kleine 2300,- (!) aan kwijt voor een aantal servers.
Maar vergeet ff 1 ding niet met dat wasmachine voordeel, dat ding gebruikt zo'n 15min lang al ruim 3500 watt, terwijl een standaard pc rond de 85 watt gebruikt in "rust" met 100% cpu. niet dat een pc dan minder gebruikt, maar ik vind je vergelijking niet echt ehh.. vergelijkend :) .

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Op donderdag 22 november 2001 09:07 schreef crisp het volgende:
Als er iets slecht is voor de toekomst en het milieu dan is het wel voortplanten!
idd, sluit ik me volledig bij aan.
(Ik heb niets tegen kinderen overigens)

DPC Team ColdFusion

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Leuke discussie, misschien moet DPC zich inzetten voor het milieu :)
Naamsverandering!!! :P

• Lord_Thunderball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik heb daarom ook geen kind, maar een pc die 24 uur aanstaat. Niet altijd met een koe, maar ik haat gewoon (re)Booten vandaar dat mijn systeem nooit uit gaat.

rc5 Stats || Matrix info

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik ben ook voor het milieu en heb me daarom ingeschreven bij Ecologyfund.com en klik daar om bomen te redden.

Dat zouden meer mensen moeten doen! (nadat ze lid zijn geworden van Dutch Power Cows natuurlijK!)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik neem aan dat meneer geen dikke auto a 60kW rijdt? Daar kun je namelijk aardig wat computers van laten draaien. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• redwing
Valt me wel op dat er hier heel veel mensen zijn die allemaal redenen verzinnen waarom hun PCtje aan laten staan toch niet zoveel stroom kost :)
Ach, merk je wel af als je het helemaal zelf mag gaan betalen (alhoewel ik ze zelf ook nog steeds vaak aan laat staan)

[removed]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 16:43 schreef redwing het volgende:
...
Ik betaal het ook zelf.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op donderdag 22 november 2001 17:30 schreef DukeBox het volgende:

[..]

Ik betaal het ook zelf.
Second that!

Ik mag het ook allemaal zelf betalen, dusja... als ik mezelf ermee in problemen breng voel ik zelf daar de gevolgen van... :)

D3 char(s)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Voorlopig denk ik aan kleine koetjes maken en opvoeren, oops, opvoeden bedoel ik.

>:)

Kindjes maken is wat dat betreft (voor mij als man zijnde) wat makkelijker technisch en lichamelijker gezien, maar ik ben nog jong dus dat komt er ook ooit nog wel eens van.

Een kudde }:O bijelkaar kweken vin ik nu nog even belangrijker.

Verwijderd

ik heb ooit eens in een of andere krant gelezen dat computer nerds (wij dus) tussen de 150% en de 200% meer seks (met vrouwen) heeft dan "normale" mannen/jongens dus dat ik me geen zorgen maak over mijn voortplanting

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 08:56

Servowire

prutser:~#

WAAR gaat dit over :? :?

Wat heeft voortplanting met DPC te maken

met papier mache kun je alles maken!!

• Blistimo
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op donderdag 22 november 2001 18:25 schreef Fritzz het volgende:
ik heb ooit eens in een of andere krant gelezen dat computer nerds (wij dus) tussen de 150% en de 200% meer seks (met vrouwen) heeft dan "normale" mannen/jongens dus dat ik me geen zorgen maak over mijn voortplanting
Is dat dan daadwerkelijk lichamelijk of voornamelijk virtueel?

Enne, waar koop ik een vrouw? :+

D3 char(s)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 18:33 schreef Blistimo het volgende:

[..]

Zal wel virtueel zijn als ik zo jouw reactie lees Bliss :+

• EWS99
  • Laatst online: 22-05 23:46
Wat zou een P120 met een load van ongv 0.05,0.05,0.05 en freesco, zonder toetsenbord, monitor ongv, aan vermogen trekken? (zonder koeler, en een hdd die na 3 min uitgaat)
Enne wa kost da per jaar?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 18:33 schreef Blistimo het volgende:

[..]

Ja, waar, oh waar... :+ :+
p.s. laatst mijn auto wegegdaan, dus laat 'm lekker 24/7 doorvlammen... *D *D

• AttiX
  • Laatst online: 19:17
Voor jou nageslacht? Worden dat dan ook van die sjaggie lui die zonder enige onderbouw andere mensen voor nerd uitschelden? Daar ga ik het milieu niet voor sparen... :)

Verwijderd

Voortplanten ???

Ik ben druk bezig....jonge lammetjes zat

Moooohhhhh

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lammetjes?? van een koe??

• DSmarty
  • Niet online
... back 2 topic plz :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 20:33 schreef DSmarty het volgende:
... back 2 topic plz :)
Geef mij maar sex, veel en goed :+ :+ :+

Verwijderd

Als het op mijn server draait. Die moet toch 24/d aan staan :)

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 21:16

_soh

Op donderdag 22 november 2001 20:22 schreef sjorsv het volgende:
lammetjes?? van een koe??
Ik denk dat onze natuurvriend iets vergeet. Die kinderen die jij aan het maken bent, laten we zeggen 3, die gaan straks gelijk van hun eerste zakcentje een koe kopen, en zo waren er 1+3=4 Wie is er dan natuurvriendelijk bezig?

(Ik denk dat hij dat ook met lammetjes bedoelde)

Lightning_crew

• goddijn
  • Laatst online: 01-05-2021
Als je het een maffe koe vindt, laat 'm dan uit... Ik vind het wel een prettig idee dat dat apparaat niet staat te dutten maar dat het in plaats daarvan hard werkt voor iets dat ik nuttig vind.
Je ademt zelf zuurstof in, ook zonde van het milieu? Ik betaal mijn eigen energie, en die van mij moeder van wie de pc ook aan UD werkt en de pc voor mijn jongste dochter van 19 draait al UD units.
Ik weet dat de helft van jullie nerds nooit aan voortplanten toekomt
Nee die tijd heb ik waarschijnlijk wel gehad...

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

hmmm milieu ....

ik kom uit een goed milieu daarom steek ik nog een peuk op en bestel nog vurenhout-kozijnen, ik laat m'n auto morgenochtend een kwartier draaien voor het geval ik moet krabben...en ik doe niet aan gescheiden afval :P

oftewel laat mij het lekker zelluf uitzoeken, m'n Gnomert draait 24/7 en daar hellup ik ook mensen mee :Z

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ok, als je je topic met zulke teksten begint vraag je er ook om... |:(

Maar serieus, Dr. Vork heeft een goed punt. Als je een server hebt draaien en dat moet 24/7, soit. Als je van 9 tot 17 alleen MS Word draait, dan is t ook hardstikke prima dat er koediboes naast worden gekraakt. Maar je PC ervoor aan laten staan is wel onnodige belasting van t milieu ja.

Bedenk dat elke kWh energie die je PC verbruikt er meer dan twee zijn in de electriciteitscentrales. En bedenk dat, als je, stel, 8u per dag aan je PC zit, de moeite van aan- en uitzetten je zomaar een dikke 300 piek oplevert (uitgaande van ergens eerder genoemde 500 guldens).

Dat iemand geen zin heeft in booten, daar kan ik al helemaal niet bij.... Je kan ook leren je boot-proces te optimaliseren (ja ik ben een nerd.... ik kick op de brute bootsnelheid van een goed getunede P90 met Win98SE), lijkt me bevredigender dan toegeven dat je lui bent...

• Dr. Vork

Dr. Vork

Topicstarter
Sommige mensen hier kunnen het topic blijkbaar niet lezen: Computer 24u/d aan laten voor DPC. Daar bedoel ik mee, enkel en alleen voor DPC. Ik ben echt niet zo'n heilige op milieu gebied. Want ook draait DPC op een server die 24/7 aanstaat verbruikt die meer energie, maar daar heb ik het niet over. Ik bedoel ook niet dat je je computer voor elke 10 minuten dat je zit te schijten of zo uit moet zetten.
Maar denk eens even na wat een computer te veel verbruikt als je dat ding 24 uur per dag aan hebt staan, terwijl je dat ding maar 6 uur per dag gebruikt.
Ik heb eens een keer een programma op Discovery of National Geographic gezien over energie, daar rekenden ze voor hoeveel kilo kolen er voor elke morgen een boterhammetje roosteren opgestookt moesten worden. Nou daar verschoot ik van, jammer dat ik het jullie niet kan voorrekenen.
Ik wil hier niemand iets opdringen, maar alleen maar wat duidelijk maken, wat je er mee doet moet je zelf weten.

Wat betreft dat grapje over dat nageslacht: Ik had geen idee dat er zoveel zouden happen.

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Op vrijdag 23 november 2001 03:10 schreef NightHawk het volgende:
hmmm milieu ....

ik kom uit een goed milieu daarom steek ik nog een peuk op en bestel nog vurenhout-kozijnen, ik laat m'n auto morgenochtend een kwartier draaien voor het geval ik moet krabben...en ik doe niet aan gescheiden afval :P

oftewel laat mij het lekker zelluf uitzoeken, m'n Gnomert draait 24/7 en daar hellup ik ook mensen mee :Z
MilieuvervuilerT!! :+
Op vrijdag 23 november 2001 03:49 schreef John_Glenn het volgende:
Maar serieus, Dr. Vork heeft een goed punt. Als je een server hebt draaien en dat moet 24/7, soit. Als je van 9 tot 17 alleen MS Word draait, dan is t ook hardstikke prima dat er koediboes naast worden gekraakt. Maar je PC ervoor aan laten staan is wel onnodige belasting van t milieu ja.
Helemaal mee eens, maar toch, ik als persoon in een klein teampje laat mijn pc toch aan om toch nog wat results te hebben, als ik nou in een idioot groot team zat, ja dan maakt die homepc van 500 mhz geen reet uit.
Mijn papa vind ut trouwens wel idioot dat dat ding altijd aanstaat, en hij heeft groot gelijk :P
ALs ik wat ouder wordt gaat ie wel weer uit snachts :)
Op vrijdag 23 november 2001 04:33 schreef Dr. Vork het volgende:
Wat betreft dat grapje over dat nageslacht: Ik had geen idee dat er zoveel zouden happen.
Heheh, dat zegt toch wel wat heh :P

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik laat mijn compu dus niet dag en nacht aanstaan voor een maffe koe, misschien is het ouderwets, naar mijn computer altijd aan is heel makkelijk, ook al is de boot tijd weinig, ik heb nu iig geen tijd nodig om alle sites enzo te openen iedere dag enz, maar ja ach dat ben ik

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een uptime van 90 dagen is ook wel kicken eigenlijk :)

Intentionally left blank

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 23 november 2001 13:17 schreef Ikarus het volgende:
Ik laat mijn compu dus niet dag en nacht aanstaan voor een maffe koe, misschien is het ouderwets, naar mijn computer altijd aan is heel makkelijk, ook al is de boot tijd weinig, ik heb nu iig geen tijd nodig om alle sites enzo te openen iedere dag enz, maar ja ach dat ben ik
hmmm, ehh... ooit van overwinteren gehoord? (Ook wel bekend als hibernation mode :) ) Is stuk zuiniger en best stoer om te hebben.

Verwijderd

Ik weet dat de helft van jullie nerds nooit aan voortplanten toekomt
klopt, een helft van mij komt nooit aan voortplanten toe

maar goed er was toch ook een project tegen kanker en stel nu dat hier iets uit kwam rollen waarmee de wetenschap weer een stapje verder kan

ben ik toch blij er een paar honderd gulden ingestopt te hebben

en stel je eens voor dat al die nerds (waar jij over spreekt) een andere hobby moeten zoeken of wel aan voortplanten gaan doen

wil ik niet weten hoe de wereld er dan uit gaat zien

maar je hebt ook wel gelijk

eigenlijk zouden we allen maar zinnige dingen moeten doen

ik pak me nog een biertje

draai me nog een sjaggie

en droom lekker verder

Verwijderd

Als je moet kiezen tussen een comp die 24/7 aan staat en een kind is de keuze snel gemaakt.

Maar ff serieus, je laat je comp niet alleen voor DPC aan staan, dat kan er mooi bij als ie toch al 24/7 aanstaat, voor uptime bijvoorbeeld :P.

En als je heel hoog in de ratings wil komen ga dan bij een bedrijf werken als systeembeheerder en laat alle comps(behalve die van je baas(en) in het loginscript een koetje opstarten, klaar.

Verwijderd

De extra energie die door een dc programma wordt veroorzaakt.... heeft als bijwerking dat het omgezet wordt in warmte wat erg prettig is als het koud is. dan kun je dus besparen op de verwarmingskosten.

Ook is het aan te raden gloeilampen te gebruiken i.p.v spaarlamen of tl buizen hiermee kun je ook weer besparen op de verwarmingskosten wat overhetalgemeen neerkomt dat je minder gas gebruikt. een fossiele brandstof ik gebruik liever moderne duurzame energie.

Dus als het koud is laat dan die computer aan staan met een dc programma, doe je ook nog eens wat nuttigs. wil jij ook niet kapot gaan aan kanker of nog meer mensen verliezen door kanker laat dan ud think draaien.

• goddijn
Op zaterdag 24 november 2001 00:46 schreef purno het volgende:
Dus als het koud is laat dan die computer aan staan met een dc programma, doe je ook nog eens wat nuttigs. wil jij ook niet kapot gaan aan kanker of nog meer mensen verliezen door kanker laat dan ud think draaien.
Helemaal mee eens! Veel keuzes die je maakt hebben een milieu-effect en iedereen moet dat zelf maar uitmaken. Als iemand lekker ver op vakantie gaat en voor zijn geld veel kerosinedampen in de ozonlaag spuit, kom ik niet met mijn opgeheven vingertje aanzetten.
Mijn vriendin ( http://members1.arnhem.chello.nl/~f.goddijn/skja/ ) knokt al bijna twee jaar tegen kanker. Ze heeft 28% kans om over 3 jaar nog te leven. Een van de chemo-producten is zulk zwaar chemisch afval, als je er een druppel van op je huid krijgt heb je een brandwond. Milieubelastend, die lege infuus/baxter zakken en spuiten en slangen. Toch zou ik niet zeggen "laat maar die behandeling, is slecht voor 't milieu". En als iemand van jullie meehelpt met zijn pc om een toekomstige behandelmethode te vinden die beter werkt, dan verdient die de Nobelprijs, en geen milieu-boete.
Vind ik tenminste.

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:23
Nou als er dan een collectant lang komt voor bijv. kankerbestrijding kan ik tenminste zeggen dat ik al indirect geld geef voor de bestrijding, doormiddel van mijn computers beschikbaar te stellen voor rekenwerk, en dat kost geld ;);)

• goddijn
Op zaterdag 24 november 2001 12:25 schreef Cybertroy het volgende:
Nou als er dan een collectant lang komt voor bijv. kankerbestrijding kan ik tenminste zeggen dat ik al indirect geld geef voor de bestrijding, doormiddel van mijn computers beschikbaar te stellen voor rekenwerk, en dat kost geld ;);)
Ik denk dat je veel meer doet dan mensen die 25 piek in de collectebus gooien. Wat kan dat fonds kopen voor dat geeltje, een kwartier uurloon van een onderzoeker, een muismat voor een secretaresse van het onderzoeksteam... jouw pc knalt en kraakt nog door als die collectanten alweer thuis aan de pizza zitten.
Je doet wat voor een ander, en stel dat je op je ouwe dag zelf prostaatkanker krijgt, wie weet is er dan mede dankzij het rekenwerk wel een simpele oplossing, kun je nog wat jaartjes extra van het leven genieten...

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik laat mijn PC lekker aanstaan ....
omdat ik dat leeuk vindt

Interesseert mij geen RUK of het geld kost.
Ik vindt het leuk. :Y)

Tot zover deze enorm beargumenteerde mening (8>

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je roept nu wel slecht voor het milieu mar inde winter valt het best mee hoor. Al die watjes worden voor vrijwel 100% omgezet in warmte. Kortom je zal je verwarming minder vaak aan hebben. Ok warmte opwekken gaat met een hoger rendement (zo'n 97 % geloof ik) in je boiler en elektriciteit maar met zo'n 45 procent. Echter als je energie leverancier zijn restwarmte gebruikt voor stadsverwarming ben je wel weer een hoger rendement aan het kweken.
Als je echter een airco heb staan om je pc's en kamer nog aanvaardbaar te houden kwa temperatuur dan moet je je gaan schamen

• Dr. Vork

Dr. Vork

Topicstarter
Voor al die zulthoofden die denken dat ze hun huis mooi meteen verwarmen met die computer:
Waarom denk je dat de CV ketel op gas werkt? Omdat gas veel goedkoper is natuurlijk!!!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
tsja, maar als deze toch aan staat is die warmte altijd mooi meegenomen, met mijn koetje 24/7 aan komt er een hoop warmte uit mijn kast die mijn kamer lekker verwarmen, ik heb nooit de verwarming aanstaan op mn kamer, dat scheeld een hoop aan stookosten en milieu vervuiling. En wat de elecktriciteit betreft: wij hebben toch groene stroom, dus dat is niet echt erg

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bonjour, ik draai }:O alleen als ik de PC gebruik om te internetten en niet als ik aan het gamen ben. Als de screensaver hier aanspringt schakelt hij over op SETI. Zo draai ik 2 proggies tegelijk. En ja, ik schakel de PC uit, want deze draait geen server. :P.

En over kids/kleine koetjes gesproken. Wat zal ik daar van zeggen. Ik ben nog single, en dat bevalt me tot nu toe prima. *D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Wessie
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Mijn stroom zit bij de huurprijs inbegrepen, dusja ik laat hem lekker aan ... kost toch lekker niks :P

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Op zondag 25 november 2001 14:47 schreef Wessie het volgende:
Mijn stroom zit bij de huurprijs inbegrepen, dusja ik laat hem lekker aan ... kost toch lekker niks :P
Heheh, das relaxed, maar als het te erg wordt (batterij aan pc's :P ) dan wordt de huur toch ook hoger?

• mughato
  • Laatst online: 10-05 21:48
leuke naheffing????

Verwijderd

Kan een PC ook uit dan?

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:40 schreef bram538 het volgende:
maar toch, ik als persoon in een klein teampje laat mijn pc toch aan om toch nog wat results te hebben, als ik nou in een idioot groot team zat, ja dan maakt die homepc van 500 mhz geen reet uit.
wat is het verschil tussen in je eentje of een groot sub-team?? het aantal results :? het gaat toch over het milieu-effect, en niet wat het resultaat per dag is. Zo kan ik mezelf ook recht praten.

wij doen gemiddeld 25-30K per dag, maar dat geeft niet want QU|CCC doen 3* zo veel, dus ik kan hem wel aanlaten, want nu is het minder schadelijk voor het milieu :?

en DC is toch juist al die gebruikers bij elkaar, dan maakt zo'n p3-500 juist het verschil, want elke PC is er weer een die meedoet

• redwing
Ja, maar als je in een klein subteam zit kan het verschil tussen net een top10-plaats of niet afhangen van of je je PCtje aan laat staan of niet. En dus laat je hem dan eerder aan staan :)
Toen ik net begon liet ik hem ook vaak aanstaan omdat ik toen snel hoger in de stats wilde komen. Nu staat ie thuis meestal uit, maar draaien de bakken op mijn werk wel (die moeten toch aan blijven staan)

[removed]

• Bas_f
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op zondag 25 november 2001 05:08 schreef Dr. Vork het volgende:
Voor al die zulthoofden die denken dat ze hun huis mooi meteen verwarmen met die computer:
Waarom denk je dat de CV ketel op gas werkt? Omdat gas veel goedkoper is natuurlijk!!!
Niet omdat 't goedkoper is, maar omdat 't rendement hoger is, zoals TrailBlazer ook al zegt.

Ik zelf heb ook nooit een verwarming aan staan op mijn kamer, 2 monitoren en 2 computers zijn genoeg. (1 daarvan staat vaak zelfs uit).

In de zomer heb ik wel airco nodig.. 40 graden vind ik nl. iets te veel.. (op zolder)

...

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 13:14 schreef Bas_f het volgende:

[..]

Niet omdat 't goedkoper is, maar omdat 't rendement hoger is, zoals TrailBlazer ook al zegt.

Ik zelf heb ook nooit een verwarming aan staan op mijn kamer, 2 monitoren en 2 computers zijn genoeg. (1 daarvan staat vaak zelfs uit).

In de zomer heb ik wel airco nodig.. 40 graden vind ik nl. iets te veel.. (op zolder)
Doh, een ieder heeft zij eigen redenen om da pc te laten rekenen..
Maare.. laten wij voor ogen houden dat een (1) ieder de client installerd om verloren gelaten punten te incasseren voor DPC..

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 10:43
Ik bedoel ook niet dat je je computer voor elke 10 minuten dat je zit te schijten of zo uit moet zetten.
:P lol

Ik vind trouwens dat je gelijk hebt. De mijne staat 's nachts gewoon uit.

• Dr. Vork

Dr. Vork

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 13:14 schreef Bas_f het volgende:

[..]

Het rendement van gas is niet hoger, per Kj (energieenheid) die je huis inkomt is gas goedkoper.
Als je het bekijkt vanuit het moment dat het de grond uit komt is het rendement van gas hoger ja, er treed minder verlies op.

• goddijn
Op woensdag 28 november 2001 02:13 schreef Dr. Vork het volgende:
Als je het bekijkt vanuit het moment dat het de grond uit komt is het rendement van gas hoger ja, er treed minder verlies op.
Toch denk ik dat het nog wel even duurt eer er gasgestookte processoren komen. En zo kunnen we nog wel even doorbazelen, tot er eindelijk stats zijn en we weer wat hebben om over te praten.
Pagina: 1