Crash en hoge piep

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:17
Af en toe op willekeurige momenten loopt opeens zomaar m'n pc vast, en geeft ie een hele hoge piep via de pc speakers.. Hierna kan ik wel gewoon weer rebooten zonder problemen.. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?? Ik draai Win98se en WinXP, OS maakt geen verschil.. Heb een AMD Athlon 1.4ghz met geforce2mx..

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

Welk mammaplank??

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
Temperatuur van je processor..

installeer maar eens mbm5 ofzow...

http://mbm.livewiredev.com/

suc6

• .GoO
Op donderdag 22 november 2001 03:05 schreef Urnie het volgende:
Temperatuur van je processor..

installeer maar eens mbm5 ofzow...

http://mbm.livewiredev.com/

suc6
Zoiets zat ik ook al te denken ja.. FF downen nog snel dan maar :)

Hoe kan ik dat prog het beste instellen? En hoe kan ik een crash volgende keer dan voorkomen?

Thanx :)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
Gewoon de sensoren ff aanklikken bij temperatures
Afbeeldingslocatie: http://omg.gamepoint.net/download/Urnie/image1.jpg
Sensor 1 -> winbond 1 (kan ook anders heten)
Sensor 2 -> winbond 2 (kan ook anders heten)
Sensor 3 -> Winbond 3 (kan ook anders heten)

En dan zie je meteen verschillende temperaturen van je mobo..

En als blijkt dat ie echt te heet word (>60C) dan moet je toch maar een op de HCC kijken voor een case-fan ofzow :)

En controleren of je processorfan uberhaubt nog draait..

[luimodus:]
sorry, te lui om te resizen :)

Verwijderd

http://mbm.livewiredev.com/ vind je in het linkerframe wel een lijstje met boards met daarin de juiste instellingen.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

hallo hallo
ik weet wat het is ;)
Ik had dit ook: ik zat ook aan de temperatuur te denken, maar bleek gewoon IRQ-tje te zijn van de geluidskaart die niet helemaal lekker zat: het resultaat was dat soms naar 5 minuten, soms na een kwartier of uur, ik een hoge piep over mijn speakers kreeg... Was BTW een SB Live! 1024 PCI. Ander IRQ en andere geheugenadressen toegewezen en weg was het probleem :) ! Suc6! En je hoeft BTW niet aan overhitting te denken, omdat je dan een hoge piep over je interne PC-speaker krijgt, I:( en NIET over je externe speakers natuurlijk I:(

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

hallo hallo
ik weet wat het is ;)
Ik had dit ook: ik zat ook aan de temperatuur te denken, maar bleek gewoon IRQ-tje te zijn van de geluidskaart die niet helemaal lekker zat: het resultaat was dat soms naar 5 minuten, soms na een kwartier of uur, ik een hoge piep over mijn speakers kreeg... Was BTW een SB Live! 1024 PCI. Ander IRQ en andere geheugenadressen toegewezen en weg was het probleem :) ! Suc6! En je hoeft BTW niet aan overhitting te denken, omdat je dan een hoge piep over je interne PC-speaker krijgt, L:( en NIET over je externe speakers natuurlijk L:(

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

sorry voor 2x hetzelfde bericht, heb iets met verversen niet goed gedaan ;) ...

Verwijderd

Hmm ik heb ditzelfde ook wel eens, alleen dan alleen als ik Photoshop6.0.1. draai. Zodra ik een image heb en met de Hue/saturation/lightness values begin te klooien (in colorize mode) dan gaatie ook opeens pieeeeeeeeeeep dat niet ophoudt tot je de pc reboot.

Vreemd genoeg blijft winamp in de tussentijd vrolijk doorspelen :?

• .GoO
Bedankt voor de reacties tot nu toe..
Op donderdag 22 november 2001 09:57 schreef NeoStreak het volgende:
Hmm ik heb ditzelfde ook wel eens, alleen dan alleen als ik Photoshop6.0.1. draai. Zodra ik een image heb en met de Hue/saturation/lightness values begin te klooien (in colorize mode) dan gaatie ook opeens pieeeeeeeeeeep dat niet ophoudt tot je de pc reboot.

Vreemd genoeg blijft winamp in de tussentijd vrolijk doorspelen :?
Ja maar ik kan dan verder ook niks doen, hij staat ook meteen helemaal vast... IRQ zou ook best wel eens kunnen, zal zo eens kijken.. Verdere (mogelijke) oplossingen blijven natuurlijk welkom :) Heb trouwens een SB Live 5.1, en die piep is idd over mn externe speakers (stereo in mijn geval)..

• .GoO
Op donderdag 22 november 2001 03:47 schreef Urnie het volgende:
Gewoon de sensoren ff aanklikken bij temperatures
[afbeelding]
Sensor 1 -> winbond 1 (kan ook anders heten)
Sensor 2 -> winbond 2 (kan ook anders heten)
Sensor 3 -> Winbond 3 (kan ook anders heten)

En dan zie je meteen verschillende temperaturen van je mobo..

En als blijkt dat ie echt te heet word (>60C) dan moet je toch maar een op de HCC kijken voor een case-fan ofzow :)

En controleren of je processorfan uberhaubt nog draait..
Sensor 1: 24C
Sensor 2: 43C
Sensor 3: 37C

denk dus niet dat dat het is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem heb ik ook gehad. Vooral als ik aan het gamen was dan ging het nogal eens fout.

Lag aan een stekkertje dat niet helemaal goed in de harde schijf zat |:( ding aangeduwd en verder nooit meer last van gehad

• .GoO
Hele harde kick, maar na een lange tijd heb ik hetzelfde probleem alweer een tijdje :'(

Geheugen is het niet, 'squeel of death' denk ik ook niet want heb de soundcard eruit gehad en toen liep ie nog steeds vast... Al was het nu maar 1x in de 2 dagen ipv 3/4x per dag.... Voeding lijkt oke, en ook wordt ie niet te warm...

Zou het misschien de HD kunnen zijn? Ben 'm nu aan het formatteren, 80 GB Maxtor 7200rpm, in partities van 15 gig op C en 65 gig op D... Nu is ie met D al zo'n 2 uur bezig en zit op 76% procent... Zou hier een defect kunnen zitten? Stekkertjes bij HD zitten er iig goed in...
Pagina: 1