Mijn pIII 500mhz waarvan ik de FSB van 100 naar 120 gezet heb.Voltage op 2,2v.Is altijd rond de 58 graden.Hoe warm mag deze worden.Is dit aan de hoge kant of normaal.
Mijn P3 450 @ 580 is nu rond de 60 graden 

Moet nog ff een paar IDE kabels goed hangen in me kast en dan gaat tie weer naar de 56 graden
Met de standaard Coolermaster fan en koelblok was tie rond de 75 graden
Nu zit er dus een koelblok op met dual fans

Moet nog ff een paar IDE kabels goed hangen in me kast en dan gaat tie weer naar de 56 graden
Met de standaard Coolermaster fan en koelblok was tie rond de 75 graden
Nu zit er dus een koelblok op met dual fans
Ik krijg hem soms aardig op 600mhz 120fsb.
maar moet vanwege problemen met opstarten en vastlopen steeds terug naar 575mhz 115fsb.Hoe krijg je de 450 op 580 in godsnaam.
maar moet vanwege problemen met opstarten en vastlopen steeds terug naar 575mhz 115fsb.Hoe krijg je de 450 op 580 in godsnaam.
en mijn TB'tje 1333@1533:Op donderdag 22 november 2001 02:12 schreef Sir_Killalot het volgende:
Mijn P3 450 @ 580 is nu rond de 60 graden
[afbeelding]

Door de FSB op 128 te zettenOp donderdag 22 november 2001 02:19 schreef silures het volgende:
Ik krijg hem soms aardig op 600mhz 120fsb.
Maar de Abit BF6 staat bekend als goed overklok bord en dat is het zeker !
De FSB is van 84 tot 200Mhz in stapjes van 1Mhz te verzetten
En natuurlijk met deze koeler kom je ook al een eind:

Als ik vrijdag me nieuwe HD heb probeer ik ook nog ff 133 FSB, en dat gaat tie ook wel halen !
WebTemp is een super stukje software !!Op donderdag 22 november 2001 02:22 schreef Narf het volgende:
[..]
en mijn TB'tje 1333@1533:
[afbeelding]
Verwijderd
Hoe krijgen jullie zulke temperaturen voor elkaar. Volgens mij lopen de IDE-kabels door je CPU-fan heen.
Niet alleen je cpu maar ik zou het ook heet krijgen, mijn ceepee-uutje van zoveel geld.
Met mijn case mod heb ik nu van die isolatie-platen rond mijn mobo geplakt. En nu een slotfan voor mijn TNT2 dan een PIII866 met een standaard fan. Dat alles in een A-open kast met een extra fannetje als lucht in laat. Verder staan die slotfan en de lucht inlaat bijna altijd uit, lekker stil
. Want ik heb er coole lichtschakelaars tussen staan.
Ik heb ze alleen aanstaan als ik spellen of een zware lange bewerking ga doen. Maar zie hier met normaal gebruik en zonder fannen aan.

Trouwens tijdens dit verhaal heb ik mijn fannen aangezet en is de temp gezakt naar CPU:27C en Systeem:27C. Hier is niet spannends aan maar ik begrijp iets niet.
Met mijn case mod heb ik nu van die isolatie-platen rond mijn mobo geplakt. En nu een slotfan voor mijn TNT2 dan een PIII866 met een standaard fan. Dat alles in een A-open kast met een extra fannetje als lucht in laat. Verder staan die slotfan en de lucht inlaat bijna altijd uit, lekker stil
Ik heb ze alleen aanstaan als ik spellen of een zware lange bewerking ga doen. Maar zie hier met normaal gebruik en zonder fannen aan.

Trouwens tijdens dit verhaal heb ik mijn fannen aangezet en is de temp gezakt naar CPU:27C en Systeem:27C. Hier is niet spannends aan maar ik begrijp iets niet.
Verwijderd
Wat begrijp je niet? Ik zou niet weten hoe je die temp zo hoog krijgt. Das mijn vraag. Dan kan je iig geen boxed-proc hebben.
Hé misschien is dat allemaal jullie probleem.
hoe krijg jij je chipset temp onder je case temp???Op donderdag 22 november 2001 02:22 schreef Narf het volgende:
[..]
en mijn TB'tje 1333@1533:
[afbeelding]
(op dit moment chipset 18, case 22)
heb je soms waterkoeling??
maar lijkt niet van je CPU temp af te lezen... vaag...
ehm... ik moet ze nog steeds een keer omdraaienOp donderdag 22 november 2001 10:57 schreef RonnieB82 het volgende:
[..]
hoe krijg jij je chipset temp onder je case temp???
(op dit moment chipset 18, case 22)
heb je soms waterkoeling??
maar lijkt niet van je CPU temp af te lezen... vaag...
Dit is dus metOp donderdag 22 november 2001 10:52 schreef Mickey_Bravo het volgende:
Wat begrijp je niet? Ik zou niet weten hoe je die temp zo hoog krijgt. Das mijn vraag. Dan kan je iig geen boxed-proc hebben.
Anders 5/10 graden eraf
En dit zijn trouwens de Katmai P3's en die zijn altijd al een stuk warmer geweest dan de Coppermines !
Heb jij een Slot 1 proc ?
Verwijderd
Nee een socket PIII 866 Coppermine met een standaard fannetje. Op een ABIT slotconverter. En mijn ViaHarwareMonitor geeft deze waarden, CPU/CASE, aan ik mag aannemen dat dit klopt. Toch?????
Pagina: 1