Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

CS Crasht de hele tijd :(

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 11:47
ok, ff wat meer uitleg
heb Wanadoo Premium internet aansluiting... moet dus een netwerkkaartje bij. Had ik dus ff een 3com kaartje geleend van me vriendin, wou ze ehm terug.
dus ik een nieuwe halen [SafeWay dinges, met Realtek RTL8139 sjipset]. geinstalleerd en alles, kom gewoon weer internet op enzo
Denk ik, nou weer effe me dagelijke dosis CS op peil houden, start ehm op [CS retail versie, laatste update+fix] en ga op zoek naar me favoriete server...
dubbelclick=> Loading...
en me mouse reageert niet meer, nix...
crash dus

start me comp weer op en wacht een tijdje omdat Wanadoo me niet zo maar op internet laat komen, als je niet correct hebt ge-disconnect. Eenmaal weer online, ga ik nogmaals naar CS [hey, een crash kan gebeuren niet?]

Ok, weer me favo server, dubbelclick=> Loading...
me muis drastisch heen en weer bewegen, en ja hoor, hij doet het nog...
MOOI!

ben ik eindelijk aan het spelen, na 2 minuten zie ik iemand, en ik denk "mooi die snipe ik een mooi gaatje in zijn hoofd"
linkermuis click => CRASH!!!
kutding denk ik....
opnieuw opstarten...
dan maar een botpakkie proberen.
eenmaal geinstalleerd, create LAN game
mooi, doet ie...
ben ik eindelijk in het spel, 6 bots opgestart, en spelen maar... na ongeveer 1 potje CRASH! gewoon uit het nix!

het probleem is dus dat ik over heel GOT al heb gekeken, vele Realtek probleempjes heb gelezen, en daar ook naar gehandeld heb... nieuwste drivers... bijgeleverde drivers....standaard win2k drivers... NIX!
ok, andere iets proberen.... comp open, netwerkkaartje eruit, ander slot pakken, opnieuw proberen [eerst wel in 2K netwerkkaart ge-uninstalled].. opstarten, CS proberen, en ja hoor, we beginnen weer van voor af aan

Heb ondertussen ook geformat, weer met win2K clean install gedaan. alle updates, sp2, CS alle updates [1.3 + retail fix] enzo gedaan... hij blijft hetzelfde probleem hebben :(

ookal een keer repair installation gedaan van CS, maar dat hielp dus ook helemaal niets.

Ik weet dus totaaal geen raad meer hiermee... moet ik maar een nieuw netwerkkaartje halen, of weet iemand hier wat meer over?
PLEASE help me!

i'm desperate... moet toch me verslaving op een of andere manier voeden?

Thanks alot!

greetz
-=pr0mpt=-

PS wat system specs:
*P3 500@500
*Viper 550 16MB Riva TNT kaartje [met weet ik veel welke drivers... hij doet het dus al TIJDEN perfect zo..so why change]
*TurtleBeach geluidskaartje
*Maxtor 20GB 7200RPM
*Win2K+SP2
*any more specs? ask me!

pr0mpt - It never hurts to help!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Sorry maar hoe kom je op het idee dat het je netwerk kaart is?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00

m0nk

16-09-2003 15.15

wanadoo cable --> casema :r

ligt het niet aan je videokaart? Geluidskaart? kan eigenlijk vanalles zijn.

Dat je geen inet verb kan krijgen tja.. --> casema :r

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Heb je zomaar de kaarten omgewisseld?

Ooit iets gehoort van MAC-adressen? Dus niet vergeten het MAC adres van de oudse 3Com kaart vrij te geven.. en Je realtekje aan te melden?

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:39 schreef TheRaven het volgende:
Heb je zomaar de kaarten omgewisseld?

Ooit iets gehoort van MAC-adressen? Dus niet vergeten het MAC adres van de oudse 3Com kaart vrij te geven.. en Je realtekje aan te melden?
Maakt dat wat uit dan als je je computer opnieuw wist ben je dat toch zoiezo weer kwijt???

• pr0mpt
ok, hoe ik er bij kom dat het mijn netwerk kaartje kan zijn is het feit dat sinds ik die nieuwe kaart er in heb gedaan, hij het niet meer goed wil doen, terwijl met de oude 3COM hij het nog perfect deed....
en ehh, datover MAC addressen, dat maakt toch niet meer uit als ik formatteer?
of wel?
en ehhh, hoezo zou het dan mijn video kaart kunnen zijn? hij deed alles perfect daarvoor nog...

anyone?
any tips?

btw, dat van internet, das geen wanadoo probleem hoor... internet doet het gewoon goed, aleen als je niet goed disconnect dan gaat ie soms zeiken [bij een crash bijvoorbeeld]

• pr0mpt
anyone?
weet nou echt niemand wat ik hier aan doen kan?
en ehh, sorry dat het zo'n lang stuk is, maar dan is het probleem wel detailed uitgelegd denk ik zelf dan...
en ik heb alles geprobeerd lijkt mij...

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 23:06
ik heb het ook gehad maar ik had het om een totaal andere reden ik had mijn pc tever geoced.

Maar ik zou zelf dit doen als cs elke keer vast loopt:

1: videokaart drivers opnieuw installen
2: Alle patchen opnieuw installen (bv. met via chipset)
3: kijken of er geen irq of ic conflict is

als dit niet wilt werken doe dan dit

1: half-life installen
2: half-life update's installen
3: cs 1.3 installen

En neem nou die retyle versie niet, heb ik ook nooit gebruikt.

oo ja als het nog niet lukt contackt mij dan effen op icq of op
irc
Server: Sorcery
Kanaal: #quakingcoown #fbt #dpc

in 1 van die

suc7

gr mij 8-)

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Misschien dat het aan je RAM geheugen ligt. Dan moet je ff 256 ofzo kopen en dan doet ie het misschien beter. Probeer anders een ander spel op internet te spelen (Q3, UT) en kijk of je dan ook van die crash problemen krijgt.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• pr0mpt
nou, ik heb dus UT ook geprobeerd, en die speelt gewoon :?
dus ik weet het nu oook ff niet meer.
ehm, ik heb 384 RAM, dus gebrek daaraan kan het ook dus niet zijn
ik heb het ook al geprobeerd met het installeren van Half-Life en dan de updates/patches daarvoor te halen, en dan de Counter Strike Mod er op te gooien
toen heeft hij het een paar daagies gedaan [ikke blij natuurlijk], aleen uit het niets kreeg hij toen weer hetzelfde gezeik :'(

PS ik heb geen VIA chipset.....

• pr0mpt
ok, ff update...
Ging naar System Information,Hardware Resources...
heb gekeken bij IRQ's enzo, en kijk nu bij conflicts/sharing
daar staat:
Allemaal IRQ9
[Conflicts/Sharing]

ResourceDevice
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System
IRQ 9 NVIDIA RIVA TNT
IRQ 9 Intel 82371AB/EB PCI to USB Universal Host Controller
IRQ 9 CineMaster C 3.0 WDM Main Driver
IRQ 9 Vortex Multifunction PCI Parent
IRQ 9 Aureal Vortex 8830 Audio (WDM)
IRQ 9 Realtek RTL8139(A/B/C/8130) PCI Fast Ethernet NIC
anyone?
ik ben de wanhoop nabij!!

• Tweetyfrk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:54
Nou, ik weet hier niet zoveel vanaf, maar al die zooi op irq 9 lijkt me niet goed, maar ok, ik ben hier duidelijk een leek in, dus wil 1 van de experts ff reageren? :+

• pr0mpt
weet iemand misschien of het dus misschien aan de IRQ settings liggen kan? en zoja hoe of dat ik dat verhelpen kan?
please?
anyone??

• pr0mpt
sorry dat ik deze post weer omhoog kick..
dacht alleen dat het beter was dan weer een nieuwe topic te maken, en dan mensen krijgen die zeggen "dit had je toen en toen ook al gevraagd"

Weet ANYONE misschien wat het probleem is?
heb ondertussen gewoon UT wel kunnen spelen online, echt uren, zonder problemen, en heb er ook een 8*brandertje bijgegooid.

En voor de mensen die misschien gaan zeuren, ja ik heb voor CS gewoon een originele CD gebruikt, en HL ook [heb het generations pakket namelijk]

weet iemand wat ik doen kan aan dit probleem?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:11
Dat zijn idd errug veel apparaten op 1 IRQ... probeer eens je netwerkkaart een ander irqtje te geven, of anders de netwerkkaart in een ander PCI slot doen, dat wil ook wel eens helpen...

edit:
Kick maar lekker hoor ;)

Steam

• drowsycreature
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 16:30
Gewoon wat dingen op een ander IRQ kanaal zetten komt het allemaal goed hoop ik voor je

Calimer0

Verwijderd

DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL of
format c:

• drowsycreature
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 16:30
kan ook

Calimer0

• pr0mpt
ehm, ok
echt zinvolle antwoorden van die laatste 2...
as for the IRQ probs...
kan iemand me uitleggen hoe ik dat dus in godsnaam zou moeten doen?
of misschien door het hier te posten, of misschien door mij ff op ICQ oid aan te spreken ofzow? [check # in profile]

thanks alot! Ik hoop dat ik het snel kan oplossen, cuz I'm desperate [had van het weekend voor het eerst in tijden weer gespeeld, ben nu weer hooked] :D

Pagina: 1