Hallo meesjuh,
ik zit met een prob (duh). Namelijk ik heb thuis wel een netwerk verbinding maar kan niet het inet delen, omdat de hardware niet geinstalleerd zou zijn op de client! Namelijk!!! Ik heb toch netwerkverbinding!
Ik heb de search al geprobeerd en ben wel wat wijzer geworden maar heb ff nodig dat alle dingen op een rijtje staan.
DUS:
prob: Wel netwerk verbinding, maar kan inet niet delen. Dus wel folders ed sharen.
config:
Server: WinXP, inet sharing enabled op de inet netwerkkaart.
Andere netwerkkaart:
ip: 192.168.0.1
subnet: 225.225.225.0
gateway: ip van mijn kabel inet netwerkkaart.
GEEN DNS ingesteld.
Client: Win98SE
ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
Ohwjah en de werkgroep is bij beide het zelfde!
zo zou het moeten werken toch?
btw: Dit zou wel betekenen dat als mijn "Statisch" @home ip gewijzigd wordt dat ik de gateway van mijn 2e nic in de server moet veranderen toch?
ik zit met een prob (duh). Namelijk ik heb thuis wel een netwerk verbinding maar kan niet het inet delen, omdat de hardware niet geinstalleerd zou zijn op de client! Namelijk!!! Ik heb toch netwerkverbinding!
Ik heb de search al geprobeerd en ben wel wat wijzer geworden maar heb ff nodig dat alle dingen op een rijtje staan.
DUS:
prob: Wel netwerk verbinding, maar kan inet niet delen. Dus wel folders ed sharen.
config:
Server: WinXP, inet sharing enabled op de inet netwerkkaart.
Andere netwerkkaart:
ip: 192.168.0.1
gateway: ip van mijn kabel inet netwerkkaart.
GEEN DNS ingesteld.
Client: Win98SE
ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
Ohwjah en de werkgroep is bij beide het zelfde!
zo zou het moeten werken toch?
btw: Dit zou wel betekenen dat als mijn "Statisch" @home ip gewijzigd wordt dat ik de gateway van mijn 2e nic in de server moet veranderen toch?