Toon posts:

Makkelijke firewall voor adsl met 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al verschillende firewalls geprobeerd maar ze doen niet wat ik wil.

Ik heb 2 computers via lan en de een maakt via de ander gebruik van adsl.

Als ik nu een firewall installeer op de computer A dan kan ik wel filesharing maar geen gedeelde internet.

Ik heb geprobeerd
Norton 2002
Sygate
Tinyfirewall
Outpost (ofziets)

Welke is makkelijk zodat ik wel internet gedeelt krijg.

Verwijderd

Met tiny moet dat geen probleem zijn.

Gewoon via winroute.

Je knalt winroute op de server, stelt winroute in via de Help. EN je stuurt even een ping request van de ene naar de ander pc. Dan zie je dat tiny met een bericht komt. En dan zet je die op Permit (wel onderaan aanvinken dat het voor altijd is).

En heb je ook je instellingen goed staan voor microsoft network. (volgens mij het 3e tabblad bij tiny in advanced mode).

Het is eeen beetje vaag hoe ik het omschrijf maar ik heb hier "op de plaats waar ik nu ben" even geen tiny draaien. Dus ik kan even geen gedetailleerde uitleg geven.

Maar met tiny werkt het perfect.

Grtz.

Verwijderd

ik heb zelf zone-alarm gehad, en da's ook echt makkelijk hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt volgens iedereen heel makelijk te zijn maar het lukt toch echt niet.

Als ik de firewall installer dan heb ik wel gewoon toegaan tot elkanders pc. Maar internet delen....vergeet het maar. Ik krijg op de host pc wel de melding dat er een internet verbinding is, maar vervolgens krijg ig via de webbrowser geen verbinding. Wat doe ik toch verkeerd. |:(

Verwijderd

maar voor internet delen moet je ook geen firewall gebruiken. maar winroute ofzo.
heb je bij de client als gateway het ipadres ogegeven van de pc waar de i-net verbinding binnen komt?
en vul eens handmatig de ip adressen van de dns servers in.

kun je in een dosbox tracert www.tweakers.net doen?

zo niet, welke melding geeft ie?

Verwijderd

Als je nog een oud 486je hebt staan:
www.freesco.org.

Verwijderd

smoothwall

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit. Ik gebruik nu de firewall van XP zelf en ik ben volgens Norton niet meet te scannen.

Niet gedacht dat dit firewall van XP zo goed zou zijn. :P

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:33 schreef FJ het volgende:
Ik ben er al uit. Ik gebruik nu de firewall van XP zelf en ik ben volgens Norton niet meet te scannen.

Niet gedacht dat dit firewall van XP zo goed zou zijn. :P
waarom zou die niet goed zijn dan? een firewall is een firewall... alleen het instellen daarvan is anders bij de 1 makkelijker dan bij de ander (soms meer mogelijkheden).

deze jongen houdt het gewoon bij firewall1 :)
Pagina: 1