Maxtor kopen = Quantum krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 07:59
ik heb een uur of anderhalf geleden bij Norrod een Maxtor hd 7200 en een bijbehorende cooler gekocht voor 350 gulden totaal..

mar ik thuis helemaal blij de boer inbouwen blijkt het een quantum te zijn...

en ik vroeg nog om een maxtor..

moet ik hem weer ruilen of is deze quantum fireball ook goed

ik heb er nu al wel win xp op draaien..

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22
quantum = maxtor tegenwoordig.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quantum is overgenomen door Maxtor...

Virussen? Scan ze hier!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 20:09 schreef PROnline het volgende:
quantum = maxtor tegenwoordig.
Yeah right... :Z

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 07:59
dus deze hd is net zo goed als de maxtor

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Quantum is van maxtor, maar daarom nog niet evengoed als een maxtor

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 21 november 2001 20:12 schreef -hfl-xenon het volgende:
Da's waar.

Maar als je alleen "Maxtor, 7200 tpm" hebt besteld, dus zonder specifiek typenummer, kan het lijkt mij zo best zo zijn dat je een Quantum krijgt, het is tenslotte hetzelfde merk.

Ik bedoel, ik bestelde ook een Maxtor Atlas (zo heten ze tegenwoordig), en ik kreeg een Quantum Atlas.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wat kun je in dat geval nou beter doen dan es op die typenummertje/modelletjes te zoeken op internet, op de pagina's vd fabrikanten voor de specs bijvoorbeeld...

Verwijderd

Zijn niet alle quantum schijven nu de oudere modellen dan? Ik zou als ik maxtor was niet onder beide merken doorgaan en alleen hun fabrieken en technieken gebruiken.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ik zou toch een maxtor laten inbouwen, die zijn toch een stuk beter. Het is nu wel 1 bedrijf, maar of die schijven ook hetzelfde zijn, dat weet ik niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Als ik een Volkswagen bestel verwacht ik een Volkswagen en geen Seat of Skoda. :Z

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 22 november 2001 10:58 schreef Prankster het volgende:
Als ik een Volkswagen bestel verwacht ik een Volkswagen en geen Seat of Skoda. :Z
[Vergelijking mode]
Als je een Volkswagen Caddy bestelt, krijg je een Seat Inca met andere logo's. :Z

Zo ongeveer moet je de overname van Quantum zien.

(Overigens is een Volkswagen Quantum een US Passat uit de jaren 70) :) :) :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:03 schreef victorvo het volgende:

[..]

[Vergelijking mode]
Als je een Volkswagen Caddy bestelt, krijg je een Seat Inca met andere logo's. :Z

Zo ongeveer moet je de overname van Quantum zien.

(Overigens is een Volkswagen Quantum een US Passat uit de jaren 70) :) :) :)
Als ik een Volkswagen Passat bestel wil ik geen Skoda Octavia. :Z

Zo kan je ook die vergelijking zien. :P

Verwijderd

Maar als ik een golf zou bestellen en ik krijg een Leon Cupra, dan ben ik wel blij!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
de maxtor d740x is ook een quantum!!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Op donderdag 22 november 2001 12:12 schreef Kobus2 het volgende:
Maar als ik een golf zou bestellen en ik krijg een Leon Cupra, dan ben ik wel blij!
YEAH BABY YEAH 1.8T 4*4 :)

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ja precies de d740x is natuurlijk geen quantum want maxtor heeft de ata 133 uitgevonden en dus ook patent hierop en ten tijde dat deze drive uitkwam bestond quantum al lang niet meer als het echt een quantum drive is staat het er nog steeds gewoon op want dan zijn bijde namen aan wezig op de drive.

• smvs
  • Niet online
de 740 is een hartstikke gaaf schijfje. maxtor, quantum, whatever, als ie goed is is ie goed. en ik ben dus erg te spreken over de 740. wat maakt het merk uit als je tevreden bent over de schijf?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

terug gaan en Maxtor eisen. Quantum is een zwaar @$^#!#$merk. Maxtor heb ik persoonlijk niet veel betere ervaringen mee, maar is lang niet zo slecht als Quantum.

• ReseT
  • Niet online
Kijk op www.storagereview.com voor de HD reliablity database, kan je zien of ze goed zijn of niet.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:57
Op m'n Maxtor D540x zitten Quantum chipjes :)

• harryslinger
Op vrijdag 23 november 2001 08:29 schreef monterey het volgende:
ja precies de d740x is natuurlijk geen quantum want maxtor heeft de ata 133 uitgevonden en dus ook patent hierop en ten tijde dat deze drive uitkwam bestond quantum al lang niet meer als het echt een quantum drive is staat het er nog steeds gewoon op want dan zijn bijde namen aan wezig op de drive.
ja duh wat d8 je er van dat die schijfjes nu onder de naam van maxtor in quantum fabrieken worden gefabriceerd?
En geloof me het zijn echt quantum schijfjes!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

De Maxtor schijven hebben sinds de D740 serie het uiterlijk van een Quantum maar wel degelijk het binnenwerk van een Maxtor.

Als er op de schijf staat dat het een quantum is heb je dus een echte quantum te pakken en geen maxtor.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik zou er niet al te moeilijk om doen; Maxtor en Quantum zijn allebei goed (afgezien van IBM's bekende faux pas zijn alle disken gewoon goed). Heb hier twee identieke disken, op de ene staat het Maxtor merkje en op de ander Quantum. En op beide staat er weer Maxtor op de printplaat onderop. Door die overname ontkom je er niet aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 20:08 schreef mr_niceguy het volgende:
ik heb een uur of anderhalf geleden bij Norrod een Maxtor hd 7200 en een bijbehorende cooler gekocht voor 350 gulden totaal..

mar ik thuis helemaal blij de boer inbouwen blijkt het een quantum te zijn...

en ik vroeg nog om een maxtor..

moet ik hem weer ruilen of is deze quantum fireball ook goed

ik heb er nu al wel win xp op draaien..
ook met mij gebeurt... Ik had dus meteen gevraagd waarom ik een ander kreeg (quantum). Zij vertelde dat maxtor quantum heeft overgenomen en dat maxtor stickers op alle quantums plakte.. etc etc **lulverhaal**

maar ik heb nortrod dus een mailtje gestuurd (just to make sure)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 25 november 2001 16:41 schreef Kemo het volgende:

[..]

ook met mij gebeurt... Ik had dus meteen gevraagd waarom ik een ander kreeg (quantum). Zij vertelde dat maxtor quantum heeft overgenomen en dat maxtor stickers op alle quantums plakte.. etc etc **lulverhaal**
Dat gebeurt idd. Zo had ik van de week bij een kennis een nieuwe HD met een Maxtor-sticker op, maar in het BIOS meldde hij zich als een Quantum Fireball.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

doe mij maar een seat tango

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:59
Op zondag 25 november 2001 16:45 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Dat gebeurt idd. Zo had ik van de week bij een kennis een nieuwe HD met een Maxtor-sticker op, maar in het BIOS meldde hij zich als een Quantum Fireball.
niet pikken hoor...die quantums zijn een STUK slechter dan de AMxtors...

enne je betaald ook voor het MERK he...Maxtor is duurder/betere reputatie dan Quantum....

oftwel: norrod zijn een stelletje oplichters...(was ik al eerder achtergekomen overgins!)

Verwijderd

Ik heb er ook eentje bij NoRRoD gekocht op de HCC.

Mij werd verteld dat de Maxtor schijven op waren en toen kreeg ik een Quantum.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-04 12:01
Op maandag 26 november 2001 11:11 schreef DeLL-RuLeZ het volgende:
Ik heb er ook eentje bij NoRRoD gekocht op de HCC.

Mij werd verteld dat de Maxtor schijven op waren en toen kreeg ik een Quantum.
Dit was idd dus ook het geval.
Ik stond zelf 3 dagen lang op de HCC (NoRRoD).
We hadden een X aantal dozen Maxtor D740X-6L schijven en een X aantal dozen Quantum Fireball plus AS schijven.

Uiteraard zijn dit beslist niet dezelfde schijven. De Maxtor is nieuwer, heeft een ATA133 interface en is een klein beetje sneller dan de Fireball plus AS. (wat een ATA100 schijf is)

Maar het is een feit dat de D740X-6L een "Quantum" productie is. Dit is heel goed te zien aan het ontwerp van de schijf. Als je de Fireball plus AS en de D740X-6L naast elkaar legt zie je op de opdruk na geen verschil. Zelfde fabriek dus.
Ook op de site van Maxtor staat de Fireball plus AS gewoon tussen de maxtor products.

En ook de performance van beide schijven ligt niet echt ver uit elkaar. (zie www.storagereview.com)

Beide keren heb je voor fl 275,- een goede schijf.

Verwijderd

Ach als de schijf het goed doet en je prima bevalt gewoon houden. Ik heb zelf alleen maar quantum schijven en ben daar zeer tevreden over. Ze hebben toen bij Quantum maar 1 grote fout gemaakt en dat was/is de bigfoot schijf |:(, maar voor de rest alleen maar top-kwaliteit gehad. (1, 1.6 10 en 20 GB-HD)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook 2 quantum schijven en die draaien als een tiet.
Met maxtor heb ik slechte ervaringen eigenlijk.. o.a. is onlangs m'n 80gig schijf na een half jaar gebruik gecrashed. (wel garantie ofcoz) Daarentegen heb ik nog een 3.2GB schijf van Quantum erin zitten die uit 96/97 stamt ofzo ;)
oftwel: norrod zijn een stelletje oplichters...(was ik al eerder achtergekomen overgins!)
Niks dan goeie ervaringen met Norrod eigenlijk.
Heb een aantal keren wat bij ze gekocht op de hcc de afgelopen jaren.

Verwijderd

ik heb vandaag een bericht van ze ontvangen:
Geachte klant,

Wat wij leveren verschilt nogal. Er minieme vershillen tussen de maxtor 40Gb en de Quantum40Gb.

Wilt u hem inderdaad omruilen moet u hem even opsturen (of langs de winkel) samen met de aankoopbon (dit is tevens uw garantiebewijs.)
wat is het beste volgens jullie omruilen of maakt dat niet veel uit?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 20:12 schreef -hfl-xenon het volgende:
Nee dat klopt Quantum is beter :7
Quantum draait al ietsjes langer mee in de HDD markt en is altijd mijn favoriet geweest.

En even over al die gasten die vergelijkingen met volkswagen ( :r ) willen maken: je krijgt een Audi S8 in plaats van je Plassat. (Flame intended, but who cares >:) )

Overigens is Maxtor ook buitengewoon goed, net zoals WD en IBM, en een heleboel andere merken. Smaak speelt in deze kwestie een grote rol.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

De Maxtor D740X is intern gewoon een Quantum schijf...

O.a. de gebruikte ballbearing of fluidbearing in deze schijven zijn ontwikkeld door Quantum..

De ATA-133 interface mag dan wel van Maxtor zijn, maar dat is maar een extern iets, intern is de schijf een quantum schijf..
O.a. ook bepaalde timing gedeeltes komen van de Quantum leest om het zo maar te noemen...

Verder is het beetje nutteloos om de 2 merken te vergelijken....in principe zaten beide bedrijven op hetzelfde niveau qua standaarden en kwaliteit voor het moment van overname...Goed Maxtor had een goede range op consumer IDE gebied, en Quantum was weer zeer bekend om hun Atlas en SCSI range...

Maar goed, om terug te komen op subject...als je gewoon om een maxtor xx gb disk gevraagd hebt kan ik me best voorstellen dat men je een quantum geeft, is tenslotte zelfde fabrikant, en over algemeen zijn de specs vergelijkbaar (tussen unnamed maxtor en unnamed quantum), pas als je specifiek om een Maxtor D740X 60GB gevraagd hebt hadden ze je die moeten geven natuurlijk...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Toen ik op de HCC nergens meer Quantum zag,
en gehoord had dat Maxtor Quantum heeft overgenomen,
heb ik toch maar een Maxtor gekocht.
Toen ik hem boven mijn oude Quantum van 2 jaar oud
plaatste zag ik bijna geen verschil,
is gewoon exact dezelfde harddisk,
maar dan groter kwa capaciteit.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat mijn nieuwe
Maxor toch wat sneller en stiller is.
Zijn beide 7200 toeren.
Mijn Quantum is 30GB en de Maxtor is 80GB.
Heb trouwens ook nog een 6GB van Quantum,
in mijn oude pc die het nog steeds goed doet.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Hoyden
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op dinsdag 27 november 2001 14:49 schreef cjdijk het volgende:
Toen ik op de HCC nergens meer Quantum zag,
en gehoord had dat Maxtor Quantum heeft overgenomen,
heb ik toch maar een Maxtor gekocht.
Toen ik hem boven mijn oude Quantum van 2 jaar oud
plaatste zag ik bijna geen verschil,
is gewoon exact dezelfde harddisk,
maar dan groter kwa capaciteit.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat mijn nieuwe
Maxor toch wat sneller en stiller is.
Zijn beide 7200 toeren.
Mijn Quantum is 30GB en de Maxtor is 80GB.
Heb trouwens ook nog een 6GB van Quantum,
in mijn oude pc die het nog steeds goed doet.
Zit ook wel ff wat leeftijds verschil in..

• Hoyden
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op zondag 25 november 2001 18:05 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

niet pikken hoor...die quantums zijn een STUK slechter dan de Maxtors...

enne je betaald ook voor het MERK he...Maxtor is duurder/betere reputatie dan Quantum....

L%l verhaal...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 26 november 2001 12:00 schreef Draaiucc het volgende:
Ach als de schijf het goed doet en je prima bevalt gewoon houden. Ik heb zelf alleen maar quantum schijven en ben daar zeer tevreden over. Ze hebben toen bij Quantum maar 1 grote fout gemaakt en dat was/is de bigfoot schijf |:(
Gelul! De BigFoot serie was geen fout, die schijven zijn perfect alleen je moet gewoon weten waar je ze voor gebruikt. Niet als snelle systeemschijf voor je OS en je apps dus, maar mogelijk voor opslag van spellen, mp3, ...
Heb ook tijden zo'n ding gebruikt (4GB :?) om backup zooi op te gooien voordat ik er CD-tjes van bakte...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 15:04 schreef limoentje het volgende:
Gelul! De BigFoot serie was geen fout, die schijven zijn perfect alleen je moet gewoon weten waar je ze voor gebruikt. Niet als snelle systeemschijf voor je OS en je apps dus, maar mogelijk voor opslag van spellen, mp3, ...
Heb ook tijden zo'n ding gebruikt (4GB :?) om backup zooi op te gooien voordat ik er CD-tjes van bakte...
Hier draait nog steeds een Quantum Bigfoot 1,2 gig. Niet stuk te krijgen. Maken wel herrie, maar op zolder merk je dat toch niet. :)

• harryslinger
Op dinsdag 27 november 2001 15:04 schreef limoentje het volgende:

[..]

En toch was het 1 van de slechtste schijven allertijden, tjees wat was dat een baggerding zeg de 1 na de andere ging kapot!!!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 29 november 2001 03:49 schreef harryslinger het volgende:

[..]

En toch was het 1 van de slechtste schijven allertijden, tjees wat was dat een baggerding zeg de 1 na de andere ging kapot!!!
Dat was met name de 1e serie, de latere series waren beter.

Virussen? Scan ze hier!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Ik weet niet hoe bepaalde mensen erbij komen dat Maxtor veel beter is dan Quantum :?
- Quantum draaide al veel langer mee.
- Maxtor was vooral bekend om de budgetprijzen.
- Een paar jaar geleden was het echt wel zo dat als je de keus zou hebben je een Quantum nam en geen Maxtor! (Bigfoot buiten beschouwing natuurlijk ;))

Ik gebruik al jaren alleen maar Quantum schijfjes en nog nooit een bad block gezien, laat staan een headcrash! Van 230MB weet-ik-welk-model-het-was (2 van gehad!) tot 30GB Fireball Plus AS.
Als ik in de toekomst een nieuwe schijf zal kopen, dan wordt het dus wel een Maxtor. Aangezien veel schijven nu uit de quantumfabrieken komen rollen!

Nog ff over die Maxtor bla met ATA133: Lekker belangrijk zeg, alsof je ooit zo'n hoge datadoorvoer hebt! Dan moet je toch echt een SUPERRAID aanleggen. :o

twitter.com/curly_sanders

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op dinsdag 27 november 2001 14:53 schreef The Fox het volgende:

[..]

Zit ook wel ff wat leeftijds verschil in..
Ben nogal merkentrouw.
Heb nog een ATI Isa videokaartje liggen 1MB 32768 kleuren.
Vandaar dat ik in mijn huidige systeem nog steeds ATI heb,
een ATI radeon AIW 32MB AGP.
Zelfde geldt voor mijn monitor.
Had een NEC multisync II, nu een NEC multisyn 95F.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1