Toon posts:

ICQ | Sygate | File transfer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok situatie:

"server" : w2k bak met daarop sygate 4.2 (ip 192.168.0.1)
"ws" : winxp bak met icq2001b (ip 192.168.0.2)

Ok ik kan alles doen(IRCdcc, email ontvangen/verzenden etcetc) met ws behalve icq filetransfer naar mij toe. Andere kant krijgt dan cant establish connection ofzo...

Ik heb dit http://www.sygate.com/support/technotes/sg_sa/SGAR011.htm al bekeken maar dat maakt helaas niets uit

wie helpt?

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Klinkt als een typisch firewall probleem. Vaak worden binnekomende signalen geblokkeerd als ze niet 'requested' zijn. Versturen van files kan daarom vaak wel maar ontvangen niet, omdat de firewall geen ongevraagde data doorlaat. Bij het ontvangen van email stuur je eerst een request naar buiten, waar je vervolgens antwoord op krijgt. Die data laat de firewall ongemoeid.

Volgens mij moet je handmatig wat poorten openzetten. Misschien moet je even zoeken op 'Sygate port mapping'? En directe oplossing voor je probleem heb ik niet, aangezien ik geen Sygate ervaring heb.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
[correct me if i'm wrong]

ICQ maakt gebruik van dynamisch toegewezen poorten >= 1024, je kan dit verhelpen door in de settings van icq een smallere poortrange aan te geven. (10 poorten ofzo)

En die voer je vervolgens in sygate in, onder 'Access Rules', verwijzend naar je client PC.

Dan zou het volgens mij moeten werken.
----

Wat je ook kan doen is de SOCKS 5 proxyserver aanzetten in Sygate, en in je icq settings opgeven dat je dat gebruikt.

suc6

Like this yall...